Remember me si pohraje s vaší myslí

Technologie / 24.7.2013

Autor:

Umělecké dílo, hra? Co takhle obojí najednou?!

Akční adventura z třetí osoby Remember me je dobrý nápad francouzských vývojářů z Dontnod Enterteiment. Hra působí futuristickým dojmem, ale také bohužel poněkud průměrným. Určitě vás nepřekvapí ani volba místa pro hru, jedná se o hlavní město Francie, tedy o Paříž budoucnosti s názvem Neo-Paříž. Ze vzpomínek tu dělá korporace Memorize zboží za pomoci technologie sensen, na níž je svět závislý. Nilin, za kterou hrajete, je bojovnice v revoluci, jedna z těch, co myšlenky loví, ovšem není jen obyčejná lovkyně myšlenek, dokáže totiž myšlenky pozměnit (podle hráčovy potřeby) a to ji dělá výjimečnou.

Právě za Nilin se ocitnete ve výše zmíněné korporaci, kde se vám budou pokoušet vymazat vzpomínky. Což by se povedlo dokonale, nebýt pomoci Edge, jednoho z Erorristů, mezi které patříte také vy. Díky Edgovým radám, které pomocí technologie sensen slyšíte v hlavě, dokážete uniknout. Ocitnete se jako lovkyně vzpomínek nepamatující si nic kromě svého jména v části Neo-Paříže, která vypadá jako dílo zoufalosti. Nečeká na vás žádná roztomilá procházka, čeká vás drsný boj se vzpomínkami a s honbou po odplatě.

Fight moment

Fight moment

Při prvním střetu s nepřáteli, kterými budou skokani, ta nejodpornější zplodina Neo-Paříže, si vzpomenete na tzv. presseny, tedy komba, a také na to, jak je používat. Po jejich naučení zjistíte, že partička skokanů díky nově naučeným schopnostem není žádný problém. Způsob boje a umožnění seřazovat presseny podle vašeho uvážení je v této hře velice originální a účinné, jde o kombinaci kopůúderů pěstmi, které mají vždy nějaký význam. Každý pressen je přizpůsoben k něčemu jinému, například silové presseny nebo presseny, ze kterých si doplňujete zdraví rozhodně nejsou jenom na okrasu, s přibývající obtížností se budou ty lepší presseny náramně hodit. Ve vytváření těchto bojových kombinací není žádná věda a dají se poměrně jednoduše ovládnout, velikou výhodou je návaznost kombinací i při používání úhybů a úskoků a to oceníte hlavně při neustálém blikání vykřičníků nad nepřáteli. Po kratší době strávené ve hře vám bude umožněno používat tzv. speciální presseny, které vám odhalí tajemství neuvěřitelné zuřivosti, kdy budete moci kombinovat jeden úder za druhým nebo odhalit a omráčit všechny okolní jednotky.

Z převážné většiny se jedná o skákačku a na cestě ke každému dalšímu úkolu se budete muset pokaždé proskákat přes různé římsy a zdi. Místa pro každý další skok jsou naštěstí perfektně vyznačena, nehrozí tedy, že si nebudete vědět rady kam se pohnout dále.

Lezení je pro Nilin hračka

Lezení je pro Nilin hračka

Celkové zpracování grafiky a okolí je pojato čistě moderně a umělecky, vše vypadá krásně barevně a stylově. To se ovšem nedá říci o reálném zpracování okolí, kde vše působí naprosto kamenně a ta hromada krásně vypadajících obchodů, které vám nabízí spoustu věcí, jsou pro vás uzavřené a mimo nakouknutí dovnitř zcela nepřístupné. Hlavní schopností Nilin je upravování vzpomínek pouhým dotekem, což je originální, ovšem poněkud omezené a obtížné. V mnoha případech u této části strávíte dlouhou dobu přemýšlením nad tím, jak správně vzpomínku poupravit.

Upravování vzpomínek

Upravování vzpomínek

Verdikt: Hra je ve všech ohledech brána spíše jako umělecké dílo a to může po nějaké odehrané době vadit. Pokud vás láká vyzkoušet si, jak by mohl jednou vypadat náš svět a jaké to je hrát si s myslí někoho jiného, tak vás tato hra určitě nezklame.

Zdroj obrázků: videogamer.com

Zdroj perexového obrázku: pcgamer.com

Jakub Kalvach

Zanechte komentář