Jak vypadá americká akční komedie, kde si dva dospělí muži znechucení svým životem hrají na policajty? Jmenuje se Falešní poldové.

Falešní poldové

akční komedie

USA, 2014, 104 min.

Režie: Luke Greenfield

Hrají: Jake M. Johnson, Damon Wayans Jr., Nina Dobrev, Andy Garcia a další

Justin a Ryan na první pohled působí jako ti největší břídilové. Jeden z nich se živí vymýšlením počítačových her, v práci ale není příliš úspěšný a šéf všechny jeho nápady bojkotuje. A druhý se jen tak poflakuje doma, čas od času si zahraje baseball s puberťáky a vymýšlí jednu blbost za druhou. Jednoho krásného dne tyto pány nenapadne nic lepšího, než se na maškarní obléct do policejních uniforem.

Večírek se sice nevydaří, po cestě domů však zjistí, že mít na sobě policejní uniformu je hrozně cool, lépe se v ní balí holky, dá se dostat zadarmo k alkoholu a trávě a Justin a Ryan, dva nechtění a životem znudění zoufalci, se naráz stávají středem veškeré pozornosti na ulici a ostatními jsou považováni za super borce. Pak se však dostanou do křížku s opravdovými zločinci a hra na policajty se mění v boj o život, samozřejmě pořád v rámci žánru.

Ženy prý milují muže v uniformách Zdroj: CinemArt

Ženy prý milují muže v uniformách. Zdroj: CinemArt

Smutný propad v druhé půlce

První polovina filmu běží přesně podle očekávání. Jake M. Johnson a Damon Wayans nejsou vůbec špatní herci, děj příjemně běží a hlášky, které mají být vtipné, opravdu diváka pobaví. Kdyby film skončil právě během této první poloviny, vytknout by se mu dalo jen máloco. Naneštěstí pro diváky film pokračuje dál a veškerý dobrý dojem, který se filmu ze začátku podařilo ve mně vyvolat, zmizel jako pára nad hrncem. Hlášky přestávají být vtipné, stávají se spíš nudnými a místy dost trapnými, scény působí dost zdlouhavě a neuvěřitelně a již nějakou (poměrně dlouhou) dobu před koncem filmu je průměrný divák schopný odhadnout rozuzlení celého filmu – a to do hodně velkých detailů.

Na policajty a zloděje se dá hrát v každém věku Zdroj: CinemArt

Na policajty a zloděje se dá hrát v každém věku. Zdroj: CinemArt

Známé a neznámé tváře ve filmu

Režie filmu se ujal Luke Greenfield, který již má na kontě pár komedií jako třeba Sexbomba od vedle nebo Tvůj snoubenec, můj milenec. Ve filmu si kromě již zmíněných herců Johnsona (Sousedi, Hlavně nezávazně)Wayanse (seriál Happy Endings) zahráli také Nina Dobrev (Upíří deníky, Spolubydlící), James D’Arcy (Atlas mraků, Hitchcock) nebo Andy Garcia (Kmotr, Dannyho parťáci).

Pomáhat a chránit se musí přece i na parketu Zdroj: CinemArt

Pomáhat a chránit se musí přece i na parketu. Zdroj: CinemArt

Trailer místo filmu

Ačkoli jsem se do kina na Falešné poldy těšila, výsledný film docela zklamal má očekávání. Trailer sliboval spoustu smíchu a akce, bohatě však pokryl většinu děje ve filmu a pouštět v kinech jen ten by bylo mnohem efektivnější a příjemnější, než nutit návštěvníka sledovat celých 104 minut.

Snímek nepřináší pro diváka nic nového, opakuje dějová klišé včetně romantické linky mezi Wayansem a Ninou Dobrev, vtipné hlášky velmi rychle ztrácí kouzlo, akční scény působí přehnaně a nevěrohodně. Na druhou stranu pokud se zbavíte veškerých svých očekávání a jdete si do kina pouze vyprázdnit hlavu, může tento film posloužit jako guma. Za mě však můžu dodat jen to, že jsem sice při filmu nemyslela na své starosti, ale neustále jsem přemítala nad tím, kdy už film konečně skončí.