Dodejte vlasům tu správnou výživu!

Krása a móda / 25.8.2013

Dříve než začnete utrácet stovky korun za drahé vlasové přípravky, zkuste se raději zaměřit na správnou výživu vlasů „zevnitř“.

Mnoho žen neustále řeší jaký šampón, kondicionér či masku na vlasy si koupit a za vlasovou kosmetiku často utrácíme nemalé peníze. Samozřejmě nebudu tvrdit, že správná péče o vlasy není důležitá (sama si potrpím na kvalitní vlasové přípravky), ale pokud nebudeme vlasům dodávat správnou vnitřní výživu, tak nás ani drahé šampóny nezachrání.

Co tedy naše vlasy skutečně potřebují? Není překvapením, že kouření, alkohol nebo tučné a nezdravé potraviny negativně působí mimo jiné i na naše vlasy, takže alfou i omegou (nejen) zdravé kštice je zdravá a hlavně pestrá strava a celkově zdravý životní styl.

dlouhé vlasy

Dlouhé vlasy potřebují extra péči. Zdroj: Photl.com

Vitamíny

Pokud jde o vitamíny a vlasy, na prvním místě bychom měli zmínit vitamín B (B5,B9 aj.), který podporuje růst vlasů a celkově zlepšuje jejich kvalitu. Různé druhy vitamínu B můžeme najít například v listové zelenině, oříšcích, luštěninách nebo v kvasnicích. Co se potravinových doplňků týče, velmi oblíbené jsou tablety Panthenol nebo pivovarské kvasnice.

Nesmíme zapomenout také na vitamín H neboli Biotin, který pomáhá zabránit lámavostivypadávání vlasů. Populárním potravinovým doplňkem obsahující biotin je Biosil. Všechny uvedené výrobky jsou navíc poměrně levnou záležitostí a seženeme je v každé lékárně. Více se o potravinových doplňcích dočtete  zde.

zelenina

Základem zdravé stravy je čerstvé ovoce a zelenina. Zdroj: Photl.com

 

Minerály

Minerály jsou dalším nepostradatelným prvkem naší stravy a stejně jako naše tělo, ani naše vlasy se bez správných minerálů neobejdou. Draslík a hořčík jsou velmi důležité minerály, které podporují růst vlasů a opět se vyskytují v běžné stravě (např. v zelenině, luštěninách nebo celozrnném pečivu).

Za zmínku stojí také zinek, jehož nedostatek se projevuje vysušením vlasů nebo naopak příliš mastnou pokožkou hlavy. Pro dostatečný příjem zinku bychom neměli vynechávat zejména maso, vejce, ale také například sýry.

Pokud vás trápí vypadávání vlasů, na vině může být nedostatek některého z minerálů. S padáním vlasů často souvisí chudokrevnost a s ní spojený nedostatek železa nebo také nedostatek selenu. Významným zdrojem železa je především maso, vnitřnosti a luštěniny. Selen podobně jako železo nalezneme hlavně v mase, luštěninách a také mořských rybách.

Pokud jste například vegetarián(ka), může vám některý z těchto důležitých minerálů chybět. Naštěstí existuje na trhu mnoho doplňků stravy, které nám pomohou tělu dodat dostatečné množství minerálů. Existují také různé kombinace, například vápník, hořčík, zinek, které můžete pořídit za zhruba sto korun, a které příznivě ovlivní kvalitu vašich vlasů.

doplňky stravy

Kromě potravy můžeme cenné vitamíny a minerály získat také z doplňků stravy. Zdroj: Photl.com

Zdravá pokožka je základ!

Pokud se zdravě stravujete, dodáváte vlasům vše potřebné, ale přece jen to není ono, zkuste se zaměřit také na pokožku hlavy. Zdravá a vyživená pokožka je základem pro zdravé vlasy a mnozí z nás mají zkušenost s vysušenou vlasovou pokožkou, která je zdrojem nepříjemných lupů.

Ideálním a levným způsobem, jak vyživit pokožku hlavy, jsou vlasové vody. Na trhu najdeme mnoho druhů, v drogeriích seženeme například klasickou březovou nebo kopřivovou vodu od značky Alpa. V lékárnách pak můžeme najít další vlasové vody, ale mým osobním favoritem je vlasový aktivátor Biohar, jehož účinky jsou při PRAVIDELNÉM používání opravdu znát.

Aplikace vlasových vod je poměrně jednoduchá. Většina z nich je vybavena víčkem s tenkou trubičkou, kterou přiložíte k vlasové pokožce a postupně aplikujete na různá místa na hlavě (je dobré vlasy rozdělit hřebenem a vytvořit „pěšinky“ na různých místech, kam pak vodu lehce nanášíme). Poté vodičku lehce vmasírujeme do kůže. Několikaminutovou masáží pokožku pěkně prokrvíte, a vlasová voda se tak dobře vstřebá.

vlasy

Díky vyživené vlasové pokožce budou vaše vlasy silnější a zdravější. Zdroj: Photl.com

Vlasové vody jsou tedy opravdu skvělým doplňkem pro vlasy, ale je nutné je používat dlouhodobě a opravdu pravidelně! Pokud si aplikujete vodu jednou za týden, když si zrovna vzpomenete, nemá to žádný význam a stejně tak je to i s doplňky stravy. Zkrátka si na to musíme každý den udělat čas.

V tomto článku jste se mohli přesvědčit, že stejně jako pěkná postava nebo zdravá pleť, tak i krásné vlasy potřebují zdravou stravu. Na tom konec konců není nic světoborného, ale mnoho lidí na to stále zapomíná nebo tyto zásady zkrátka nedodržuje. Potraviny bohaté na vitamíny a minerály se navíc často opakují, takže si stačí udělat přehled v tom, co naše tělo potřebuje a pak podle toho také žít.

Více o správné péči o vlasy se dočtete také zde.

A jaké zkušenosti máte s vlasovými doplňky?

Zdroj perexové fotografie: photl.com

Radka Ostřížková

Radka Ostřížková

Multifunkční studentka s příliš mnoha zájmy, která zkouší také psát.

Zanechte komentář