Power jóga

Klasická jóga vás nudí? Zkuste power jógu!

Sport / 9.6.2013

Chcete posílit svaly celého těla a přitom si dopřát odpočinku? Stačí vyzkoušet power jógu!

Hatha jóga, power jóga, gravid jóga a to stále není vše. Nabídka je opravdu pestrá a neznalý člověk se těžko orientuje. Dnes se podíváme na zub power józe.

Co je power jóga a jak se liší od té klasické?

Jedná se o moderní cvičení, které v posledních letech získává na popularitě. Vychází právě z klasické jógy a využívá její jednotlivé pozice, tzv. ásany. Ačkoli se pracuje i s duševní stránkou člověka, oproti józe nejde o přijetí východního filozofického systému. Člověk se pouze učí aktivnímu odpočinku a relaxaci, kdy dochází ke zklidnění mysli. Základní prvky jsou v power józe dynamičtější. Proto některým lidem díky rychlejšímu tempu může připadat zábavnější. Při cvičení jsou zapojeny všechny svaly těla.

cvičení power jógy

Power jóga přináší fyzickou i psychickou pohodu. Zdroj: photl.com

Pro koho je cvičení vhodné?

Vzhledem k větší fyzické náročnosti ji mohou vyhledat lidé, kteří chtějí zhubnout či si udržet svou váhu. Může být další variantou k aerobiku či pilates. Je určena každému, kdo chce zlepšit nejen svou ohebnost, vytrvalost, ale i imunitu. Pokud se cítíte v dnešním uspěchaném světě vytíženi, pomůže vám k regeneraci fyzických a duševních sil. Vhodná je především pro zdravé jedince (na rozdíl od hatha jogy, která není tak náročná a mohou se jí věnovat i osoby se zdravotními problémy, jako je vysoký krevní tlak, cukrovka či bolesti zad).

Jak se připravit a co očekávat?

Power jógu si samozřejmě můžete zacvičit i sami doma, pokud ovšem chcete navštívit nějaké sportovní centrum, počítejte se skupinovým cvičením. Obvykle lekce trvá 60 minut. Ceny se liší, ale připravte si přibližně 60 – 80 korun. Hodina běžně začíná Pozdravem slunci, což je sestava cviků, kterými zapojíte nejdůležitější části těla a dostatečně zahřejete váš organismus. Dále už záleží převážně na lektorovi.

Co s sebou na první hodinu?

Vezměte si s sebou co nejpohodlnější oblečení. Podstatné je, aby vám umožnilo volný pohyb. Obuv není nutná, neboť se cvičí naboso. Důležitá je také protiskluzová podložka, kterou si ale často můžete půjčit přímo na místě. Nesmí chybět ani dostatek tekutin a doporučuje se asi dvě hodiny před cvičením nejíst.

Nemusíte se bát, že od vás budou očekávány stoje na hlavě, můžete však být zaskočeni, že zdánlivě jednoduché pozice, mohou být pro vás nejprve obtížné. Začíná se tedy cvičit ve stoje a poté až následují cviky vleže, kde procvičíte ohebnost dolních končetin a zpevníte břišní a zádové svaly. Na závěr se dočkáte relaxace.

Máte s power jógou vlastní zkušenosti nebo cvičíte jiný druh jógy a považujete ho za lepší? Podělte se s námi a dalšími čtenáři o svůj názor!

Zdroj perexové fotografie: photl.com

Monika Hrušková

Monika Hrušková

Studentka žurnalistiky, fotbalový maniak, seriálový závislák, hudební fanda a především velký jedlík. Miluje pohlednice, gramofonové desky a ráda si čte klasické knížky, protože ji baví obracet stránky. Životní motto: Den se střídá s nocí, úspěch s neúspěchem, radost se smutkem a láska s nenávistí, ale nejde-li o život, jde o ho*no.

Zanechte komentář