Na konci muzikálu je potřeba „tah na branku“, prozrazuje režisér David Cody

Divadlo / 10.7.2013

Původní český muzikál Casanova se bude hrát na zámku Hluboká již druhé léto. Popovídali jsme si o něm s režisérem muzikálu Davidem Cody.

Muzikály na Hluboké jsou uváděny o prázdninách již několik let. Jedná se většinou o původní české muzikály od Zdeňka BartákaPetra Markova. Od roku 2007 to byla Jedna noc na Karlštejně a od loňského roku to je Casanova. Roku 2009 byl uveden muzikál Romeo a Julie, k němuž napsal texty písní Eduard Krečmar a jehož scénář přeložil Jiří Josek.

Již před druhým uvedením muzikálu na nádvoří zámku se Casanova řadí mezi nejúspěšnější muzikály z dílny Barták-Markov. Před několika dny se hlubocký ansámbl vrátil z Mezinárodního divadelního festivalu v Jižní Koreji. Inscenaci hráli v divadle pro 2000 diváků. Herci si ani pořádně neodpočinuli a 6.7. odehráli představení na Divadelním festivalu v Rychnově pod Kněžnou. Obě štace jsou obrovský úspěch. To ale není vše, Casanova byl nastudován v Praze a na konci divadelní sezony (v květnu a červnu) byl uváděn v Divadle Broadway. Na podzim má být tamtéž odehráno ještě dalších 8 představení.

Pokud počasí dovolí, odehraje se letos 12 představení na nádvoří zámku Hluboká, vždy v pátek a v sobotu ve večerních hodinách (v červenci od 21:15, v srpnu od 20:45).

Představitelé žádné z rolí se od loňska nemění, takže v hlavní rolích se představí například Zdeněk Pikl (také producent představení), Jan Kopečný, Lukáš Randák, Dita Hořínková, Michaela Nosková, Eliška Ochmanová a další.

Jan Kopečný (Girolamo Casanova) a Eliška Ochmanová (Adéla Bullitová). Zdroj: www.casanova-muzikal.cz

Jan Kopečný (Giacomo Casanova) a Eliška Ochmanová (Adéla Bullitová). Zdroj: casanova-muzikal.cz

O realizaci muzikálu se postarali jak stálice hlubockého divadla, jako například již zmínění Zdeněk BartákPetr Markov, dále Daniel Barták (hudební režie) a David Cody (režie), tak také nové tváře, například Petra Parvoničová (choreografie).

O představení je každý rok obrovský zájem, proto si vstupenky pořiďte co nejdříve, určitě je na co se těšit.

Pokud jsme vás nenalákali do teď, tak věříme, že vás přesvědčí exkluzivní rozhovor s režisérem Casanovy Davidem Cody, který nám prozradil dojmy z Jižní Koreje, či jestli se chystají pro diváky nějaké novinky.

Muzikál Casanova se na Hluboké představí již podruhé. Loni diváky naprosto okouzlil. Chystáte pro letošní rok něco nového? Konkrétně zda použijete dvě písně, které byly složeny pro „pražského“ Casanovu?

Uvažujeme spolu s producentem a autorem hudby, že bychom použili píseň Valdštejna (píseň Život, pozn. aut.), která byla připsána pro pražskou verzi. Finále měnit nebudeme. Musíme ještě zvážit dramaturgickou stránku děje, tak aby nám nedošlo k určitému zbrždění na konci muzikálu, kdy je vždy potřeba sportovně řečeno jakýsi „tah na branku“, takže se necháme překvapit, jak vše dopadne. Myslím ale, že muzikál je, tak jak byl napsán, dostatečně svébytný, takže by mohl opět dobře fungovat jako vloni i bez přidaných písní.

24. června jste na týden odjeli představit muzikál do Jižní Koreje, což je určitě obrovský úspěch. Jak jste se na tuto cestu připravovali?

Přípravy probíhaly standardně, jako každý rok nám zajistila produkce pavilon na českobudějovickém Výstavišti a my jsme museli nejen připravit verzi zájezdovou, ale především celou inscenaci oprášit a zopakovat pro léto, drobné úpravy v aranžmá jsme nazkoušeli přímo v Koreji na místě.

Když jsem muzikál vymýšlel režijně a zadával, jak by měla vypadat scéna, počítal jsem už s možností nějakého zájezdu, že to bude až takhle daleko jsem netušil. Podstatné ale je, že jsme právě díky takto funkční scéně nemuseli nic předělávat, snad kromě doplnění podkladové projekce, tak aby zůstala smysluplná i v divadle, kde není žádné zámecké pozadí.

Předchozí muzikál z Hluboké, Romeo a Julie, slavil v Jižní Koreji velký úspěch. Jak přivítali tamější obyvatelé Casanovu?

S napětím jsme očekávali, jak diváci zareagují, a mile nás překvapilo, když nadšeně tleskali a i provolávali cosi v korejštině, věřím, že to nic hanlivého nebylo (smích). O muzikál byl velký zájem i ze strany médií a myslím, že jsme předvedli v náročných klimatických podmínkách a s handicapem sedmihodinového časového posunu výborné výkony.

O tom, že lze Casanovu přesunout z nádvoří zámku do divadla, se diváci mohli přesvědčit od 23.května na pražské Broadwayi. Jaké to je hrát pro téměř desetkrát více lidí?

To je spíše otázka individuální, někdo má raději komornější prostředí, já osobně si myslím, že konkrétně tomuto žánru větší prostředí a více diváků sluší, ačkoliv jsou i scény, kde se naopak blízkost publika projeví pozitivněji v kontaktu s účinkujícími.

Děkovačka muzikálu Casanova. Vpravo režisér David Cody. Zdroj: www.casanova-muzikal.cz

Děkovačka muzikálu Casanova. Vpravo režisér David Cody. Zdroj: casanova-muzikal.cz

Ani po sérii představení v Jižní Koreji si neodpočinete, protože uvedete Casanovu na Divadelním festivalu v Rychnově nad Kněžnou. Nebude pro vás po těchto velkolepých štacích Hluboká malá?

Řekl bych malá, ale milá. Je to jako když se z cest vrátíte domů, do toho svého. A tady to platí doslovně.

To, že se divákům Casanova na Hluboké líbí, je evidentní ze sociálních sítí. Jak se ale pod širým nebem a v atmosféře romantického zámku hraje samotným hercům?

To by byla otázka spíše přímo pro herce, ale co jsem s nimi hovořil, tak si myslím, že právě atmosféra zámku a open-air provedení jim dává větší svobodu a pocit čehosi výjimečného, co přes sezónu v divadlech nezažijí. Pakliže ovšem večeru přeje svatý Petr.

Na letošní premiéru Casanovy 12.7. se chystáme, proto se již brzy můžete těšit na recenzi. Ale raději se běžte na Casanovu podívat sami.

Zdroj perexové fotografie: casanova-muzikal.cz

Eliška Řeháková

Eliška Řeháková

V divadle jsem častěji, než by se mému okolí líbilo... Ale já to tam miluju.

Zanechte komentář