I love iStyle

Krása a móda / 13.10.2013

iPod, iPad, iPhone, iMac a další věcičky už nejsou jen elektronikou a novými technologiemi, ale především symbolem moderního stylu.

Mnozí by si mohli myslet, že článek o výrobcích značky Apple bude patřit spíše do kategorie technologií nebo elektroniky, ale spíše než na aplikace a funkce Apple zařízení bych se chtěla zaměřit na společenskou a módní hodnotu „nakousnutého jablka“.

Počátek gigantické firmy Apple Inc. leží v roce 1976 a spoluzakladatelem byl mimo Stevea Wozniaka a Ronadla Wayna i všem jistě dobře známý Steve Jobs. Ve Spojených státech se postupně výrobky značky Apple rozšířily jako lavina a dnes patří mezi nejpopulárnější a nejrozšířenější nejen v Americe, ale po celém světě. Dokonce i u nás můžeme pozorovat rostoucí síť skalních fanoušků Applu, kteří i přes vysokou cenu propadli Apple stylu.

Právě cena je u produktů Apple v porovnání s ostatními stejně kvalitními výrobky opravdu extrémní. To mě vždy udivovalo a nutilo k zamyšlení nad tím, jak je možné, že tolik inteligentních lidí, kteří umějí počítat, dá přednost předraženému zboží před levnějším a stejně funkčním. A kde vlastně berou všichni ti studenti a teenageři desetitisíce korun na nový iPhone?

notebook

Elektronika je neodmyslitelnou součástí našich životů, proto dbáme kromě praktičnosti i na design. Zdroj: photl.com

Došla jsem k závěru, že v dnešní době super chytrých telefonů za pár korun už nejde vůbec o nejmodernější technologii a kvalitu, ale jde prostě o to být nejstylovější a moderní. A co je ve světě elektroniky lepším symbolem luxusu a stylu než ono zmíněné nakousnuté jablko?! Apple je (alespoň u nás) mezi elektronikou to samé co Louis Vuitton mezi kabelkami, což je úsměvné, leč pravdivé.

Tento fakt může být úlevou pro všechny „hatery“ Applu, kteří neustále všechny přesvědčují, že Samsung má ty samé dovednosti za podstatně nižší cenu a že je u Applu problém s kompatibilitou atd. Tohle totiž zaryté jablečné nadšence vůbec nezajímá.

V sociologii je tento jev nazýván jako „okázalá spotřeba“ a nejde vlastně o nic jiného, než demonstrovat, jak moderní vlastně jsme a především, že na to máme. Koneckonců na tom není nic šokujícího, jelikož je tento způsob uvažování ve společnosti zakořeněn již stovky let a jen díky němu může módní průmysl fungovat a neustále se vyvíjet.

A co vy? Jste také fanoušky Apple elektroniky?

Zdroj perexové fotografie: apple.com

Radka Ostřížková

Radka Ostřížková

Multifunkční studentka s příliš mnoha zájmy, která zkouší také psát.

Zanechte komentář