Rope skipping aneb Vraťte se do dětských let

Sport / 15.5.2013

Přes švihadlo jsme jako děti skákali všichni. Co si zavzpomínat a vrátit se do dětských let? Bonusem bude lepší fyzička.

Chcete spálit hodně kalorií za krátký čas? Vytvarovat si postavu, posílit srdce, zlepšit koordinaci, stabilitu a zkrátka udělat něco pro své zdraví? V tom případě na půdě v krabici plné vzpomínek najděte švihadlo a začněte skákat. Rope skipping vás bude bavit a vaše tělo vám bude vděčné.

Samé výhody

Rope skipping znamená pohybovou aktivitu za využití švihadla. Jednoduše řečeno – jedná se o skákání přes švihadlo. Toto cvičení patří mezi rychlostní, koordinační, vytrvalostní a do jisté míry i silové činnosti. Podporuje kreativitu, hravost i cit pro rytmus. Dalším plusem je, že při skákání zapojíte také jiné části těla než při běžných metodách cvičení, takže posílíte i svaly, které jinak nepracují. Dále skákáním přes švihadlo podpoříte hustotu kostí, rovnováhu, zvýšíte si aerobní kapacitu tepové frekvence a zlepšíte kondici.

Jak vybrat správné švihadlo?

Je jedno, zda švihadlo koupíte ve sportovních potřebách nebo v hračkářství. Není-li vaším snem vyhrávat rope skippingové soutěže, vystačíte si s tím za pár korun. Ale aby vám bylo skákání pohodlné, je třeba při výběru vědět, jak by mělo být dlouhé. Poté, co si stoupnete do středu švihadla, měly by vám rukojeti dosahovat do výšky ramen. Tak poznáte správnou délku švihadla přesně pro vás.

Fantazii se meze nekladou

Jak budete skákat, je jen na vás. Vzpomeňte si, jaké triky jste trénovali jako malí. Snožmo, s předkopáváním, po jedné noze, můžete střídat rychlost, přidávat meziskoky, skákat pozadu, cokoli vás jen napadne. Při rope skippingu se fantazii meze nekladou.

Nízké náklady

Nezapomeňte!
1. Zvolte správně dlouhé švihadlo
2. Dopřejte si strečink
3. Obujte kvalitní obuv
4. Tělo držte vzpřímené
5. Střídejte skoky i rychlost

Rope skipping má spoustu výhod. Mimo zmiňovaných zdravotních a zeštíhlovacích účinků jsou jimi také nízké finanční náklady. Nemusíte chodit do fitness centra, stačí, když si švihadlo vytáhnete doma, na zahradě a máte-li odvahu, třeba i na ulici. Tímto ušetříte velké peníze za pravidelné vstupy. Jediné, bez čeho se neobejdete, je samozřejmě švihadlo, které pořídíte za pár korun. A nezapomeňte na kvalitní sportovní obuv.

Zdraví a bezpečnost na prvním místě

Stejně jako při každé jiné sportovní aktivitě, i při rope skippingu se musíte řídit několika pravidly. Před samotným cvičením si lehce zahřejte svaly. Stačí pár dřepů, několik nižších a pomalých výskoků, krátký výklus na místě či cokoli jiného. Poté si dopřejte strečink. Soustřeďte se zejména na lýtka, achilovky a chodidla. Nikdy neskákejte bez bot, mějte vzpřímenou hlavu a máte-li nadváhu, zvolte raději jiný sport, jelikož skákání je velká zátěž pro klouby. A hlavně – nezapomínejte pravidelně dýchat!

Chcete-li svému tělu dopřát velký kus zdraví, švihadlo je správná volba. Vyzkoušejte na vlastní kůži, nebudete litovat.

Zdroj perexové fotografie: sxc.hu

Eliška Marková

Eliška Marková

Cestování, fotografování, běh a politika, to je moje!

Zanechte komentář