1. den – Tohle jsem opravdu nečekal

Cestování / 4.6.2014

Autor:

To zvládnu. Můj sen se přeci začíná plnit. Vždyť nejsem žádná ubrečená holka. To je to, co se mi posledních 12 hodin nepřetržitě honí hlavou jako útěcha.

Nevím, co jsem si myslel, ale tohle jsem vážně nečekal.

Ráno před šestou mě táta odvezl na benzínku za Klimkovicemi nedaleko Ostravy. Rozloučili jsme se a já takřka brečel. Natočil jsem pár záběrů a po 15 minutách mávání palcem jsem stopl jeden pár Poláků v důchodovém věku, co jeli za dcerou do Rakouska. Překvapivě jsme si pěkně pokecali a vyhodili mě před Brnem na Rohlence. Tak jsem začal na sjezdu z benzínky stopovat a vydrželo mi to asi 20 minut, poté přijela celní správa a za ní policejní dodávka. Zatkli mě a odvedli do vazby… Ne, dělám si srandu.

Měli přednášku o tom, že jako student Bezpečnostně právní akademie, ještě k tomu s řidičákem, bych to měl vědět. Ale mě prostě nenapadlo, že je to takový průser. Pohrozili mi 2000,-Kč pokuty, ale dal jsem jim nakonec jen kilo a šel jsem na souběžnou starou cestu. Položím bágl a za 30 vteřin jedu do Brna na hlavní tah na Bratislavu. Stál jsem 30 minut na autobusové zastávce, a když už jsem měl nastupovat na bus, co jede k obchodnímu centru u dálnice, zastavil chlapík, co jel do Podivína. On podivín rozhodně nebyl. Vzal mě 10 km před Břeclav, potom mě nabral taxikář přímo do Břeclavi.

Lukáš článek

Půjdu si přečíst pár stránek knížky a zalehnu…

Vystoupil jsem si přímo před parkovištěm, když jsem zvedal krosnu ze země, zastavil na zastávce chlápek s malým klukem a prý kam jedu. Neměl jsem ani ceduli, ani zdvižený palec. Řekl mi, že jak pojede zpátky, mrskne mě na poslední benzínku před hranicemi. Opravdu se pro mě vrátil, a tak jsem tady, ve stanu, po několikahodinové cestě napříč ČR. Přijel jsem sem už v jednu odpoledne, ale jelikož Kuba dnes taky vyjíždí a jede z Prahy, domluvili jsme se, že tady na něj počkám a dál pojedeme spolu.

Alespoň mi už nebude tak hrozně smutno a přijdu na lepší myšlenky.

Je osm večer, jsem po tříhodinovém spánku, najedený, natočený, vyfocený a rozradostněný po výhře Baníku proti Slávii. Táta mě informoval. Půjdu si přečíst pár stránek knížky a zalehnu, Kuba už totiž dnes nepřijede, prý pojede vlakem a kolem třetí ráno bude v Břeclavi. Pak to má asi 2 hodiny pěšky na benzínku, kde kempím.