Baila baila baila me roztančila Divadlo Hybernia

Divadlo / 5.11.2013

Zorro – podívaná, která se vlní v rytmu flamenca.
Málokdo dnes ví, že postava Zorra, ochránce slabých, vznikla již před téměř sto lety – v roce 1919, kdy ho stvořil americký spisovatel Johnston McCulley. Skladatel John Cameron a textaři Stephen ClarkHelen Edmundson přizvali legendární francouzskou romskou skupinu Gipsy Kings, která do Zorra zakomponovala své největší hity z let 1988-2008, další melodie dopsali a vzniklo tak výjimečné dílo.

Oldřich Kříž (Starý cikán - Don Alejandro) a děti. Zdroj: Kateřina Zittová

Oldřich Kříž (Starý cikán – Don Alejandro) a děti. Zdroj: Kateřina Zittová

Příběh není složitý, nemůže, a pravděpodobně ani nechce, konkurovat Ježíšům, Bídníkům či Fantomům. Nabízí však něco jiného – originální hudbu, veselé tance, kouzelnické triky a vtip. Děj začíná v Katalánsku, kde by měl Diego studovat vojenskou akademii. Přijede jej vyhledat Luisa, Diegova kamarádka z dětství, která ho přemluví k návratu domů, kde vládne silnou a nekompromisní rukou Diegův bratr Ramón. S Diegem odjíždí jeho parta přátel, s jejichž pomocí má Diego znovu vrátit chod města do starých kolejí, odvrátit bezpráví a navrátit mír a klid. Aby to mohl provést podle svého plánu, nasazuje si masku a stává se „Zorrem“.

Celé představení oživuje výborný kytarista Dario Piga (v roce 2009 oceněn od španělské asociace AIE v Madridu jako jeden ze čtyř nejlepších mladých kytaristů flamenka) a dva stejně dobří trumpetisté Hubert Ratschker a Tomáš Prokop.

V titulní roli se představil Lukáš Janota, který zvládá všechny stránky charakteru své role, ať už je to mstivý ochránce lidu, nebo přihlouplý mladší bratr despotického Ramóna. V této roli se objevil Roman Vojtek, ze kterého, možná překvapivě, byla zloba cítit až na balkóně. Své role se s úctou zhostila také Radka Pavlovčinová, která zazářila především pěvecky jako Luisa, Zorrova kamarádka z dětství. Avšak nejvíce energie do publika předala Ivana Vaňková, jako energická cikánka Inéz. Její suverénní vystupování a vášnivý tanec nenechaly v klidu nejednoho diváka.

Radka Pavlovčinová (Luisa) a Monika Absolonová (Inez). Zdroj: Kateřina Zittová

Radka Pavlovčinová (Luisa) a Monika Absolonová (Inez). Zdroj: Kateřina Zittová

Pokud si chcete odpočinout od každodenních starostí, na chvíli na ně zapomenout a odcházet z divadla s pocitem, že toužíte tančit, je muzikál Zorro pravá volba.

Inscenace: Zorro
Autoři: John Cameron, Stephen Clark, Helen Edmundson, Isabel Allende
Divadlo: Divadlo Hybernia
Premiéra: 16. října 2013
Režie: Petr Gazdík
Herecké obsazení: Marek Holý, Lukáš Janota, Robert Urban, Monika Absolonová, Světlana Janotová, Ivana Vaňková, Johana Gazdíková, Viktoria Matušková, Radka Pavlovčinová, Robert Jícha, Dušan Vitázek, Roman Vojtek, Milan Němec, Tomáš Sagher, Henrich Šiška, František Horáček, Ladislav Kolář, Oldřich Kříž, Dario Piga, Petr Vít a další
Cena: 290–690 Kč

Zdroj perexové fotografie: Kateřina Zittová

Eliška Řeháková