Recenze: Micro Machines World Series – pidi autíčka se vrací

Občas se stane, že se vývojáři zblázní a pokusí se oživit prehistorickou legendu, nyní v podobě mini autíček slavné série Micro Machines.

Micro Machines World Series

Platforma: Playstation 4, Xbox One, PC

Vývojáři: Codemaster

Vydavatel v ČR: Playman

Lokalizace: anglická

Každý z nás (nebo alespoň většina) pamatuje dobu, kdy monitor připomínal spíše velkou bílou kostku a klávesnici obklopovalo více hráčů. Časy, kdy jeden počítač stačil a židlí kolem stolu přibývalo. V lokálním multiplayeru jsme tehdy jezdili s pidi autíčky a dokázali u toho strávit i několik hodin. Dneska je doba jiná a herní průmysl se neskutečně posunul. Vývojáři se pokoušejí tuto klasiku oživit, jestli se jim to ale povedlo, se dozvíte dále.

Klasika v novém kabátu

Hru jsem recenzoval na PC, abych mohl lépe srovnat její kvality s původním dílem a jeho předělávky. Hra si zaslouží zachovat půvab klávesnice i přesto, že vyšla i na konzole. Nepochybuji, že i s ovladačem bude mít své kouzlo, avšak co jsem se doslechl od ostatních recenzentů, kteří testovali hru na konzole, tak měli problémy s ovládáním, což u PC není.

Jedemeeee

Náplň hry zůstala převážně nezměněna, za což jsem rád. Vezmete si do ruky jednoho z angličáků, s kterým se proháníte po drahách postavených třeba v obýváku nebo na stole určeném pro ruletu. Do toho využíváte různé zbraně, kdy každé autíčko má svojí zbraň. Samozřejmě ve hře vidíme i inovace a to převážně krásné grafické zpracování, ale i spousty nového obsahu, jako jsou nová vozidla, mapy a módy.

Připraveni k bitvě

Herní módy –vlajka, bitva, závod

Co se týče herních módů, jedná se o klasické závody, kdy vám k vítězství pomáhají sesbírané zbraně a dobré využití daného prostředí. Dále je tu režim Elimination, kdy se kamera pohybuje s prvním závodníkem a ti, co zmizí z dohledu, vybuchnou a končí. Hra pokračuje tím, že závodníci jezdí stále dokola, dokud jeden z nich nenajezdí určitou délku nebo neuplyne daný časový limit. Dále se ve hře objevuje mód bitvy, který se dělí do dalších menších režimů. Bohužel hra neumožní si v těchto režimech vybírat, takže vám náhodně vybere sama. Následně jsou tyto bitvy vždy šest proti šesti.

Menší bitva

V King of the Hill se na mapě objeví pevnost, kterou musíte obsadit a za její udržení získáváte body. V Capture the Flag, jak již sám název napovídá, je hlavním úkolem dostat se na základnu soupeře, zde sebrat vlajku a dovézt ji do své základny, ale přitom bránit i tu svoji. V Bomb Delivery se zase snažíte dostat bombu do základny nepřítele a tam s ní vydržet, dokud neudělá bum. Módů je mnoho a všechny jsou zábavné.

Pohled na dostupná autíčka v základních skinech

Zapni sirény, kde je kdo?

Jak jsem již zmínil, autíčka v režimu bitvy mají své schopnosti, které jsou velice dobře vyladěné, jen bych ocenil více vozítek. Slušným základem je tu například policejní auto, hasičské auto, záchranka, tank, hot rod, monster truck, vznášedlo a mnoho dalších. U každého vozidla můžete měnit vzhled za pomocí vyhraných mincí či otevřených bedýnek. Asi nejvíce mě zklamaly mapy, které jsou svým způsobem nápadité a propracované, ale opět zde máme omezený výběr.

Z malého policejního vozidla pořádný obrněnec

U recenzí raději hraji hru déle a až po odehrání určitých hodin a dohrání celé hry začínám psát. Při tomto postupu jsem narazil na velkou slabost hry, která spočívá v nedostatku hráčů na serverech, což je u hry založené převážně na multiplayeru závažným nedostatkem.

Zdroj fotografií: archiv vydavatele hry, screen obrazovky při hraní

0 69 100 1
69.25%

Micro Machines World Series

Micro Machines World Series rozhodně nedělá svému předchůdci ostudu, naopak. Hra nemusí sednout každému, ale osobně jsem s nostalgií hrál i několik hodin v kuse. Časem ale vyjdou najevo neduhy, jako jsou mapy nebo málo hráčů na serverech. Prvních pár hodin jsem se náramně bavil, pak jsem se ke hraní musel spíše nutit.

85%
    62%
    70%