Nenechte se zlákat vůní

V obraze / 22.1.2013

Máte na nás minutku? My tu děláme takový průzkum. Můžu vám dát přivonět a vy mi řeknete, který je lepší?

Upřímně, kdo z nás to ještě neslyšel. Zastaví vás na ulici slušně oblečený muž nebo žena a položí vám záludnou otázku – jestli jste místní a zda chodíte nakupovat do nejbližšího supermarketu. Následuje vysvětlení, že právě v tom daném supermarketu bude společnost XY otevírat za určitý časový úsek stánek s francouzskými parfémy a že dotyčný má provést průzkum trhu. Jen vám dá přivonět a hned zase jde dál. A pak přijde to pravé překvapení. Máte totiž neobyčejné štěstí, protože v rámci tohoto průzkumu jsou parfémy zlevněné na neuvěřitelnou cenu! Ten, který se vám tak líbil, dostanete za méně jak poloviční cenu, než byste si ho koupili za měsíc ve stánku, a navíc jako bonus ještě jeden parfém zdarma, který určitě máte komu dát jako dárek. Prostě paráda. Naprosto neuvěřitelné štěstí vás potkalo.

Jak je to ale doopravdy?

A teď se na to pojďme podívat realističtěji. Prodejci mají skvěle propracovanou taktiku, jak vás zmanipulovat, takže pokud u sebe máte peníze, nejspíš je za chvíli mít nebudete. Za to budete mít dva (nebo i více, záleží na tom, nakolik se necháte zblbnout) možná opravdu francouzské parfémy (ale nejspíš ne příliš kvalitní), kterými máte udělat radost sobě i svému okolí. Že po pár dnech, až vystřízlivíte, už vám tolik vonět nebudou a už vůbec ne dceři/kamarádce/přítelkyni, které jste chtěli druhý parfém věnovat, je jaksi věc další. U toho už prodejci nejsou. Stejně tak nebudou ani za měsíc v tom supermarketu, jak vám tak pěkně slíbili a dušovali se, že určitě za nimi musíte přijít, kdyby vznikl nějaký problém. Problém se objevit může, stánek se neobjeví určitě. A protože nemáte ani žádný doklad, ani vlastně neznáte jméno té společnosti XY, nemůžete si nikde stěžovat. Jak jednoduché, jak geniální.

Nenechme sebou manipulovat

Nedejme se snadno ovlivnit v náš neprospěch. Zdroj: sxc.hu

Nenechme sebou manipulovat!

Je to přece nefér a podrazácké. Nenechme se nalákat na zdánlivě výhodnou a pohodlnou koupi. Přemýšlejme i nad věcmi, které vypadají lákavě. Obzvláště, když vypadají neuvěřitelně lákavě. Nebudeme pak jen oběťmi manipulace.

Zdroj perexové fotografie: sxc.hu

Jana Brouková

Jana Brouková

Chcete být také V obraze? Zaujalo vás něco a chcete se k tomu vyjádřit? Napiště mi na jana.broukova@generace21.cz

Zanechte komentář