Cvičení ve 42°C, to je Bikram Yoga

Sport / 19.6.2013

Horko, vysoká vlhkost, stimulace celého těla a silné detoxikační účinky. Tohle cvičení vás zaručeně dostane.

Původně Hot Yoga je v současnosti moderní dynamické cvičení, avšak jako životní styl má již čtyřicetiletou tradici a pozitivními výsledky po celém světě. Bikram Yoga působí pozitivně nejen na celé tělo, ale také na psychiku. Aktivní formou zbavuje lidské tělo škodlivých látek, odbourává stres a dodává energii. Pravidelným cvičením zformujete postavu, posílíte svalstvo a zároveň cvičením v teple dochází k intenzivnějšímu spalování kalorií.

Co vás čeká?

Lekce horké jógy trvá 90 minut, během nichž se naučíte 26 poloh vycházejících z Hatha jógy a dvě dýchací cvičení. Metoda Bikram Yogy je promyšlený systém, při kterém dochází ke střídavému stlačování, protahování a posilování, čímž je pozitivně stimulováno celé tělo a vnitřní orgány. Každá z poloh připravuje tělo na polohu následující, a proto pořadí zůstává vždy stejné.

Při józe si protáhnete celé tělo. Zdroj: Wikimedia Commons

Při józe si protáhnete celé tělo. Zdroj: Wikimedia Commons.

Zakladatelem je yogiraj Bikram Choudhury, který se józe učil od svých tří let a ve třinácti letech stal národním šampionem v Indii.

Bikram spojil své znalosti východního učení s tříletou spoluprací s lékaři a vědci z Univerzitní nemocnice v Tokiu. Postupně vytvořil svůj systém poloh a dýchacích cvičení ve vyhřátém prostředí a od roku 1971 jej šíří po celém světě.

Proč takové horko?

Cvičení ve vysoké teplotě je důležité z několika důvodů. Tím první je, že nedochází ke ztrátě tělesné teploty. Dále se tělo stává mnohem pružnějším a dochází tak ke snížení rizika zranění. Teplo také zapříčiňuje zrychlení srdečního tepu, čímž se z tohoto typu jógy stává kardiovaskulární cvičení. Dochází ke zlepšení krevního oběhu, skrze pocení se tělo detoxikuje, teplo otevírá póry, čistí pleť a konečně stimuluje spalování tuků.

Co na sebe?

Na sebe si oblečte něco lehkého a pohodlného. Zapomeňte na dlouhé kalhoty a mikinu. Ideální jsou krátké legíny, funkční tílko, nejlépe plavky. S sebou si nezapomeňte ručník, láhev vody, podložku a myslete na to, že před cvičením i po něm je potřeba hodně pít.

Zdroj perexové fotografie: sxc.hu

Eliška Marková

Eliška Marková

Cestování, fotografování, běh a politika, to je moje!

Zanechte komentář