Core trénink aneb Zpevněte svůj střed

Sport / 26.10.2014

Nahlédněte s námi na speciální sportovní trénink, kterým lze účinně zpevnit (nejenom) střed našeho těla!

Význam slova „core“

Jako core označujeme střed našeho těla, z kterého se odvíjí nás veškerý pohyb. Core je tvořen břišními svaly, pánevním dnem, bránicí a některými zádovými svaly.

Jak mi core trénink prospěje?

Posilování středu našeho těla výrazně snižuje úrazovost v oblasti páteře, zbavuje nás častých problémů s bolestí zad a zlepšuje náš sportovní výkon a koordinaci. Bonusem je krásně zpevněné tělo, a to především břicho.

Co mě čeká?

Nejčastější způsob posilování středu těla je statické cvičení, které provádíme ve výdrži 15-60 sekund. Tímto cvičením zapojíme hluboké stabilizační svaly v oblasti břicha. Jako pomůcky využíváme overbally, TRX, gymnastické míče a různé balanční podložky, ale lze cvičit i s váhou vlastního těla. Velkou předností core tréninku je, že ho lze provozovat i doma.

core trénink

Toužíte po krásném bříšku? Core trénink je to pravé pro vás!

Správné dýchání

Pozornost bychom měli věnovat i správnému dýchání, které umocní účinek cviků. Při cvičení se nadechujeme nosem a vydechujeme ústy. Břicho vždy musí být zpevněné, jako bychom na sobě měli džíny, které nám jsou malé v pase. Dýcháme do žeber, tak, aby se pohybovala od sebe a k sobě. Naučit se správně dýchat vyžaduje dlouhodobý trénink, nicméně je to zásadní věc, kterou nemůžeme vynechat.

Zacvičte si s námi

Na ukázku pro vás máme tři jednoduché a účinné cviky. Při cvičení je důležité se neprohýbat a vydržet v původní, zpevněné pozici po celých 15-60 sekund. V opačném případě si můžete způsobit problémy se zády. Délku cviku si regulujte podle vaší výkonnosti. Neměli byste se přepínat, ale ani podceňovat.

Stoj na loktech – 60 sekund

Cvik je velice účinný a posiluje všechny svaly našeho těla!

core trénink

„Běh“ vsedě – 60 sekund

Ruce se při cviku pohybují jako při běhu. Posilujeme střed těla a vrchní i spodní stranu stehen.

core trénink

Výdrž na boku – 60 sekund

Tento cvik provádíme na obě strany. Posilujeme všechny svaly našeho těla.

core trénink

Posilovací trénink Marie Hlouškové

Zalíbil se vám core trénink a chtěli byste si ho zkusit na vlastní kůži? Video Marie Hlouškové vám ukáže, že i domácí trénink může být účinný a zábavný. Ačkoliv se video zaměřuje na posilování hlubokého břišního svalstva, pomůže vám zpevnit i ostatní problémové partie!

Jaký je váš názor na core trénink? Podělte se s námi o zkušenosti, dojmy a nápady!

Zdroj perexové fotografie: foter.com, Port of San Diego

Zdroj ostatních fotografií: youtube.com

Martina Mikulášová

Martina Mikulášová

Studentka gymnázia, která se skoro pořád něčemu směje. Má ráda psaní a jednou by se jím chtěla živit. Mezi její další zájmy patří fitness, fotografování, lezení po skalách, orientační běh a konzumace jídla. Kontaktovat ji můžete na: martina.mikulasova@generace21.cz

Zanechte komentář