Asfalt, Poslední tři týdny, štěpán kopřiva, walker a volf, audiokniha

Asfalt I. Poslední tři týdny

Kultura Literatura / 4.8.2014

Máte dost romantických příběhů? Dostali jste chuť na notnou dávku cynismu? Pak je tento brutální horor právě pro vás!

Štěpán Kopřiva

Nar. 13. 3. 1971, spisovatel, scénárista, režisér a autor komiksových libret. Je rovněž spoluzakladatelem literární skupiny Sdružení rigor mortis. Pro jeho tvorbu na pomezí sci-fi a fantasy je typický černý humor a naturalismus.

Přinášíme vám další recenzi audioknihy z vydavatelství Walker a Volf. Máte rádi akci? Baví vás fantastika? Drsňácké hlášky vám laskají ušní bubínky? Obdivujete Quentina Tarantina? Tak si sedněte a pevně se něčeho chyťte. Protože Asfalt je ještě mnohokrát drsnější, brutálnější, cyničtější a vtipnější, než jste si doposud dokázali představit. Tak do toho!

Parta šílenců v akci

Děj první části série nám představí partu hrdinů jako vystřiženou z filmu Expendables. Žoldáci na penzi, věční průšviháři, kteří přežívají v ochrankách hypermarketů a zdá se, že to nejlepší mají za sebou. Leč přijde nabídka, která se neodmítá. Zvlášť, když jste na dně a perspektivu máte asi jako ráno vylíhlá jepice o půlnoci.

Takže hlavní hrdina, major Martin Kuffenbach, po letech svolá svůj tým. Panoptikum nabízí ty nejroztodivnější postavičky. Od šíleného doktora Holofausta vyznávajícího efektivní brutalitu po Adama Ostranskiho, od kterého by se mohl hlášky učit Tony Stark. Je jasné, že nudit se rozhodně nebudete. Akce může začít.

Malá ochutnávka z knihy na YouTube.

Peklo na Zemi? Ne. V pekle.

Asfalt I. Poslední tři týdny

18 hodin a 19 minut

Napsal: Štěpán Kopřiva

Čte: Ludvík Král

Žánr: horor

Formát: MP3 ke stažení nebo na CD

Vydal: Walker a Volf audiovydavatelství, 2014

Zajímá vás, co se s člověkem stane po smrti? Udělají z něj potrubí. Nebo zánovní Porsche. Anebo prostě asfaltku. Takhle totiž funguje peklo. A právě do něj se Kuffenbachovo speciální komando dostane. Je nabíledni, že se profesionální žoldáci nesmíří jen tak s tím, že by měli pekelníkům sloužit jako materiál. Začíná nejdivočejší jízda, jakou kdy Satanova říše poznala. Osmdesátá léta s Total recall a Rambem se můžou jít bodnout hákem pod žebro. Masakr podzemní říše za potlesku kulometů a prošpikovaný humorem jako ďábelská pečeně česnekem vás nepustí.

Nutno vyzdvihnout skvělý projev Ludvíka Krále, který knihu čte. Nejen díky tomu, ale rovněž díky kvalitnímu a dobře načasovanému hudebnímu podkladu budete napjatí každičkou sekundu. Nechybí ani emoce a čas přijde i na hluboké morální dilemata. Čeho všeho je člověk ochoten se dopustit, aby dosáhl svého? Kniha se tak vymyká z akční roviny a dostává i další, hlubší rozměr. Nezbývá, než doporučit. Vydavatelství navíc už pustilo do světa i druhý díl.

Zdroj perexové fotografie: walkeravolf.cz

Jan Markel

Jan Markel

Chronický ironman s touhou posouvat hranice snění i bdění, fyzických i psychických sil, zarputilý optimista, který věří, že když něco děláte dostatečně dlouho a intenzivně, tak zblbnete, pardon, naučíte se to alespoň na průměrné úrovni. Věří, že lze dokázat cokoliv a s oblibou to dokazuje. Je velmi ješitný, proto často googlí sám sebe. K smrti rád vyplňuje profily nudnými informacemi.