Kampaň OSN využívá Google našeptávač

V obraze / 11.11.2013

Kampaň za ženská práva Women Should chytře zvolila reálně zobrazované dotazy ve vyhledávači Google.

Nová kampaň na podporu ženských práv organizace UN Women vzbuzuje nečekaný zájem, šokující reakce i sympatie po celém světě. Reklama využívající skutečně zobrazovaných dotazů v Google našeptávači má dokoce takový úspěch, že se za pár dní své existence dočkala virálního šíření.

UN Women je organizace na podporu práv žen a genderové rovnosti působící v rámci OSN. Vznikla v roce 2011 sdružením čtveřice agentur UNIFEM, INSTRAW, DAW, OSAGI a svou pobočku má také v Praze. Čtěte info o kampani na Facebooku.

Vizuál reklamy zobrazuje ženy různých ras, jejichž ústa symbolicky překrývá internetové rozhraní Google s rozepsanými větami Women should, Women shouldn´tWomen cannot (ženy by měly, neměly a nesmí) s nejčastěji zadanými slovními spojeními.

Ve zobrazených výsledcích najdeme celou škálu sexistických názorů od těch vtipějších – stereotypních úsudků, že ženy by neměly řídit nebo boxovat – až po skutečně alarmující zprávy o tom, že ženy by měly být disciplinovanými otrokyněmi, znát své místo (v kuchyni) a nesnažit se být veřejně činné. Dozvíme se také, že ženy by neměly volit, pracovat ani mít jiná práva. Zkrátka „milý“ seznam názorů, který vám stačí, abyste se zdravě naštvali!

Už nejsme v době, kdy by měli muži říkat ženám, kde je jejich místo. Zdroj: Freedigitalphotos.net

Už nejsme v době, kdy by muži měli říkat ženám, kde je jejich místo. Zdroj: Freedigitalphotos.net

Kreativní myšlenka užití skutečných výsledků googlovského algoritmu se zrodila v hlavě pracovníků dubajské pobočky reklamních mágů Ogilvy & Mather. Agentura využila pro reklamu data z 9. září 2013, a protože algoritmus Google našeptávače se neustále aktualizuje, nemusíte dnes najít podobné výsledky. Nicméně věřím, že po přečtení tohoto článku to z čiré zvědavosti zkusíte na vlastní pěst. Já jsem se například dnes dozvěděla:

  • proč by ženy neměly mluvit v kostele 
  • proč by neměly bojovat, běhat a nosit kalhoty 
  • proč by měly být spíš viděny a ne příliš slyšeny (jsme zpátky v dobách Virginie Woolfové?)
  • proč by neměly dosáhnout všeho, co chtějí
  • a na českém vyhledávači – proč by měly polykat, proč potřebují muže a katalogy (?!) a (konečně z optimističtějšího soudku) proč by rozhodně neměly vypadat jako anorektičky. Pro mě souhrn k zamyšlení, co říkáte vy?

Zdroj perexové fotografie: Unwomen.org

Pavla Lokajová

Pavla Lokajová

Copywriterka, redaktorka a věčná životní idealistka. V hlavě se mi neustále rodí nové nápady. Píšu články, které bych sama chtěla číst. Stephena Kinga považuji za mistra slova, z Marquezových knih čerpám moudrost pro každý den.

Zanechte komentář