Nejvíc prokrastinuje inteligentní a tvořivý člověk, říká Petr Ludwig

V obraze / 21.5.2014

Také máte problém s chorobným odkládáním věcí na „někdy“? Inspirujte se triky autora bestselleru Konec prokrastinace. 

Od března až do prosince letošního roku probíhají po celé České republice (+ jedna v Bratislavě) přednášky s názvem – Konec prokrastinace NAŽIVOMáme tak jedinečnou možnost poslechnout si ty nejefektivnější triky v boji proti prokrastinaci. Vše ve dvou a půlhodinové přednášce z úst autora knihy Konec prokrastinace – Petra Ludwiga.

A protože vás máme rádi, nejdůležitější triky si shrneme.

1. Osobní vize

Chcete začít běhat? Běhejte malé vzdálenosti a postupně přidávejte. Zdroj: Foter. com, William Cho

Chcete začít běhat? Běhejte malé vzdálenosti a postupně přidávejte.
Zdroj: Foter. com, William Cho

Jedna z nejdůležitějších věcí je vize. Jestliže nemáme vizi, jsme pouze vláčeni životem a nemůžeme si jej naplno užívat. Jednoduchá věc, jak tomu předejít, je sepsat si svoji osobní/pracovní vizi. Co by měla taková vize obsahovat? Cokoliv, co vám připomene, proč neprokrastinovat. Hodnoty, citáty, fotky lidí, co vás inspirují – třeba člověka, který sepsal za život 70 knih, nebo text písně, který vás pokaždé nakopne k činnosti. Vize by ve vás měla vzbuzovat velmi silnou emoci a ve výsledku každé ráno připomenout, proč vstávat a proč na první zazvonění budíku.

Bezdomovectví je extrémním následkem prokrastinace. Petr Ludwig

Kde a kdy?

Olomouc 21. 5.

Hradec Králové 4. 6.

Zlín 2. 7.

Ústí nad Labem 6. 8.

Pardubice 3. 9.

Ostrava 1. 10.

Brno 5. 11.

Bratislava 19. 11.

Praha 3. 12.

Akce již proběhla v: Liberci, Plzni, Jihlavě a Českých Budějovicích…

2. Buzer lístek

Buzer lístek není nic jiného než tabulka návyků, které si chcete vytvořit, a zlozvyků, kterých se chcete zbavit. Zapíšete do něj třeba políčko s názvem BĚH a minimum 15 minutdenně. Vedle Facebook – omezit čas strávený na Facebooku na 2 hodiny denně atd. Důležité je dát si na začátek nízké cíle. Na konci dne uděláte k aktivitě zelenou tečku – pokud jste ji splnili, červenou – pokud ne, a modrou – pokud máte ospravedlnitelný důvod k nesplnění, jako je třeba nemoc. Dejte si ale na výmluvy pozor, modře zatečkovaný papír asi nebude ta nejlepší cesta k úspěchu. A jak říká sám Petr Ludwig: „Nejvíc prokrastinuje inteligentní a tvořivý člověk, protože ten si dokáže vymyslet úžasné výmluvy, proč onu aktivitu nedělá.“ Důležitá je také „tlustá černá čára“, kterou udělejte pokaždé, kdy se vám červená lístek až moc, nebo jste ho třeba 5 dní ani nevyplnili. Buzer lístek můžete stáhnout dokonce na internetu.

Udělat věc, které se bojíme, je první krok k úspěchu. Gándhí

Dejte si pauzu a běžte mezi prací na 5 minutovou procházku. Dobijete si energii a třeba si můžete i zaběhat..? Pokud nemáte čas na procházku pomůže i ovoce. Zdroj: Foter.com (upraveno)

Dejte si pauzu a běžte mezi prací na pětiminutovou procházku. Dobijete si energii a třeba si můžete i zaběhat…? Pokud nemáte čas na procházku, pomůže i ovoce.
Zdroj: Foter.com (upraveno)

Nejlépe bychom měli život spojit s drobným hrdinstvím, které může trénováním vyústit třeba i v záchranu života. To ví známý psycholog Philip Zimbardo, který se proslavil zejména Stanfordským experimentem nebo nošením černé tečky na čele. „Vše je o opuštění komfortní zóny“. Jaké je vystupovat z komfortní zóny, ví i zakladatel blogu NESTEREO. Můžete si o něm přečíst zde.

Lenost není to samé jako prokrastinace. Líný člověk je spokojený, že nic nedělá. Prokrastinant naproti tomu ví, že by něco dělat měl a chce a je čím dál víc ve stresu, protože nic nedělá. Petr Ludwig

3. TO DO TODAY

Využijte čas, který máte, naplno! Zdroj: Foter.com

Využijte čas, který máte, naplno!
Zdroj: Foter.com

Vezměte papír a sepište na něj úkoly, které byste chtěli za ten den stihnout. Mobilní plánovače jsou sice fajn věc, ale díky tomu, že začnete ťukat na tlačítka, můžete se proklikat někam úplně jinam a – začít prokrastinovat. Proto použijte starý dobrý papír. Pište výhradně úkoly pouze na jeden den. Dále si označte úkoly podle důležitosti a pokuste se stihnout hlavně ty, které označíte jako nejdůležitější – červeně. Až úkol zdoláte, pěkně ho zaškrtejte, ať nemáte potřebu dále se nad ním zamýšlet.

Řekne se to snadno, ale není to jen tak. Ideální je, pokud zvládnete 20 opakování z Buzer lístku. Potom už se návyk začne automatizovat. Také chcete zhubnout? Chodit spát dřív? Napsat diplomku?

Největší dar, který máme, je čas. Bohužel si jeho hodnotu většinou neuvědomujeme. Petr Ludwig

Tak co, neskočíte v rámci prokrastinace na tuto přednášku?

 Zdroj perexové fotografie: Oficiální FB stránka Konec prokrastinace

Zuzana Horáková

Zuzana Horáková

Některé mandarinky smrdí a jiné ne. Sledujte mě i na Instagramu http://instagram.com/zuzanks/

Zanechte komentář