Štve vás dražší poštovné? Pošta za to nabízí zákaznickou kartu

V obraze / 27.8.2013

Máme kartičky do supermarketů, obchodů s nábytkem, oblečením, tak proč ne i na poště?

Od 1. srpna zdražila pošta své služby a jako kompenzaci nabídla zákaznické karty. K čemu je taková karta dobrá a vyplatí se nechat si ji založit?

O zdražení poštovného vás informovala redaktorka Karolina. Přečtěte si, jaké služby zdražily a o kolik.

Co oceníte a co možná ani tolik ne?

Zákaznická karta nabízí samozřejmě hned několik výhod. Obyčejná, doporučená a cenná psaní vás s ní vyjdou na méně peněz za poštovné, což je určitě jedna z největších výhod. Dále možná uvítáte možnost nemuset vyplňovat podací lístky (do deseti dopisů a pěti balíků). Funguje to tak, že přijdete na poštu a místo vyplňování jdete rovnou k přepážce, předáte svou kartu a poštovní úřednice načte vaše údaje z karty.

Zdroj: sxc.hu

Zdroj: sxc.hu

Už možná trochu méně oceníte maily, které vám nyní pošta bude ZDARMA (jako by mail jindy něco stál) upozorňovat, že vaše zásilka byla doručena a předána, případně zda adresát nebyl k zastižení, či ji dokonce odmítl. Takže vám pošta bude trochu spamovat mailovou schránku, přitom na stejný údaj se můžete podívat podle podacího čísla kdykoliv na internetu. Ale pořád lepší, než kdyby nás informovali smskou, která by nás ráno budila (pokud vám však nepípá na mobilu i došlý mail).

Dále karta nabízí možnost nové služby PostBox, kdy za vás na poštu bude chodit zaměstnanec samotné pošty, pokud posíláte více než 50 dopisů měsíčně a smluvní zákazníci už nebudou muset vyplňovat evidenční lístky nebo dekádní výkazy.

Spamovat nemusí jen letáky, ale i pošta, ale vaši mailovou schránku. Zdroj: pixmac.cz

Spamovat nemusí jen letáky, ale i pošta, a to vaši mailovou schránku. Zdroj: pixmac.cz

Vyzkoušeli jsme, jestli to za to stojí

Kartu si můžete zařídit jako jednotlivec nebo i pro svou firmu. Navíc je přenosná, takže díky vám mohou ušetřit i vaši blízcí. Za nás jako první vyzkoušela editorka Martina.

Zákaznickou kartu využívám při každé návštěvě pošty, jelikož mám díky ní levnější poštovné, a to ať už se jedná o obyčejné psaní, nebo balíček. Zároveň se mi líbí, že nemusím vyplňovat žádné podací lístky. Vše je totiž načteno na zákaznické kartě. Jak se ale říká, vše má své pro a proti. Zde je to bohužel fakt, že některé zaměstnankyně České pošty se s kartami nenaučily pracovat, a tak mnohdy trvá i deset minut, než se jim karta a následně sleva podaří v pořádku načíst.

Jak kartu získáte?

[two_third]

Česká pošta se snaží vycházet zákazníkům vstříc, zavedla také službu odpoledního doručování, a patříte-li do vybrané lokality, můžete si nechat balík doručit do 19. hodiny, v Praze je pak tato doba ještě o hodinu delší.

[/two_third]

Samozřejmě že můžete vše vyřídit na jakékoliv pobočce a případně se i pozeptat na doplňující otázky, ale objednat kartu můžete i on-line pomocí speciálně zřízených stránek pošty. Stačí jen vyplnit vaše jméno, adresu, mail a počet karet, které si přejete obdržet s tím, že první dvě jsou zdarma a třetí je již zpoplatněna. Samozřejmě však musíte souhlasit s všeobecnými podmínkami, mezi něž patří i zasílání obchodních sdělení, jako tomu bývá vlastně skoro vždy.

Karta vám přijde poštou do vlastních rukou a bude obsahovat mimo jiné také bezpečnostní kód pro případ zablokování karty či změně údajů.

Výhody tedy zákaznická karta určitě má, ale pokud vyrážíte na poštu jednou za dlouhý čas, popřemýšlejte, zda si kartou potřebujete zaplnit peněženku. Závěrem snad ještě malé upozornění, slevy nečekejte nijak výrazné, pohybujeme se v řádech korun.

Zdroj perexové fotografie: Photl.com

Alice Jendelová

Alice Jendelová

Jsem holka plná protikladů. Ačkoliv už věkem přes 20, stejně milovnice pohádek, Hello Kitty a hlavně Harryho Pottera. Ačkoliv už ne studentka, stejně sběratelka lepíků, notýsků, zvýrazňovačů a všelijakých dalších roztomilostí a nutností z papírnictví. Ačkoliv milovnice domova a svého klidu, stejně cestovatelka celým srdcem s mnoha cestovatelskými sny. A ačkoliv kuchtička, co mnohokrát něco připálí a zaneřádí celou kuchyň, stejně redaktorka sekce Na talíři. ♥

Zanechte komentář



Vaše názory

  • Danica

    Tak tenhle článek je pěkně zavádějící, protože docela dost info se nezakládá na pravdě v realitě.
    Ad a) Sleva na zákaznickou kartu se týká pouze dopisů do 50g, tedy nikoliv zásilek a už vůbec ne balíků. A do 50g nepošlete v obálce ani časopis.
    Ad b) Sleva na dopis do 50g je celá jedna koruna česká, víc ani prd.
    Osobně jsem si zařídila rovnou 2 karty na doporučení pošťačky, když viděla kolik posílám najednou a často zásilek od 200 g do 1kg.
    A nyní obě karty mohu zahodit, také protože:
    Ad c) mailem mi žádná oznámení nechodí a nedostanu na archu ani podací čísla k adresám, takže když mě pak někdo prosí o zaslání podacího čísla, tak nemohu, protože není absolutně možné poznat, které z toho množství je jeho.
    Ad d) reklamace na to nikdo nepřijímá a nikoho to nezajímá a pošťačky i lidi, kteří si tuto slavnou pořídili, akorát nadávají.

    • Alice Pazderová

      Dobrý den, Danico,
      ad a) V článku je uvedeno: Obyčejná, doporučená a cenná psaní vás s ní vyjdou na méně peněz za poštovné, což je určitě jedna z největších výhod.
      Nic o balících zde není, pouze to, že nemusíte vyplňovat podací lístek, což je pravda.
      ad b) Opět v článku uvedeno: Závěrem snad ještě malé upozornění, slevy nečekejte nijak výrazné, pohybujeme se v řádech korun.
      ad c) Maily opravdu nechodí ani nám, což jsme ale nemohli vědět. To je problém samotné pošty, kde zřejmě něco bohužel nefunguje.
      ad d) Opět je nutné směřovat výtky na poštu, protože my bohužel neovlivníme, zda na zákaznické karty přestanou pošťačky nadávat.
      Pěkný víkend přeji.
      Alice Pazderová