Recenze: Ladíme! – hudebně to klape, dějově skřípe

Film / 26.12.2012

Ladíme! bezpochyby potěší milovníky amerického hudebního seriálu Glee. Nadchne však i seriálem neposkvrněného diváka?

Pokud máte rádi filmy, které vás dokážou něčím překvapit, tak v tom případě vás snímek „Ladíme!“ (v angličtině Pitch Perfect) asi moc nepotěší. Režisér Jason Moore, který stojí za mega úspěšným seriálem One Tree Hill, totiž vsadil na všechna americká filmová klišé – profláknutou dějovou linku s dopředu jasným koncem, krásné, ale málo prokreslené postavy, ohrané písničky a zcela nepřesvědčivou love story.

Hlavní hrdinkou je Beka, pohledná bruneta s asociálními sklony a dokonalými kouřovými stíny, jež budete obdivovat po celý film (Americké filmové klišé č. 1 – introvertní hlavní hrdinka pohrdající lidmi). Beka nastoupí na vysokou školu, kde se zaplete s afektovanou blondýnou Aubrey, která netouží po ničem jiném než vyhrát v prestižním klání vysokoškolských vokálních skupin. (Amer. film. klišé č. 2. – Nechte postavy po něčem strašně moc toužit. Na konci filmu jim to konečně dopřejte, čímž učiníte šťastným nejen postavy, ale i diváky)

Beka v podání Anna Kendrick. Zdroj: csfd.cz

Beka v podání Anna Kendrick. Zdroj: csfd.cz

Jelikož Beka umí krásně zpívat (dokonce i ve sprše), přibere ji Aubrey do pěvecké skupiny. Rebelka Beka však nesouhlasí s vedením Aubrey a výběrem nemožných písní. (Amer. film. klišé č. 3 – konflikt mezi královnou a  nově příchozí nickou). Sice si vjedou do vlasů, ale stejně soutěž vyhrají (Upps, prozradila jsem konec. Ale no tak, věděli jste, jak to skončí, už když jste začali číst tuhle recenzi).

Kradmé pohledy a nevinné úsměvy. Zdroj: csfd.cz.

Kradmé pohledy a nevinné úsměvy. Zdroj: csfd.cz.

Samozřejmě nesmíme opomenout milostnou linku, v jejímž případě funguje už tolikrát osvědčený vzorec. Beka potká úžasného Jesse a chvilku po sobě nesměle pokukují. V momentě, kdy se mají políbit, vtrhne do pokoje banda studentů a zkazí tak romantickou atmosféru. Teď následuje zlom, strašně závažný problém, kvůli kterému spolu asi půlku filmu nebudou mluvit a budou po sobě házet jen nic neříkající pohledy. Ale jak už to tak bývá, vše skončí dobře a oni se dvě minuty před koncem políbí. (Amer. film. klišé č. 4, 5, 6, 7)

Film prý má být komedií. Jediné vtipné chvilky na plátně obstarává Tlustá Amy v podání Rebel Wilson (Holky na tahu, Ženy sobě). Ještě že hraje jednu z hlavních rolí, protože bez ní by byl snímek jen jedna velká zívačka.

Rebel Wilson to umí rozjet! Zdroj: csfd.cz

Aspoň jedna věc se tvůrcům povedla, a to byl výběr hudby. A že je to věc docela dost podstatná, neboť se jedná o hudební film. Stejně jako v seriálu Glee vytvořili tvůrci remaky známých písní nejen těch současných, ale i dvacet let starých. Postavy na plátně je poté zazpívaly s grácií a přidaly k tomu ještě nápaditou choreografii, takže si divák v kině spokojeně podupával nohou do rytmu.

Jelikož patřím už k těm odrostlejším divákům, snímek mě moc nenadchnul. Možná proto, že jsem už na začátku věděla, jak skončí. Možná proto, že mě ani jednou nepřekvapil. Nebo možná proto, že jsem při odchodu z kina měla pocit, že už jsem takový snímek jednou viděla.

My to vyhrajeme! Zdroj: csfd.cz

My to vyhrajeme! Zdroj: csfd.cz

Pevně věřím, že teenagery snímek nadchne a určitě vyvolá nějakou horečku, během níž budou všichni toužit po tom, zpívat v nějaké vokální skupině. My cetiletí budeme brát film spíš jako příjemnou oddechovku, na kterou po zhlédnutí pozvolna zapomeneme.

Zdroj perexové fotografie: tumblr.com.

Jitka Holčáková

Jitka Holčáková

Editorka sekce Hudba, studentka žurnalistiky na Univerzitě Palackého, knihomol, psavec, hudební maniak a životní optimistka, co se řídí heslem "Nesnaž se porovnávat s ostatními, snaž se být lepší verze sebe sama!"