Režisérka Denisa Slavíková o současném ideálu krásy: Věřím ve změny

Krása a móda / 6.4.2014

Ve dvaadvaceti založila modelingovou agenturu, letos 17. března měl světovou premiéru její dokument ID 21 (Ideál 21. století, pozn. red.). Řeč bude o režisérce Denise Slavíkové.

6240_1147986032476_6077439_n-–-kopie

 

  • Denisa Slavíková začala podnikat už v roce 2010. Tehdy jí bylo 21 let. O rok později založila vlastní modelingovou agenturu Faible, která dává šanci i modelům s jinými mírami než je 90-60-90.
  • V nedávné době  vytvořila dokument ID 21, který se snaží upozornit na problém dnešní konzumní společnosti. Poprvé se promítal na zlínském festivalu Skrz Prsty. Dále bude ke zhlédnutí v červenci v Praze a Jihlavě.
  • Denisa se tímto filmem snaží rozpoutat diskuzi ohledně pojmu ideální krása.

Jaký je podle odpovědí respondentů současný ideál krásy?

Lidé odpovídali různě, ale nejčastější názor je takový, že ideál krásy vlastně neexistuje. Každý totiž vnímá krásu jinak a každá žena je svým způsobem krásná, když je zdravá a spokojená sama se sebou. Navíc otázka je, kterou krásu bereme jako ideální.  Ideál krásy, který nám předkládají média, nemusí být to samé jako ideál krásy tak, jak ho chápeme my. Nejhorší dopad to má potom na mladistvé, kteří nejsou vždy schopni rozlišit realitu od „dokonalých“ vyretušovaných těl.

Dotazovaní měli označit na škále 1-10 (min-max), jak moc ovlivňují média ženy a muže. Přesně 90 % respondentů označilo hodnotu 7-10.

Vlastníte také modelingovou agenturu Faible, která se snaží odlišovat. Popíšete čtenářům, čím je jiná?

Oficiální fotka dokumentu ID 21. Zdroj: Tereza Haszprunarova

Oficiální fotka dokumentu ID 21.
Zdroj: Tereza Haszprunarova

Je to první modelingová agentura, u které tělesné proporce nerozhodují. To znamená, že přijímáme i modely, kteří nedisponují mírami 90-60-90 (i když dnes už se tato hranice snížila). Naši talenti nemusí splňovat výšku 174 cm u žen a 184 cm u mužů. Podporujeme také studenty a mladé umělce, kteří nemají bez praxe u firem a agentur žádnou šanci. V portfoliu máme například kategorie herců, hudebníků, tanečníků a dalších.

Když jste ji zakládala, bylo to s cílem, aby vybočovala z řady?

Vzniklo to vlastně díky tomu, že já sama byla modelem. Zdálo se mi ale neférové, že jsem se mohla přihlásit jen do castingových firem nebo agentur, které zařizovaly pouze hostesing. Jen díky tomuto záměru vznikl tento projekt. Agentura pro modely, kteří nesplňují kritéria světových gigantů.

Podnikám svou vlastní cestou. Agenturu jsem vytvořila bez kapitálu, a hledala jsem spíše klientelu a nadšence, kteří se se mnou chtěli podílet na projektech. Někde se začít musí.

Týká se nějakým způsobem ideál krásy i mužů?

Problém vidím hlavně u žen, protože se médii nechají více ovlivnit. Dnešní mladí muži už samozřejmě také, proto jsem se snažila o mužskou účast. Ovšem hlavní úloha mužů v tomto filmu je ukázat, jak oni vidí ženy v dnešní době, jaký názor na ně mají a také jak vnímají reklamu.

Nechci proti ničemu a nikomu bojovat. Cílem dokumentu není pobouřit média, ale aby se nad tématem přemýšlelo. To, kdo změny udělá, je už na člověku samotném. Já třeba ve změny věřím.

Denisa sama začínala jako modelka. Zdroj: Archiv Denisy Slavíkové

Zdroj: Archiv Denisy Slavíkové

A kam směřuje vaše agentura do budoucna?

Nejsem typický podnikatel, který na nějaké delší období plánuje, jak a kolik vydělá, kolik a jaké bude mít zakázky a podobně. Já pracuji naplno každý den. Samozřejmě cíle vidím, ale jsou pro mě ještě daleko. Rozhodla jsem se například naši agenturu a její filosofii rozšiřovat i v zahraničí, ale až na to přijde správný čas.

Zdroj perexové fotografie: Oficiální fotografie agentury Faible, Denisa Slavíková

Zuzana Horáková

Zuzana Horáková

Některé mandarinky smrdí a jiné ne. Sledujte mě i na Instagramu http://instagram.com/zuzanks/

Zanechte komentář



Vaše názory

  • Miki

    Světovou premiéru? Kde ve světě je možné dokument vidět?
    A proč se někdo takový nazývá „režisérkou“? Když natočím svou rodinu, jak se cpe na okurkové slavnosti, tak jsem taky režisér?
    Strašně rád bych se na dokumente o této problematice podíval, ale tohle smrdí reklamou na slečnu Slavíkovou a její dva roky fungující firmu. O dokumentu článek neřekl absolutní nic a vážně jsem si nemyslel, že by se tento portál propůjčoval takovéto okaté a nic neříkající reklamě formou špatného PR článku.

  • Zuzana Horáková

    Mrzí nás, že Vás článek nezaujal, nicméně když děláme s někým rozhovor, tak je to pro něj pochopitelně svým způsobem reklama, ať už dobrá nebo špatná. Také bych si netroufla porovnávat domácí video s dokumentem pod záštitou fungující modelingové agentury.

  • Denisa Slavíková

    Pane nebo paní „Miki“,

    nevím jaký je váš cíl, ale z vašeho komentáře si hlavu nedělám 🙂
    Světová premiéra to bude, protože se dokumentární film zaobírá problematikou známou po celém světě, a výzkum, který jsem sama vytvořila obsahuje fakta a informace z různých zemí světa. Dále v dokumentu vystupuje americká fotografka Gracie Hagen, která fotí opravdové lidi jako vzdor časopisům – tudíž dokumentární film bude k vidění i tam. Dále mohu poukázat na mezinárodní festivaly, kam dokument chci přihlásit.
    K premiéře v Praze bude součástí panelová diskuze, kde budou vystupovat odborníci z oboru, kteří žijí v zahraničí (Londýn apod.).

    Nevím proč by se moje agentura s tímto dokumentem nemohla spojovat, když se právě snažíme žít zdravý životní styl, a pomoci tak lidem, kteří podlehli konzumu médií. Spojili jsme síly s občanským sdružením Anabell. Pokud se vám pomoc těmto lidem zdá jako reklama na mě … tak to by lidé asi potom nemohli dělat nic. Copak děláte vy?

  • Denisa Slavíková

    Ještě bych se vás chtěla zeptat, jak by jste nazval/a člověka co vytvoří film, režii, scénář a další, i když je to jeho prvotina … polorežisér? 😀