Mějte pevné břicho! 1. díl

Sport / 23.8.2013

Autor:

Ploché a vytvarované břicho je bezesporu jednou z nejpopulárnějších a nejpřitažlivějších částí těla a to jak u mužů, tak u žen. Jak ho dosáhnout?

Jak praví známé přísloví, bez práce nejsou koláče, v tomto případě pekáč buchet či čokoláda, jak se s oblibou vypracovaným břišním svalům říká. Bez cvičení to nepůjde, v tomto článku najdete tipy, jak cvičit správně a co udělat pro dosažení kýženého výsledku v minimálním čase.

Základ ve správné stravě

Doporučený poměr živin na 1 kg hmotnosti /den:

1,2-1,5 g proteinů

3 g sacharidů

0,5-1 g tuků

Pokud chcete zhubnout, spočítejte si dávku na předpokládanou hmotnost. Zkuste si sestavit jídelníček z potravin, které běžně kupujete!

Bezesporu nejdůležitější součástí pravidelného cvičení je dieta. U břicha to pak platí dvojnásob – můžete mít krásně vypracované kostky břišních svalů, pokud ale budou skryty pod vrstvou tuku, máte smůlu – vidět prostě nebudou a jako by nebyly. Nemusíte se ale děsit, nejde o nijak krutopřísný systém stravování. Důležité je jíst pravidelně pestrou stravu a udržovat správné poměry živin. Doporučuje se jíst 5x denně, cca po třech hodinách – tělo pak nehladoví a neukládá si tukové zásoby. Ve chvíli, kdy si na „dietu“ přivyknete, dá se jíst téměř cokoliv – ve zdravé míře. Obecně platí, že strava tvoří 70 % úspěchu, samotné cvičení pak zbylých 30 % – výmluvné, což?

Tuk z břicha musí pryč

Při aerobních cvičeních nezapomínejte, že tuk se lépe spaluje při nižších tepových frekvencích – cvičte tak, abyste byli jen lehce zadýchaní. Pokud chcete být přesní, nebojte se investice např. do sportovních hodinek s měřením tepu.

Mnoho lidí toužících po pěkném bříšku dělá tu chybu, že posilují pouze právě břišní svaly. Tím se ovšem nezbavíte tuku, pouze pod ním zpevníte svaly, které tam jsou. Jednostranné cvičení břicha může taky vést k bolestem zad – je tedy třeba procvičovat celé tělo. Nejlepším způsobem, jak se zbavit přebytečného tuku, jsou aerobní aktivity. Možná je čas oprášit brusle, koupit si běžecké boty anebo sundat oblečení z rotopedu v obýváku. Velmi dobře pomáhá i nordic walking či prostá chůze, pro ty, kdo nejsou na cvičení zvyklí. Ruku v ruce se správným stravováním se výsledek dostaví velmi brzy, už po měsíci pocítíte rozdíl.

Tip Generace 21: Neslyšeli jste o nordic walkingu? Přečtěte si náš článek!

Vzhůru na cvičení břicha

Jak moc na sobě budete pracovat je už na vás. Zdroj: Photl.com

Jak moc na sobě budete pracovat je už na vás. Zdroj: Photl.com

Zhubli jste přebytečný tuk a cítíte se po všech stránkách lépe – je čas začít formovat břišní svalstvo. Jak už bylo psáno výše, jednostranná zátěž tělu příliš neprospívá, doporučujeme proto procvičovat alespoň na základní úrovni celé tělo, zejména pak záda – měla by být dobře protažená, pokud budete intenzivně zatěžovat břicho. Což budete. Pro rychlý účinek, který se projeví v řádu jednoho měsíce až čtvrt roku, je dobré cvičit 3x týdně velmi intenzivně – tzn. až na hranici, kdy už namáhané svaly cítíte velmi výrazně. Tím dosáhnete rychlého nárůstu objemu svalů. Pokud už chcete břicho spíše unavit, vytvarovat a spálit zbytky tuku, lze cvičit s menší zátěží každý den.

Které cviky jsou vhodné pro navýšení objemu břišních svalů, které posilují horní a které dolní část břicha, případně jak cvičit, abyste svalovou hmotu rozdělili na jednotlivé kostky, si povíme v následujícím samostatném článku. Do té doby – bříškům zdar!

Zdroj perexové fotografie: Photl.com

Jan Markel

Jan Markel

Chronický ironman s touhou posouvat hranice snění i bdění, fyzických i psychických sil, zarputilý optimista, který věří, že když něco děláte dostatečně dlouho a intenzivně, tak zblbnete, pardon, naučíte se to alespoň na průměrné úrovni. Věří, že lze dokázat cokoliv a s oblibou to dokazuje. Je velmi ješitný, proto často googlí sám sebe. K smrti rád vyplňuje profily nudnými informacemi.

Zanechte komentář