Recenze: Farpoint – virtuální průzkum planety

Technologie / 17.10.2017

Farpoint – velká hra na PS VR, nebo další mizerný pokus o pořádnou hru pro virtuální realitu? Nasadit helmu, do rukou zbraň a jdeme to zjistit.

Farpoint

Platforma: Playstation – VR

Vývojáři: Impulse Gear

Vydavatel v ČR: Sony ČR

Jedna věc je samotné hraní s virtuální realitou a druhá je ovládání. Zde hra Farpoint ukazuje možný směr, kam by mohly směřovat další VR hry. V tomto článku se budeme převážně věnovat samotné hře na PS VR a speciálnímu ovladači ke hře určenému.

Záběry ze hry pomocí PS Share

Jako z Hollywoodského filmu

Příběh není to nejsilnější, co na vás ve hře čeká, ale rozhodně se nejedná o něco špatného. Ocitnete se totiž v kůži pilota vesmírného modulu, který vyčkává, až vědečtí astronauti udělají svoji práci na vesmírné stanici a vy je dostanete domů. A ejhle. Vesmírná anomálie vcucne nejen vás, ale i oba vědce, a vy se tak ocitnete na opuštěné planetě plné nepřátelských emzáků a agresivní fauny.

Jako správný vesmírný hrdina se vydáváte po stopách dvou zatoulaných vědců. Snažíte se zjistit, jak se dostat z téhle bohem zapomenuté planety, a přitom nebýt potravou pro obludy zde žijící. Následně se věci ještě více zkomplikují a z klidného průzkumu planety a přežívání se stane docela akční drama.

Záběry ze hry pomocí PS Share

Střílej a zase střílej

Většinu herního času strávíte střílením. Ze začátku hry máte útočnou pušku a stále na vás vyskakují všelijací brouci. Nepřátelé jsou časem větší a silnější. K mání budete mít také více zbraní, k pušce přibude brokovnice nebo odstřelovací puška, přičemž každá ze zbraní má i alternativní použití. K pušce přibude možnost vystřelovat rakety, u brokovnice zase budete moci vrhat granáty.

Hra by nebyla bez použití VR brýlí vůbec ničím zajímavá. Dalších minimálně padesát procent zážitku dělá speciální ovladač Aim Controller, který imituje tvar zbraně. Hře dodává úplně jiný zážitek a díky těmto dvěma věcem vás hra dokáže pohltit. Hlavně ze začátku jsem byl hrou a VR absolutně unesený. Časem vám sice chybí více možností a svobody, ale kdo by si nechtěl zastřílet na mimozemské potvory, když nemusíte mířit páčkou u ovladače, ale skoro skutečnou zbraní.

Ovládání je jedna z nejdůležitějších věcí

Ovládání se speciálním ovladačem je intuitivní a rozložení všech tlačítek je velice adaptivní. Moc se mi líbila i možnost měnit si zbraně pohybem ovladače k zádům. V jednu chvíli můžete mít pouze dvě zbraně, ale hra jich nabízí mnohem více. Zejména když se ve hře objeví nový druh mimozemšťanů, kteří do hry vnesou další druhy zbraní. Způsob výměny zbraně je prostý, zkrátka odložíte starou na nově zvolenou. Vše nahrává k pocitu skutečnosti.

Další vlastností zbraně je použití skeneru, který slouží ke spuštění holografické nahrávky zanechané hledanými vědci. Škoda jen, že skener neslouží k průzkumu flory a fauny planety nebo snad nepřátel.

Směr virtuální reality

Farpoint nám krásně ukazuje, jakým směrem by se měla rozvíjet virtuální realita. Hra je velice zábavná a chytlavá. Jen nás mrzí limitování ze strany techniky. Jelikož ovladač stále funguje na principu PS Move (který sám o sobě není vůbec špatný, ale pro takovou hru a virtuální realitu by se spíše hodil nějaký senzor přímo v ovladači), takže svítící kouli na konci nesmí nic zakrýt. Samotný PS VR také nemůže vylézt ze záběru kamery, takže se nemůžete jen tak otočit a jít zpět.

Zdroj všech fotografií: archiv vydavatele hry, PS Share

0 80 100 1
80%

Farpoint

Farpoint je jednou z těch nejlepších her, které se na PS VR dají sehnat. Určitě koupě nebudete litovat a rozhodně stojí zainvestovat do speciálního ovladače, jelikož bez něj je zážitek pouze poloviční. Bohužel hra nenabízí více možností, což jí hodně ubírá na kvalitě.

62%
    65%
    88%