Je jaro, ideální čas začít běhat

Sport / 11.4.2013

Oblečte tepláky, nazujte boty a vyběhněte! Čekají na vás endorfiny, lepší postava a pevnější zdraví.

Jak rádi bychom vás ke sportu motivovali krásným počasím a slunečními paprsky, ale bohužel. Avšak i přesto se právě nacházíme v období, kdy je nejideálnější začít sportovat. Proč se vrhnout zrovna na běh a jak si poradit se začátky, vám poradíme v následujících řádcích.

Proč se odhodlat a vyběhnout?

Důvodů, proč vyběhnout, je mnoho. Jedním z nich je upevnění zdraví a zlepšení kondice. Běh je výborný způsob, jak posílit srdce, zlepšit fyzickou kondici a celkově si zlepšit a udržet zdraví. Máte-li chuť se motivovat více, podívejte se náš článek Deset důvodů, proč začít sportovat. Uvidíte, že sportovní boty budete obouvat s nadšením.

Jak na to?

Základem je kvalitní obuv

Jak již bylo zmíněno, je důležité vždy obouvat kvalitní běžeckou obuv. Byť jsou znalosti prodejců sportovního vybavení stále mizerné, nutno uznat, že přece jen občas na někoho znalého narazíte. Přesto vám ale doporučujeme, abyste před cestou do obchodu nastudovali co nejvíce informací, jak vhodné boty vybrat. Rady, jak na to, se dočtete i u nás v článku Jak správně vybrat běžeckou obuv? Není jednoduché zjistit, jaký typ vám bude vyhovovat, nicméně investice času do výběru správných bot se vám určitě vyplatí.

Běžecké boty musí být kvalitní. Zdroj: sxc.hu

Běžecké boty musí být kvalitní. Zdroj: sxc.hu

Střídejte běh s chůzí a nikam nespěchejte

Máte-li obuv, která vám dokonale sedne, vydejte se na trať. Nepočítejte s tím, že hned napoprvé uběhnete dlouhou vzdálenost. Pokud jste nikdy či dlouho neběhali, budete po pár metrech zadýchaní. Nevadí! Je to zcela normální. Ještě více zpomalte, či zcela přejděte do chůze. Až se vydýcháte, pokračujte a běh s chůzí střídejte i nadále. Pro začátek vám bude stačit třicet minut.

Nezapomeňte na strečink

Je nutné mít také na paměti, že je potřeba, abyste byli opatrní, jelikož není těžké si ublížit. Nikdy se nepřepínejte a hlavně se před během i po něm dostatečně protáhněte. Předejdete tak zranění, jako jsou natažené nebo dokonce natržené svaly, která vás pak budou sužovat dlouhé dny až týdny.

Běh vám může pomoct pročistit si hlavu. Zdroj: Pixmac.cz

Běh vám může pomoct pročistit si hlavu. Zdroj: Pixmac.cz

Jak bude asi vypadat první běh?

Začněte velmi pomalým tempem, jen o něco málo vyšším, než je rychlost chůze. Je důležité, abyste nepřepálili tempo. Zhruba po pěti minutách se pořádně protáhněte, abyste se vyhnuli zranění, které vás od dalšího běhu dokonale odradí. Poté pokračujte. Nikam nespěchejte, běžte pomaličku a v okamžiku, kdy vám dojdou síly, přejděte do chůze. Tímto způsobem běhejte nanejvýš třicet minut. Nakonec se pořádně protáhněte a hurá, první běh jste úspěšně zvládli. Nyní si dopřejte den pauzu, ať načerpáte síly na další vyběhnutí.

Jak běh zpestřit, aby vás bavil?

Nechce se vám běhat samotným? Nebo snad potřebujete někoho, kdo by vás vytáhl vždy, když se vám nebude chtít? Přemluvte kamarádku, kamaráda, kolegyni či kolegu. Ve dvou se všechno lépe táhne. Výborným řešením je také pes. A navíc – odpadnou vám každodenní psí procházky, jelikož i vašeho čtyřnohého kamaráda běh dokonale unaví. A jako poslední varianta se nabízí alespoň mp3 přehrávač a sluchátka v uších s příjemnou hudbou ve vašem tempu.

Běhání je skvělá kombinace sportu a psí procházky. Zdroj: Pixmac.cz

Běhání je skvělá kombinace sportu a psí procházky. Zdroj: Pixmac.cz

Již po velmi krátkém čase se vám bude kondice rapidně zlepšovat a každý další den uběhnete více a více. Zároveň si na běhu vypěstujete závislost, endorfiny vás budou naplňovat při každém kroku a budete mít radost ze života. Takže byť je venku nevlídně, vylezte zpod deky, nazujte boty a tři, dva, jedna, teď – běžíme!

Zdroj perexové fotografie: sxc.hu

Eliška Marková

Eliška Marková

Cestování, fotografování, běh a politika, to je moje!

Zanechte komentář