Vyzkoušeno za vás: 5 tipů pro lepší ranní vstávání

Osobní rozvoj / 18.8.2017

Naučíme vás, jak vstávat lehce a s chutí!

Brzké ranní vstávání, zvláště před sedmou hodinou, rozhodně nepatří mezi naše nejoblíbenější kratochvíle, je však nedílnou součástí našich životů a jakousi nepsanou povinností. S časným ranním vstávání prostě nic neuděláte; pokud jste noční pták a chodíte spát ve tři a vstáváte v šest, o to hůř pro vás. Vstávání z našich životů vymýtit nelze, ledaže byste pracovali či studovali z domova, ale to byste taky při zubařské prohlídce v osm hodin ráno mohli omdlít. Jako nutné se tedy jeví to, abyste si dokázali i takto brzo po ránu udržovat nějaké rituály, které vám ty krušné časy pomohou ve zdraví přežít.

Přestože je teprve půlka srpna, začátek školy je zdánlivě daleko a vy se zatím můžete válet v posteli třeba do jedenácti, není od věci, abyste se na časná ranní vstávání, která brzy nastanou, opět připravili. Možná není zrovna příjemné se ještě teď o prázdninách něčemu takovému učit, mějte však na paměti, že pokud se všech zlozvyků spojených se vstáváním zbavíte teď, nebudete o nich na podzim už vůbec vědět.

Vyzkoušeli jsme a připravili jsme proto pro vás pár tipů a triků, jak s touto nepříliš záživnou činností zatočit tak, abyste se pokud možno pokaždé cítili svěží a probouzeli se s dobrou náladou. Řadu dalších tipů najdete navíc bez dlouhého hledání i na internetu, avšak tyto rady vám představujeme jako vyzkoušené a hlavně fungující.

1. Začněte už večer

Není od věci začít se na časné vstávání připravovat už předchozí den. Nemáme však na mysli nějaké převratné rituály, stačí si třeba napsat krátký seznam věcí, které musíte ráno a přes den stihnout udělat a zařídit. Když budete usínat s pocitem, že jste se na zítřek připravili, budete ráno mnohem odpočatější. A také pak nemusíte panikařit, že netušíte, co vás přes den čeká.

2. Běžte spát včas

Tento bod je jasný asi každému; bez pořádného spánku nebude ani pořádně prožitý den. Jak už jsme uváděli na začátku, nočním sovám se bude těžko zalézat do postele v deset večer, můžou se ale zase odměnit tím, že o víkendu zůstanou vzhůru třeba do čtyř. A pokud se jim nedaří usnout brzo, mohou vyzkoušet nějaké přírodní pomůcky; před spaním si můžete dát třeba banán anebo teplé kakao.

Od věci není ani spočítat si, kolik hodin budete moci spát. Sedm nebo osm hodin spánku je povinnost pro ty, kteří nechtějí přes den vypadat jako mátohy.

spánek vstávání ráno

Snažte se chodit spát včas, ráno se vám bude probouzet mnohem snáz. Zdroj fotografie: pexels.com

3. Melodie budíku

I zdánlivě banální zvuk budíku, který vás probouzí, může ovlivnit celý den. Když vás bude budit starý drnčící budík po babičce, je jasné, že se tím kakofonickým zvukem budete cítit trochu rozhození. Když si ale koupíte (či nastavíte na mobilu) budík s nějakou příjemnou harmonickou znělkou, příjemně vás překvapí, jak snadno procitnete.

4. Bez snídaně ani ránu

Stokrát už bylo všude opakováno, že musíte ráno snídat. Přestože je formule „bez plného žaludku ráno ven ani nelez“ více než pravdivá, najde se stále velké množství lidí, kteří ráno nic nepozřou. Jedni nesnídají kvůli tomu, že nestíhají, jiní zase, že se jim zvedá po ránu žaludek. Rozhodně netvrdíme, že každý by měl začít den opulentní anglickou snídaní, nicméně dát si alespoň jogurt a čaj je nutnost. I samotné chystání snídaně vás probudí, vůně čerstvé kávy vás nakopne dokonale a nemluvě o tom, že když se nasnídáte, budete mít dopoledne více energie a neusnete hned ve výtahu.

ráno vstávání snídaně

Začněte svůj den snídaní. Zdroj fotografie: pexels.com

5. Zpříjemněte si to

Lepší start do nového dne vám zajistí i malé chvilky, kdy si dopřejete něco příjemného. Během snídaně si třeba můžete pustit oblíbený seriál, čistit si zuby v rytmu hudby či si jít zaběhat do parku. Zkrátka jsou to ty okamžiky, které vám obyčejné rutinní ráno přemění v něco příjemného a uvolňujícího, kdy zapomenete i na to, že jste museli vstát.

Zdroj úvodní fotografie: pexels.com

Adéla Paruchová

Adéla Paruchová

Zanechte komentář