Recenze: Farming Simulator 18 PS Vita – kapesním farmářem

Technologie / 14.12.2017

Farming Simulator se stal fenoménem a virtuálních farmářů je opravdu hodně, tak proč bychom nemohli farmařit i na cestách.

Farming Simulator 18

Platforma: Playstation Vita, Nintendo 3DS

Vývojáři: Giants Software

Vydavatel v ČR: Comgad

Farming Simulator 2017 si v naší recenzi vydobyl krásné hodnocení a vývojáři stále vydávají různé DLC v podobě větších strojů a nové mapy. Základna fanoušků je opravdu velká, takže jsme se mohli setkat již s mobilní verzí virtuálního farmářství. Nyní si na své přijdou i majitelé kapesních konzolí PS Vita a Nintendo 3DS, aby i oni mohli svoje políčka orat i na cestách.

Nová země k zúrodnění

Co mě hned na začátku překvapilo, je malá náročnost hry na místo. Hra nezabere ani 400 MB, takže jí na paměťovou kartu Vity nebo 3DS nacpete snadno a nemusíte řešit problém s místem, tudíž ji časem nemusíte mazat kvůli jiné. Hra obsahuje zbrusu novou mapu upravenou pro potřeby malé konzole. Jedná se o takový ostrov obklopený vodou a horami, kdy máte spoustu různých polí k obdělávání, stodoly pro ovce a krávy, a k tomu několik míst k prodeji svých vypěstovaných produktů.

A jede se do myčky

Základní principy farmaření

Hru začínáte podobně jako velký Farming Simulator, tedy k dispozici máte tři pole, poloprázdnou sýpku, jeden kombajn a dva traktory se základním příslušenstvím na orání, setí a sklizeň. Pak už hrajete dle známého postupu, začnete obdělávat svá políčka, prodávat svoje první produkty a nakupovat nové nástroje, nářadí a stroje. Následně dojde na nákup zvířat, která musíte krmit a jejich produkty můžete dále prodávat.

Denní dřina v plném proudu

Menší a rychlejší

Oproti hře na konzole a PC je zde vše menší a rychlejší, takže obdělat pole netrvá desítky minut až hodiny, ale minuty. I to největší pole máte obdělané do třiceti minut. Tím se i rychleji dostanete ke všemu vybavení a musím říct, že jsem se velice bavil. Vše bylo svižné, takže po pár hodinách hraní jsem měl již slušnou výbavu pro všechny plodiny, nakoupená zvířata a pomalu jsem se dostával k dalším činnostem.

Jezdím se svým traktorem

Vedlejší aktivity aneb trocha lesnictví a dopravy

I do malé verze se vešly nějaké vedlejší aktivity, a to úkoly od ostatních farmářů. Nejedná se o pomoc s farmařením, jak jsou zvyklí hráči Farming Simulatoru, ale pouze žádají určitou plodinu, za kterou zaplatí více než je běžná cena nebo potřebují  převést svůj náklad. Za tuto aktivitu získáváte vysoké odměny, které přijdou vhod v začátcích. Dále na vás čeká také lesnictví, kdy dojde i na kácení stromů a jejich zpracování. Jedná se jen o malý, ale příjemný doplněk hry podobně jako práce kolem ovcí a krav, které za dostatečné množství sena a trávy poskytují vlnu a mléko.

I na dřevo došlo

Menší není lepší

Tím, že vše proudí trochu rychleji, brzy narazíte i na větší problém hry, a to je opravdu o hodně menší obsah a velké zjednodušení. Strojů je docela pomálu, lesnické práce a starost o zvěř je velice jednoduchá. Mapa již po pár hodinách nenabízí nic k pokoukání, jelikož je dosti chudá a provoz je téměř nulový. A tak přijde stereotyp. Je to docela škoda, jelikož zrychlený postup je zábavnější, a kdyby hra měla více obsahu a zajímavější mapu, tak by zábavnost vydržela opravdu dlouho, možná vývojáře trochu limitovala slabší konzole od Nintenda, jelikož na PS Vitě by šlo určitě zlepšit i to grafické zpracování. Určitě bych se nebál přihodit více místa v paměti a tím i více obsahu.

Zdroj všech fotografií: archiv vydavatele hry

0 70 100 1
70%

Farming Simulator 18 PS Vita

Farming Simulator 18 je rozhodně velice zábavnou hrou na cesty, zkrácení dlouhých chvil při čekání. Nebo oddechu na chalupě, kde nemáte přístup k velkým konzolím nebo PC. Rychlejší proces růstu plodin a rychlejší hospodaření mi přišlo velice povedené a vyladěné, klidně bych to uvítal i u verze pro PC, kdy člověk nemá tolik času. Jen je škoda malého obsahu a nepříliš vábného prostředí pro vaše farmaření.

60%
    80%
    70%