Tipy na vegetariánské grilování

Na talíři / 22.8.2014

Grilování nemusí být jen plné masa, ryb nebo klobás. Na své si přijdou také vegetariáni. A že to vypadá lákavě!

Sezóna grilování je v plném proudu a protože zahrada nabízí až moc potencionálních kandidátů na grilování, podíváme se, co se dá vlastně grilovat. Téměř na každém stole je k masu, pečivu a dresingu také zeleninový salát. Nicméně i masožravci by měli obměnit svoje suroviny. A vegetariáni si přijdou na své.

Grilovaný lilek

Lilek je úžasný svojí chutí. Můžete si ho ochutit jak chcete a málokdy se něco pokazí. Ideální kombinace je směs bylinek, oregáno, rozmarýn, případně italské koření, smíchat s olivovým olejem a lilek alespoň na 2 hodiny naložit.

Zdroj: Wikimedia Commons, Pastorius

Zdroj: Wikimedia Commons, Pastorius

Vegetariánský burger

Zdroj: Wikimedia Commons, XY

Zdroj: Wikimedia Commons, XY

Suroviny na 4 porce zeleninového burgeru:

  • polovina květáku
  • polovina brokolice
  • dvě mrkve
  • 1 cibule
  • stroužek česneku
  • trochu petrželky
  • 2 vejce
  • sůl a pepř na ochucení
  • dle potřeby strouhanka
  • 4 burgerové housky
  • dresing na ochucení
  • případně také sýr

Burger v poslední době zažívá renesanci. Je hrozně IN si otevřít nějaké bistro, kde hlavní surovinou je právě burger. Existuje nespočet druhů, ale vegetariáni mají na výběr mnohdy pouze ze dvou. Nic moc. Tak vezměte příležitost za pačesy a doma si připravte vegetariánský burger, který jen tak nikde nedostanete. Základ tvoří zeleninový karbanátek.

Postup:

Nejprve všechnu zeleninu nakrájíme na drobné kousky a 5-8 minut povaříme. Scedíme a přidáme vejce. Dochutíme pepřem, solí, přidáme nakrájenou cibuli a petrželku. Můžeme přidat strouhanku, aby směs byla pevná. Buď můžeme smažit na oleji nebo grilovat, záleží na vás. Smažíme nebo grilujeme dozlatova. Kolem 5-10 minut z každé strany.

Housky rozpůlíme, pomažeme dresingem, můžete dát prostor fantazii a přidat třeba ledový salát, různé druhy sýrů a podobně. Zeleninové karbanátky dáme do housek a máme hotovo.

Zdroj: Jeremy Keith, Wikimedia Commons

Zdroj: Jeremy Keith, Wikimedia Commons

 

Grilovaná cuketa

Cuketa je pro Čechy perfektní surovinou na grilování. Pokud si ji vypěstujete sami, máte jistotu plodu bez chemikálií. A jak ji ochutíme? Na jednu cuketu minimálně 2 stroužky česneku, mořská sůl, pepř. Kouzlo je v jednoduchosti. Cuketu nakrájíme na plátky a opět naložíme alespoň na 2 hodiny. Grilujeme dozlatova.

K cuketě se hodí nivový dresing:

Smícháte asi 100 g nastrouhané nivy, 50 g lučiny, 50 g zakysanky, 50 g ricotty a dochutíme stroužkem česneku a solí.

Mně se osvědčil na grilování také ananas, papriky, rajčata, plněné brambory a další delikatesy. Fantazii se meze nekladou.

TIP: Výborné jsou také domácí hranolky. Brambory nakrájíme na proužky, ochutíme solí, pepřem, tymiánem, potřeme olejem a grilujeme dozlatova.

Zdroj perexové fotografie: freeimages. com – phostezel

Ilona Bartůšková

Zanechte komentář