Ladybox není nákupní košík, je to krabička s překvapením, tvrdí Zuzana Mottlová

Krása a móda / 4.8.2013

Krabičkománie v Čechách očima jednatelky zbrusu nového Ladyboxu – firmy, před kterou se nyní „otvírá mnoho dveří“.

Beauty boxy neboli jednoduše „krabičky krásy“ jsou současným kosmetickým trendem, který se k nám dostal ze zahraničí. Jeho princip je jednoduchý a nápadně připomíná Happy Meal – objednáte si krabičku krásy, která obsahuje určitý počet neznámých produktů, a těšíte se na překvapení při rozbalování. Krabička vychází každý měsíc a její cena se pohybuje kolem 300,- Kč. Ladybox je jedinou firmou v ČR, která krabičky distribuuje. Zajímá vás, jakým procesem beauty box prochází, než ho dostanete do rukou? Kdo za tím vším stojí? To a ještě mnohem víc přinášíme v našem rozhovoru s jednatelkou firmy, paní Zuzanou Mottlovou.

Trend kosmetických krabiček pochází ze zahraničí. Kdy a jak vznikl nápad přenést ho i do našich končin?

Nápad představit v Čechách krabičku krásy jsme jako zakladatelé obou donedávna největších značek dostali vloni zhruba ve stejnou dobu. Ladybox, založený kolegou Janem Hlavsou, však stihl první překvapení mezi české zákaznice poslat o měsíc dříve, tj. v srpnu roku 2012. Přibližně deset měsíců putovaly obě krabičky vedle sebe a snažily se maximálně vyspět. Na počátku července se SenzaBox a Ladybox spojily, protože bylo potřeba posílit naše kapacity a mít možnost růst. Chystáme řadu speciálů, je nač se těšit!

Jak daleko bylo od nápadu k realizaci takového projektu? Co všechno bylo potřeba zařídit před vstupem na český trh?

V SenzaBoxu i Ladyboxu jsme si vzali pár měsíců na průzkum zahraničních krabiček – testovali jsme, v jakých chodí baleních, jak vypadají produkty, dělali si přehled o zapojených značkách – ale samotná realizace už byla na obou stranách bleskurychlá. Třeba výroba prvního SenzaBoxu se vším všudy (včetně webu) trvala zhruba měsíc. Formální zařizování nebylo pro premiéru největší překážkou, nejzásadnější bylo přesvědčit ke spolupráci první značky, které s reakcemi zákaznic a beauty boxem na českém trhu neměly zkušenosti.

Povedlo se a teď se před námi otevírá mnoho dveří, za což jsme rádi.

Jak kosmetická krabička vzniká a jakou cestu musí urazit, než nám ji pošta doručí domů?

Jednotlivé edice se po obsahové stránce připravují s předstihem, ale jejich sestavování často doprovází dobrodružný prvek: někdy se stane, že na poslední chvíli nějaký důležitý výrobek vypadne, nedostaneme ho v dostatečném množství nebo se třeba zasekne na hranicích. Aby zákaznice nepocítily újmu, musíme mít neustále rozjednanou spolupráci s řadou výrobců a portfolio zajímavých kontaktů průběžně rozšiřovat. Pak se jedná o konkrétních podmínkách: ceně, velikosti, podrobnostech k letáku, vizuálech i další komunikaci, kterou výrobku věnujeme. Jednáme o dárcích navíc, snažíme se, aby hodnota, kterou zákaznice za své peníze dostávají, byla co největší. Vždy je ale minimálně dvakrát vyšší než cena krabičky. Paralelně s jednáním o obsahu řešíme to, jak bude nová krabička vypadat, jaké bude balení a na co budeme zákaznice lákat. Pak řešíme inzerci, dodatečné informace ve formě článků, rozhovorů nebo třeba postů na Facebooku. Samotné balení bývá otázka osmi lidí a tří velmi intenzivně strávených dní ve skladu, odkud už krabičky jedou za svými majitelkami… A takhle je to každý měsíc. Soustavná příprava, několik dní maximálních obrátek strávených produkcí a pak chvíle napětí, než nám přijde první hodnocení.

krabičky

Krabičky krásy naposledy spolu – předtím, než se každá vydá na cestu ke své nové majitelce. Zdroj: Ladybox tým

Vždycky děláme, co je v našich silách, aby to dopadlo dobře.

Největším lákadlem pro vaše klientky je bezesporu možnost otestovat kosmetické značky v ČR běžně nedostupné. Jak probíhá spolupráce mezi vaší firmou a zahraničními partnery?

Aktivita je v této chvíli především na naší straně – musíme si výrobce sami najít a oslovit je, český trh není tak velký, aby si ho hlídali sami – ale už se nám stává, že nám ze zahraničí napíšou sami od sebe. Spolupráci se snažíme otevírat na širší bázi, protože není rozumné představit v krabičce výrobek, který si pak nikde nekoupíte. Hlídáme si proto, abychom mohli buď prodávat jejich produkty u nás na webu, anebo alespoň měli zákaznice za novou hitovkou kam odkázat.

V Ladyboxu nacházíme mimo vzorků také plná balení kosmetických produktů, jejichž cena mnohdy převyšuje cenu celé krabičky. Dá se tady vůbec mluvit o nějakém zisku?

Je to v podstatě výměnný obchod. Většinou se ho značka rozhodne potenciálním zákaznicím věnovat zdarma, je to marketingový výdaj srovnatelný s inzercí, ovšem mnohem efektivnější. Na některé výrobky, zejména ze zahraničí, ale přispíváme. Jinak se samozřejmě snažíme podnikat se ziskem, doplácet na krabičky bychom dlouho nevydrželi.

balení

„Paralelně s jednáním o obsahu řešíme to, jak bude nová krabička vypadat, jaké bude balení a na co budeme zákaznice lákat.“ Zdroj: Ladybox tým

Krabičky krásy jsou velice populární zejména u českých blogerek, kterým poskytujete krabičky k recenzi. Setkáváte se s kritikou tohoto způsobu oslovování veřejnosti? Jak se s ní vyrovnáváte?

S kritikou se člověk setkává, ať dělá, co dělá. Ale pokud jde o samotný systém oslovování potenciálních zákaznic, myslíme si, že je snadno pochopitelný a výhody pro firmy i odběratelky jsou zřejmé. Že by si naši krabičku někdo nekoupil, to je jasné, nikdo nekupuje na trhu všechno. Ale to, že to pořád baví blogerky i jejich čtenářky, je důkazem, že má smysl pokračovat.

Kolik zaměstnanců momentálně tvoří celý Ladybox tým? Má v něm každý svou pevně danou pozici, nebo fungujete jako celek, kde každý dělá právě to, co je třeba?

Základní tým, který se Ladyboxu věnuje naplno, tvoří pět lidí. Kompetence se trochu překrývají, ale díky spojení krabiček už se mohou jednotliví členové víc soustředit na věci, které jsou systémové a jejich silnou stránkou. Pak máme síť spolupracovníků, kteří nám pomáhají podle potřeby.

Kromě rozesílání krabiček provozujete také internetový obchod s produkty partnerských značek, umožňujete výměnu produktů mezi uživatelkami, pořádáte soutěže i píšete kosmetický magazín. Plánujete ještě další zákaznické služby?

Začali jsme intenzivně pracovat na věrnostním programu. A zmiňovaném rozšiřování portfolia krabiček!

balení ladyboxu

„Samotné balení bývá otázka osmi lidí a tří velmi intenzivně strávených dní ve skladu, odkud už krabičky jedou za svými majitelkami.“ Zdroj: Ladybox tým

Velmi diskutovaná je také personalizace vybraných produktů. Jak probíhá v praxi? Budete ji dále rozvíjet?

Personalizaci se v Ladyboxu věnujeme v šíři dané dotazníkem na našem webu a kdykoliv máme možnost přizpůsobit skladbu produktů přání zákaznice, děláme to. Na druhou stranu, rozhodne-li se značka, kterou chceme představit, vyrobit oční stíny pouze v tyrkysové a zlaté, personalizovat ji nelze – nemohli bychom produkt zařadit vůbec. A krabičky nemají zákaznicím přinášet jen to, co by si samy vybraly v obchodě, mají je překvapovat a umožňovat jim zkoušet novinky. V zahraničí to funguje úplně stejně, byť větší země mívají oproti ČR výhodu – firmám se vyplatí vyrobit větší množství vzorků, a tak mohou mít v personalizaci volnější ruce. Ale výrobní strategii či dovoz do ČR neovlivníme, a navíc si za modelem, který provozujeme, stojíme. Ladybox není nákupní košík, je to krabička s překvapením.

Můžete nám prozradit, na jaké značky se můžeme vyhlídkově těšit v dalších vydáních? A dočkají se svého beauty boxu také pánové?

V příštích měsících se můžete těšit na raritní Jelly Pong Pong, MUA, Mavala nebo třeba Catrice. A první pánský beauty box už představil s velkým úspěchem SenzaBox, měl podtitul HERO, takže teď, když máme více možností, určitě budeme chtít s novým Ladyboxem na tuto tradici navázat. Stejně tak se můžete těšit na Ladybox Deluxe nebo třeba Ladybox pro maminky.

ladybox červenec

A takhle vypadá první krabička nového Ladyboxu Just Married, na jehož recenzi se můžete těšit. Zdroj: Ladybox tým

Krabičky krásy pro vás každý měsíc poctivě testujeme. Přečtěte si poslední recenzi!

Paní Mottlové za rozhovor velice děkujeme.

Zdroj perexové fotografie: Ladybox tým

Petra Krejčířová

Student, nenapravitelný idealista, milovník umění a veškeré elegance starých časů.

Zanechte komentář