Kosmetika Češek

Češky: šmudly, nebo elegantní dámy?

Krása a móda / 21.11.2013

Tvářenka, make-up a kouřové líčení nebo jen řasenka a lesk na rty? Jak se umí nalíčit české ženy? Jak se starají o svou pleť? Zeptali jsme se! 

Většina českých žen je zaměstnaná. Každý den ráno vstávají do práce v brzkých ranních hodinách a tu trochu času, co mají, věnují dětem nebo manželovi. Na líčení zkrátka nezbývá čas, a tak se odbývají lehkým sjednocením pleti, mnohdy se jen přepudrují a řasenkou zvýrazní oči. Abych zjistila názory a návyky nejen svých vrstevnic, sestavila jsem anketu – jak dopadla?

Názory vizážistů se velmi shodují v tom, že Češky zaostávají v používání tvářenky, bez které sjednocená pleť make-upem vypadá nepřirozeně. I odstín make-upu si prý neumíme vybrat. Na hranách obličeje nám potom vzniká výrazná barevná nejednotnost. Další mezery máme v nevhodném používání černých linek, kterými si zkrátka (hlavně mladší dívky) orámují oko a tím ho zmenší, nebo ve vrstvení řasenky tak, že řasy jsou ve výsledku slepené a vypadají jako pavoučí nožičky.

Odstín make - upu

Výběr toho správného odstínu make-upu je mnohdy alchymie.
Zdroj: fb-we-love-fashion.blog.cz

Moje anketa se zaměřila zejména na produkty v líčení. Zajímalo mě, co je na názorech vizážistů pravdivé a jestli je opravdu můžeme takto globalizovat. Přes 80 % tázaných žen se líčí opravdu každý den, zbytek uvedl, že pouze občas. Nejčastěji používaným výrobkem je make-up a řasenka. Co se tvářenky týče, je pravda, že ji používá přes 40 % žen opravdu pravidelně při každém líčení. Zbytek si rozdělil odpovědi na „používám občas“ a „nepoužívám vůbec“. Bohužel v jedné ze svých otázek jsem se přesvědčila o zbytečné upjatosti našich krásných žen a dívek. Ptala jsem se, zda-li by se Češky neměly v líčení více odvázat, např. používat výraznější barvy. Skoro 60 % z dotázaných dam odpovědělo, že preferuje jednoduchostneutrálnost před výraznými odstíny.

Černá linka

I známá blogerka PlumFoolery, která mimo jiné obsadila 3. místo v prvním ročníku soutěže Blogerka roku, ukázala, jak ošklivě vypadá orámované oko černou linkou. Celý článek o tom, jak se nelíčit, najdete na jejím blogu.
Zdroj: http://plum-foolery.blogspot.cz/

Péči o svou pleť se pravidelně věnuje více než 60 % dam. Zbytek přiznává to, že se zapomene čas od času odlíčit nebo opomine jakoukoli pleťovou masku. To, že nerady za kosmetiku příliš utrácíme, je známé. Většina žen investuje měsíčně do kosmetiky do pěti set korun.

A jak to vidím já?

Velmi obdivuji jednu známou českou YouTube blogerku, která získala 2. místo v kategorii Beauty letošního ročníku soutěže Blogerka roku. Ano, je to GetTheLouk, která si v blogerském světě říká Lou (www.getthelouk.com). Její styl líčení je nekonvenční, nápaditý a plný barev. To je přesně to, co mi u zbytku žen a dívek v naší zemi chybí. Nerozlišují totiž příležitosti, ke kterým se líčí. Dělají stále ty samé chyby: pudr se nepoužívá místo make-upu, bez tvářenky budete vždy vypadat jako nepomalované prázdné plátno a černými linkami se oko zkrátka nerámuje. Určitě bych doporučila zaměřit se na barvy. Mono stíny i paletky seženete v drogeriích za nízké ceny. I se správným odstínem make-upu vám rádi poradí vyškolení pracovníci třeba jen v parfumeriích. Jen se toho nebojte.

GetTheLouk

Šťavnaté líčení Lou z GetTheLouk.
Zdroj: www.getthelouk.com

Jakému líčení dáváte přednost právě vy?

Zdroj perexové fotografie: www.foter.com

Andrea Mikolášová

Andrea Mikolášová

Ráda zkouším nové kosmetické produkty a sleduji trendy z oblasti vizážistiky. Kontakt: andymikol9@gmail.com

Zanechte komentář



Vaše názory

  • Kaya

    Starší generace dam má velkou oblibu v černé lince pod okem, která se jim rozteče a mají z toho „monokl“. Nebo příšerné blankytně modré stíny či stejně barevné linky z let osmdesátých taky stále na starších typech potkávám.

  • Deny

    Ono to taky na druhou stranu záleží i na nabídce kosmetiky v obchodech, hlavně co se týče odstínů make-upů. V zahraničí jsem si nakoupila světlý odstín, který se tady vůbec neprodává a určitě nejsem jediná, kdo v ČR světlé odstíny postrádá.