Recenze: Spintires MudRunner – převoz dřeva v nehostinných podmínkách

Tady si vezmi klíčky, natankuj třicet let starou Mášu, nalož dřevo a odvez ho přes bahno, řeku, svahy a stromy do tamhleté pily.

Spintires MudRunner

Platforma: Playstation 4, Xbox One, PC

Vývojáři: Saber Interactive

Vydavatel v ČR: Comgad

Vydavatel: Focus Home Interactive

Simulátory jsou čím dál tím více populární a nemusí se jednat pouze o kamióny nebo farmaření.  Je jich opravdu hodně, kdy můžete být řidičem kamiónu, hasičem, policistou, popelářem, pilotem a bůh ví, čím ještě. Ale občas se zrodí nějaký zajímavější počin, jako je Spintires. Ten vás zavede do nehostinné přírody matičky Rusi, kde je váš hlavní úkol převážet dřevo v místech, kam byste na dovolenou určitě nechtěli.

Společná cesta bahnem

Tohle už tu bylo

Jestli vám název něco říká, tak hra Spintires vyšla již před několika lety. V té době si získala slušnou základnu fanoušků, kterým byly přislíbeny aktualizace a módy. Což se však nestalo kvůli neshodám mezi vývojáři a vydavatelem. Vývoj se na nějaký čas zastavil a následně vyšla vylepšená verze pod hlavičkou Focus Home Interacive. Této verze se dočkali i majitelé konzolí.

Tak ošklivé a přitom tak krásné

Nasadit gumáky a připravit zásobu paliva

Hlavní cíl hry zůstal nezměněn, a to boj starých poctivých mašin, které spalují galony paliva, proti nehostinné přírodě pro trochu dřeva. Na celé herní mapě máte tak jedno procento asfaltu, jinak se brodíte bahnem, vodou, úzkými skalními soutěskami nebo i celou řekou. Tohle vývojáři zpracovali opravdu na jedničku. Každý kámen, nános bahna či kaluž se počítá. Hranice mezi projetím překážky a uvíznutí v bahně je opravdu tenká a někdy nepomůže ani naviják nebo další těžký kolos, kterým se chcete vytáhnout a nakonec tam uvíznete oba. Kolikrát nepostačí ani pohon všech kol nebo uzamknutý diferenciál.

Tak hlavně nespadnout

Tomuhle říkám jiný start

Problémem původní hry bylo i to, že vás vývojáři hodili do řeky se slovy „plav“. Hra neobsahovala žádný tutoriál ani nevysvětlila základní principy hry. Nyní je to trochu jiné a hned při spuštění se vám sepne série výukových misí, které vás naučí úplný základ. Pak se můžete pustit do hry pro jednoho hráče, výzev nebo multiplayerového hraní.

Nejdříve bych začal výzvami, které mě opravdu hodně bavily a i naučily. Zde před vámi vždy stojí dané vozidlo či vozidla, část mapy a úkol, jenž musíte splnit. Třeba přebrodit řeku s dvěma vozidly, kdy můžete splnit ještě bonusové úkoly, což je zvládnout trasu v noci a vytáhnout uvízlé vozidlo v řece. Nebo starou Volhou dojet k babičce na návštěvu. Opět to můžete zkusit s větší výzvou a to v noci, bez toho, abyste dali nohu z plynu. Výzvy vás toho hodně naučí a vyzkoušíte si různé stroje, jen škoda, že jich není ještě více. V kampani totiž stále narazíte na vozidla, u kterých nebudete hned vědět, na co slouží. Stejně tak další přídavné vybavení, které můžete připnout na vozidlo.

Dřevo je potřeba naložit

Základy znáš, tak hybaj pro dřevo

Pak tu máme již zmíněnou kampaň, kterou si zahrajete sami nebo s dalšími hráči. Hra nabízí hned několik různých map, celkem šest. Pak začínáte s několika základními stroji a zakrytou mapou, takže ani nevíte, co vás čeká. Nejlepší začátek asi je vzít si malého UAZ (džíp) a prozkoumat rozhledny, které vám mapu odkryjí a tím naleznete i další vozidla různě rozprostřené po mapě. Tyto vozidla po jejich objevení můžete libovolně využívat. Pak už jen jezdit pro dřevo a odvážet ho na určitá místa. Cestou také naleznete čerpací stanice, kde budete muset tankovat palivo.

V multiplayeru je to úplně to samé, akorát se nemusíte starat o všechno sami, a když někde uvíznete, dojde vám palivo nebo si svůj stroj rozbijete, tak nemusíte přepínat do jiného vozidla a snažit si pomoct, ale budete tu mít další hráče. Proto je velice dobré jezdit spolu a domluvit se, aby jeden z hráčů vzal zásobu paliva a servisní nářadí místo dřeva. Pak už vás může zastavit jen řeka, která by spláchla všechny.

Tohle je ale fuj a není to bahno

Co se týče nových funkcí, tak se zlepšilo ovládání – nyní je intuitivní a na konzoli naprosto bez problémů. Bohužel kamera je stále stejně děsná, jako byla v první verzi hry. Na PC se s ní dá ještě manipulovat lépe, ale na konzoli je to opravdu velká nevýhoda. Pak přibyl pohled z kabiny vozidla, který je stejně příšerný, jako je samotná kamera. U všech vozidel je skoro stejný a vypadá jako u hry tak deset let zpátky.

Zdroj fotografií: archiv vydavatele hry, screen obrazovky při hraní

0 84 100 1
84%

Spintires MudRunner

Spintires: Mud Runner není hra, která by vás nenechala spát, ale rozhodně se jedná o neotřelé a zajímavé dílo, u kterého se budete bavit. Pokud vás baví překonávání překážek a jízda ve starých těžkých strojích. Škoda jen špatné kamery a ošklivého pohledu z kabiny vozidla. PC hráči mají ještě jedno menší plus a to jsou módy přidávající třeba nové stroje.

75%
    87%
    90%