Anatomie - posilování, pět základník cviků. Pat Manocchia, kniha, CPress 2014

K dokonalému tělu pomocí pěti cviků

Sport / 10.5.2014

Autor:

Opravdu jenom pět? Skutečně. Pat Manocchia vysvětluje v nové knize „Posilování – anatomie“, že víc než pět základních cviků k efektivnímu zpevnění těla nepotřebujete.

O autorovi:

Pat Manocchia je uznávaným expertem na poli zdraví a zdravého životního stylu, držitelem několika ocenění v oboru a redaktorem časopisů Women’s Sports and FitnessAllure. Rovněž je zakladatelem a majitelem zdravotního a fitness centra LA PALESTRA v New Yorku. Poznatky nabrané během kariéry profesionálního hokejisty, běžce (jedenáct maratonů) a horolezce předává dál nejen ve zdravotním centru a v časopisech, ale nyní i v této knize.

Kniha by se taky dala nazvat průvodcem anatomie člověka. To je taky jedním z hlavních cílů autora. Jak píše v úvodu, není jeho cílem přinést novou revoluční techniku na cvičení, spíše se snaží v knize vysvětlit, jak lidské tělo funguje a na co je třeba si dát pozor. Provede vás během jasně členěných kapitol všemi zákoutími posilování a najdete zde postup, jak procvičit každý sval v těle.

Pět základních cviků

Kniha je rozdělená do pěti hlavních kapitol. Každá z nich se věnuje jednomu z cviků, které Pat Manocchia označuje za základní – pro začátečníky i profesionály. Dočtete se tak o tom, jak správně posilovat pomocí mrtvého tahu, k čemu jsou výpady, na co působí kliky a přítahy. Samostatná kapitola se věnuje i efektivnímu posilování břicha. To jistě mnoho čtenářů ocení, protože je pravdou, že málokteré cvičení má tak nízký poměr výkon versus efekt.

Viděl jsem tisíce lidí dělat sklapovačky do nekonečna a z toho všeho jen minimální efekt – kromě bolesti zad a krční páteře. (úryvek z knihy)

V každé kapitole najdete krom základního cviku ještě množství variant, které vycházejí z toho základního. Vedle textu je v knize nepřeberné množství obrázků, které vás navedou k tomu, abyste cvik prováděli správně. Začít cvičit tak nebylo nikdy snazší – postup pochopí i úplný začátečník. Velmi užitečné je také info, na které konkrétní svaly ten či onen cvik působí.

Anatomie - posilování, pět základník cviků. Pat Manocchia, kniha, jak cvičit, CPress 2014

Vše je v knize perfektně popsané.

Pro začátečníky i pokročilé

[one_fourth align=“right“]

Zalíbila se vám kniha? Zakoupit ji můžete například v internetovém knihkupectví Albatrosmedia.cz!

[/one_fourth]

V závěru knihy najdete postup, jak cviky provádět v sadách. Autor vypracoval dvanáct tréninkových plánů rozdělených do tří skupin – začátečník, mírně pokročilý, pokročilý. Nechybí ani ukázka, jak si vést záznam při cvičení. Nechybí tedy vůbec nic – stačí začít. Kniha by rozhodně neměla chybět v knihovničce každého, kdo to s cvičením myslí vážně.

Pat Manocchia: Posilování – anatomie, pět základních cviků, 164 stran, pevná vazba. Vydalo nakl. CPress v Brně, 2014.

Autor všech fotografií: Jan Markel, Generace 21

Jan Markel

Jan Markel

Chronický ironman s touhou posouvat hranice snění i bdění, fyzických i psychických sil, zarputilý optimista, který věří, že když něco děláte dostatečně dlouho a intenzivně, tak zblbnete, pardon, naučíte se to alespoň na průměrné úrovni. Věří, že lze dokázat cokoliv a s oblibou to dokazuje. Je velmi ješitný, proto často googlí sám sebe. K smrti rád vyplňuje profily nudnými informacemi.

Zanechte komentář