Jak na vizitku či blog, které vypráví příběh

V obraze / 11.12.2013

Jedna trefně pojatá vizitka nebo blog dnes otevřou více dveří než ty desítky e-mailů, které personalistům posíláte. Odlište se!

Telefonní číslo, fax, e-mail a v lepším případě logo firmy? Kdepak! Vizitky už dávno nejsou jen nudnými formalitami byznysmenů.

Vizitky jsou nástrojem k budování vaší značky. Zdroj: Freedigitalphotos.net

Vizitky jsou nástrojem k budování vaší značky. Zdroj: Freedigitalphotos.net

Dnes je vlastní kreativní obory, volnonožci, kadeřníci, malíři pokojů, ajťáci, doktoři i studenti. Drobné kartičky vypráví osobité příběhy svých majitelů a dávají nakouknout do zákulisí jejich práce.

Vizitka místo zdlouhavého popisu

Správná vizitka by o vás měla říct to zásadní. Dotyčnému, kterému ji s pevným stiskem ruky podáváte, musí přiblížit nejen obor vaší působnosti, ale také vaše silné stránky. Naznačí, jakým způsobem pracujete, co od vás mohou lidé očekávat a v čem jste sakra dobří.

Zaujme, pobaví a vryje se do paměti. V neposlední řadě nese příslib úspěšné spolupráce pro obě strany.

Jak na takovou, která nezapadne v konkurenci:

  • Přidejte osobitý komentář nebo popisek. Zdroj: Pavla Lokajová, Generace 21

    Přidejte osobitý komentář nebo popisek. Zdroj: Pavla Lokajová, Generace 21

    Kromě klasických iniciálů (jméno, telefon, adresa, e-mail) přidejte minimálně logo.

  • Doplňte odkaz na web (pokud jste firma) a sociální sítě (zejména pokud jste osoba).
  • Nebojte se barev, zajímavých designů a tvarů. Ale nepřežeňte to.
  • Máte sympatickou tvář? Šup s fotkou do rohu vizitky.
  • Úderný slogan, citát nebo větička o firmě se neztratí.
  • Přidejte něco navíc. Info, kterou tramvají se k vám dostanou. Nebo výřez mapy.

DIY tipy

Jste zruční? Buďte o krok napřed a vytvořte si vizitky vlastní. Můžete je orazítkovat, polepit či prošít po okrajích bavlnkou. Hrajte si s materiály a tvary. Vizualizujte je do předmětu vašeho byznysu (pekaři do tvaru sušenky) či přivažte k předmětu blízkému vaší profesi (vinaři na korek). Inspirujte se.

Vytvářejte si osobní brand na internetu. Zdroj: Freedigitalphotos.net

Vytvářejte si osobní brand na internetu. Zdroj: Freedigitalphotos.net

Vypíchněte svou doménu, udělejte z blogu vizitku

Než vymýšlet, tisknout a rozdávat vizitky, raději nadchnete svět prostřednictvím internetu? Směle do toho.

1. Web. Pokud máte firmu, provozujete službu a vlastníte webovky, máte jasno. Postarejte se o příjemnou grafiku, čtivý obsah, udělejte svůj web user-friendly a polidštěte se. Fotkou, informacemi o zaměstnancích, pár větami ze zákulisí či lidským popisem vize firmy (představte si, že se vás kamarád při víně zeptá, co vlastně děláte – a pište podobnou tonalitou).

2. Sociální sítě. A pro všechny ostatní je to snad ještě lehčí. Vaší vizitkou může být blog, Instagram, LinkedIn, Facebook, Pinterest či Twitter.

TIP! Děláte věci jinak? Vaše specializace je tak trochu ujetá? Klidně si vymyslete vlastní profesi. Australanka Jess je wellness bojovnice, Jenda Perla Social Media Maniac, Lenka Papřoková sloganistka, Petra Větrovská PPC klikařka a Michaela Losekoot book lover.

3. Dejte o sobě vědět. Rozumíte něčemu? Baví vás ta a ta oblast? Máte co říct? Využijte osobního brandingu na blozích, fórech, v komunitách. Najděte svou konkurenční výhodu a nestyďte se být nápadití. Existují stovky neprozkoumaných děr na trhu. Tak objevujte.

Zdroj perexové fotografie: Pavla Lokajová, Generace 21

Pavla Lokajová

Pavla Lokajová

Copywriterka, redaktorka a věčná životní idealistka. V hlavě se mi neustále rodí nové nápady. Píšu články, které bych sama chtěla číst. Stephena Kinga považuji za mistra slova, z Marquezových knih čerpám moudrost pro každý den.

Zanechte komentář



Vaše názory

  • safety vest

    Děkuji za sdílení. Opravdu si toho vážím to, že jste se s námi podělil jako informativní místo, skvělé tipy a velmi snadno pochopitelné.