Pařížská dieta

Zhubněte po francouzsku s Pařížskou dietou

Na talíři / 29.4.2014

Přední francouzský specialista na výživu vám ukáže, jak na to!

Pařížská dieta je založena na novém přístupu k jídlu, opírá se o evropskou tradici pravidelně rozvržených denních jídel a o lahodné, zdravé a nenáročné recepty, které na váš stůl přinesou chuť Francie.  

Z knihy Pařížská dieta

Držet dietu je často celoživotní úděl většiny z nás. Přiznejme si to narovinu. Jen málokdo má to štěstí a je štíhlý jako proutek tak nějak od přírody. Dříve či později si najdeme faldík tudle či onde a zamotáme se do nikdy nekončícího kolotoče hubnutí a přibírání.

Kniha Pařížská dieta Dr. Jean-Michel Cohena nabízí dlouhodobé řešení tohoto problému. V knize se dozvíte nejen, jak zhubnout, ale hlavně jak zpátky nepřibrat. Pařížská dieta popisuje stravovací návyky Francouzů, kteří, jak je všeobecně známo, patří k milovníkům dobrého jídla i pití. Přesto jsou to lidé vitální, štíhlí a plní síly. Ve Francii je totiž jídlo skutečným rituálem, Francie žije pro jídlo a právě pravidelné jídlo je neměnnou součástí denní rutiny naprosté většiny Francouzů.

Pařížskáá dieta

Hubnutí s Pařížskou dietou je snadné a zábavné. Nabízí pestrý jídelníček plný chutí. Zdroj: Photl.com

PAŘÍŽSKÉ TIPY PRO KAŽDÝ DEN

1. Užívejte jídlo a občas si dejte něco dobrého na zub.

2. Rozvrhněte si jídlo pravidelně v průběhu dne.

3. Dopřejte si pauzu.

4. Dbejte na to, aby pro vás bylo každé jídlo potěšením.

5. Znovu objevte kouzlo vaření.

6. Jezte menší porce.

7. Pijte vodu.

Z knihy Pařížská dieta

V první části knihy naleznete odpovědi na všechny své otázky, a to ve velmi čtivé formě. Dozvíte se spoustu informací ze světa jídla. Ať už o tom, jak může reklama ovlivnit stravovací návyky člověka, či o tom, proč je pro některé z nás tak těžké zhubnout. Kniha se také věnuje tématu jojo-efektu, který potrápil snad každého dietáře. Naučíte se podle ní nejen vypočítat svou správnou váhu a stanovit si tak reálný váhový cíl, ale také zjistíte, že „držet dietu“ je vlastně nesmysl.

Chcete-li zhubnout a udržet si svou váhu, je důležité naučit se mít rád, nesnažit se zhubnout hned a všechno, přehodnotit své stravovací návyky a také se včas odměnit.

Jak všeho výše zmíněného dosáhnout, vám poradí druhá část knihy nazvaná Pařížská dieta. Najdete v ní několik jednoduchých pravidel, jež vás dovedou k úspěchu. Naučíte se odolávat lákadlům v supermarketech a vařit tak, aby vaše tělo pomalu ubývalo na váze.

Nejde o revoluční ani módní dietu, ale o jednoduchý proces učení nebo připomenutí, jak a co jíst, aby byl váš život harmonický a zdravý.

Z knihy Pařížská dieta

Třetí část knihy se jmenuje příznačně Tři fáze. Tady už jde do tuhého. Právě zde totiž autor převede všechny své teoretické znalosti z předchozích dvou částí do praxe. Jak sám název kapitoly napovídá, dieta je rozdělena do tří fází.

Fáze Kavárna je krátký program pro rychlé zahájení diety, se kterým zhubnete až 0,5 kg za den a trvá maximálně deset dnů. Fáze Bistro je dieta pro 2 až 3 týdny. A v poslední řadě fáze Gurmet, při níž shodíte nejprve až 5 kg během měsíce a pak nenásilným způsobem váhu udržujete. Tato část knihy již obsahuje jídelníčky a recepty na každý den. Celkem zde najdete 325 snadných a rychlých postupů, od snídaně až po večeři. Jednotlivé fáze vás provedou všemi hubnoucími programy a vy budete zase o krůček blíže ke své vysněné postavě.

Čtvrtá a poslední část knihy s názvem Správná váha po celý život provází čtenáře všemi dietními úskalími. Naučíte se, který druh pokrmu objednávat v různorodých restauracích tak, aby vaše váha opět nevyskočila o pár čárek výše, zjistíte, co dělat, když váš honí mlsná a dozvíte se, jak se vrátit k běžnému jídelníčku, ale znovu nepřibrat.

Pařížská dieta

V žádné z dietních fází není opomenut dostatek zeleniny a ovoce.
Zdroj: Photl.com

 Mé dojmy

Kniha Pařížská dieta se opravdu velmi dobře čte, není to jedna z těch knih, kdy napínavě přeskakujete odstavec za odstavcem a čekáte na konečně zajímavý začátek. Zde je to právě naopak. Stánky jsou plné přínosných informací ze světa jídla. Při čtení najednou zjistíte, proč ty diety vlastně nefungují tak, jak mají, a kde jste vždy dělali chybu. Ovšem z tohoto hlediska není kniha žádný zázrak, protože pokud se jenom trochu orientujete ve světě zdravého stravování, všechno to už dávno víte.

Pařížská dieta mi zakotvila ve schránce právě ve chvíli, kdy jsem porodila a bylo jasné, že potřebuji shodit poctivě nabraná těhotenská kila. A že jich nebylo zrovna málo. Rozhodla jsem se tedy pro malý experiment a po nastudování obsahu se jala hubnout. Jako kojící jsem neměla moc na výběr, co se jednotlivých fází týče.

Potřebovala jsem hodně energie, dostatečné množství živin a hubnout spíše po malých krůčcích. Přišlo mi, že fáze Gurmet toto splňovala ve všech ohledech. Byla jsem tedy zvědavá, jak na dietu zareaguje moje tělo. Samozřejmě jsem musela dietu přizpůsobovat svým možnostem, ale jen v detailech. Ostatně i v knize se dozvíte, že je dobré si dietu přizpůsobit sobě a svým požadavkům.Vzhledem k opravdu rozsáhlému jídelníčku nejde o nic těžkého. Díky různým kombinacím je z čeho vybírat.

Pro mě jako pro člověka, který jí pestře, nezapomíná na saláty, ovoce a jogurty, nebylo dodržovat dietu nic nesnadného. V podstatě jsem jedla to, na co jsem byla zvyklá i předtím. Jídelníček mi však pomohl znovu dosáhnout ve svých stravovacích návycích pravidelnosti. Co mi v jídelníčku chybělo, byla svačina. Pravda – snídaně, oběd i večeře jsou dle něj velmi bohaté, přesto jsem často musela i během dne sáhnout po něčem malém „k zakousnutí“, abych zahnala hlad. Přisuzuji to však velkým energetickým nárokům při kojení.

Nemám doma váhu, tudíž opravdu nevím, zda můj měsíční váhový ubýtek byl takový, jaký kniha slibovala. Ale na první pohled se mi skutečně povedlo zhubnout několik kilogramů. Nyní obléknu i džíny, které jsem po porodu raději obcházela obloukem. Bez stresů a s pestrou stravou se pomalu blížím ke svým původním tvarům. Pomalu se vracím i k pravidelnému pohybu, takže počítám s tím, že budou výsledky ještě mnohem zajímavější.

Toužíte-li zhubnout a vůbec nevíte, jak začít, mohu vám knihu Pařížská dieta jen doporučit. Budete hubnout pomocí vyváženého jídelníčku a hlavně získáte představu o tom, jak se začít stravovat tak, aby bylo jídlo vašemu tělu ku prospěchu.

[one_fourth]

Knihu vydalo nakladatelství Mladá fronta a objednávat ji můžete na adresách: www.mf.cz, www.kniha.cz

[/one_fourth]

Hledáte-li však inspiraci na zdravé recepty, sáhněte raději po jiné knize. V této recepty sice také najdete, ale chybí mi zde obrázky, které by byly knize jen ku prospěchu, a také detailnější popis postupu.  Recepty jsou velmi strohé a určitě ne vhodné pro začátečníky, přestože je autor považuje za snadné a rychlé. Věřím totiž, že člověk, který v kuchyni netráví moc času, si jen těžko poradí s telecí roládou či jehněčími kotletami.

Rozdíl mezi kuchařkou a jídelníčkem je zde prostě citelně znát, tudíž je při koupi opravdu dobré zamyslet se nad tím, co od knihy očekáváte. Pokud návod na krásnou postavu, je stvořená pro vás. Jestli však hledáte nové recepty do své sbírky, raději si nechte zajít chuť!

Co vy a diety, držíte nebo vám přijdou jako nesmysl? Neváhejte se s námi podělit o váš názor.

Zdroj perexové fotografie: Barbora Venháčová, Generace 21

Barbora Venháčová

Barbora Venháčová

Obyčejná holka, momentálně máma na plný úvazek a kuchařka tělem, duší a hlavně srdcem. Na vaření nemám papír, ale jídlo, vařečky a plotna jsou mou největší vášní. A největší radostí zase to, když chutná. "Když si člověk počíná pečlivě, když používá správné přísady a všemu dá, co tomu patří, může většinou uvařit něco moc dobrého."

Zanechte komentář



Vaše názory

  • green coffee

    Opravdu to funguje?