Zahřívací potraviny vám na podzim přijdou vhod

Na talíři / 12.11.2014

Zajímá vás, jak  více podpořit zahřátí organismu kromě navlečení teplých ponožek? Zařaďte do podzimního jídelníčku termogenní potraviny.

Ovesná kaše se skořicí (1 porce)

  • 50 g jemných ovesných vloček
  • 250 ml mléka nebo jiné tekutiny
  • Lžička medu
  • Skořice
  • ½ banánu
  • Hrst oříšků

Ovesné vločky zalejeme tekutinou a vaříme do zhoustnutí. Ochutíme medem a na talíři bohatě zasypeme skořicí. Nakonec kaši ozdobíme kolečky banánu a oříšky.

Začněte den s ovsem a skořicí

Základem úspěšného dne je výživná snídaně. Zatímco v létě lidé preferují spíše ovoce či chlazené mléčné výrobky, v podzimním období tíhneme k sytým a teplým potravinám. Skvělou volbou je ovesná kaše.

Ovesné vločky zasytí, v teplé formě zahřejí a vaše peněženka také může jásat. Pokud navíc kaši ochutíte skořicí, podpoříte termogenní účinek ještě víc. Skořice vás také příjemně naladí svou vůní a navíc má afrodiziakální účinky.

Obědvejte s chilli

Zahřívací efekt chillipálivých papriček zná snad každý. Jejich konzumací také podpoříte trávení a údajně zrychlíte svůj metabolismus. Podle odborníků je chilli dokonce vhodnější než pepř, neboť je šetrnější k vašemu žaludku.

Dejte si třeba chilli con carne, v němž využijete i luštěniny, které patří spíše mezi neutrální potraviny, ale jsou velmi zdravé a cenově dostupné.

Ovesná kaše je pro podzimní ráno tou pravou volbou. Zdroj: commons.wikimedia.org

Ovesná kaše je pro podzimní ráno tou pravou volbou. Zdroj: commons.wikimedia.org

Ochlazující potraviny nevhodné na podzim:

[badlist]

  • mléko a mléčné výrobky
  • syrová zelenina a zeleninové šťávy
  • tropické a kyselé ovoce, džusy
  • produkty z bílé mouky
  • brambory
  • rafinovaný cukr
  • bílé víno
  • zelený čaj

[/badlist]

Popíjejte zázvorový čaj

Zázvor je nejen skvělý zahřívač, ale také přírodní lék a prevence proti nachlazení. Využít jej můžete jak čerstvý, tak i sušený ve formě koření. Nepřežeňte to však s jeho množstvím, citlivějším jedincům může zázvor podráždit žaludeční sliznici.

K večeři lososa a sklenku červeného

Den zakončete tučnějším masem nebo rybou. Skvělou volbou je losos, který se kromě svého termogenního účinku může pochlubit také vysokým obsahem omega-3 mastných kyselin, které jsou prospěšné pro váš mozek a oběhový systém.

Prohřátí podpořte ještě skleničkou červeného vína. Na nejvyšší úroveň jej můžete povýšit svařením se zahřívacím kořením, tedy hlavně se skořicíhřebíčkem.

Hromada zázvoru

Zázvor vás spolehlivě zahřeje. Zdroj: sxc.hu

Zdroj perexové fotky: foter.com, Stig Andersen (upraveno)

Adéla Svobodová

Adéla Svobodová

Vaření i psaní jsou společně se sportem jedny z mých nejoblíbenějších způsobů seberealizace. A protože se řídím heslem "Dělej víc věcí, které tě dělají šťastnou!", stala jsem se součástí tohoto portálu. Vždy budu ráda za Vaše komentáře, připomínky či nápady.

Zanechte komentář