Recenze: Yakuza 0 – pěstí díru do světa neuděláš

Být členem nejslavnější mafie v Japonsku by si přál snad každý, ale kde je cukr, tam je i bič, jak ukazuje hra zaměřující se na Yakuzu.

Yakuza 0

Platforma: Playstation 4

Vývojáři: SEGA

Vydavatel v ČR: Cenega

Lokalizace: anglická

Herní série Yakuza si svojí slávu vydobyla na konzoli PS3, kde za jejího fungování vyšlo hned pět dílů. Ten šestý již vyšel na PS4. Nenajdete u něj číslovku šest, ale nulu, jelikož vypráví o samotném začátku celé série a příběhu dvou hlavních hrdinů předešlých dílů.

Vítej v Yakuze

Na začátek musím říct, že jsem doposud s žádným dílem série neměl tu čest, proto je recenze spíše pro hráče, kteří také nehráli žádný díl a třeba uvažovali o vyzkoušení. Jelikož se jedná o samotný začátek, nabádá hra k vyzkoušení.

Japonsku vyšla již v první polovině roku 2015, tak dlouho západní trh čekal na lokalizaci a to pouze textovou, jelikož ve hře zůstal neměnný japonský dabing.

Pohled do krás Japonského města.

Neonové Japonsko

Hra začíná v roce 1988, kdy Japonsko zažívá ekonomický boom, a peníze se ve městech točí obrovskou rychlostí. To byla také zlatá léta všech různých kriminálníků a hlavně Yakuzy. Vžijete se do role člena Yakuzy jménem Kazumu Kiryu. Hned na začátku hry vám ukáže, jak je Yakuza vážená a že i člen, který není svým postavením v hierarchii mafie příliš vysoko, má velkou úctu a respekt okolí. Druhou postavou, kterou budete moci ovládat, je Gora Majimu.

Střídání mezi jednotlivými postavami funguje dle kapitoly. Volbu nijak neovlivňujete. Každá postava má jiný přístup a trochu jiné cíle, i když ten hlavní je stejný. Prostředím je fiktivní část města Tokia. Navodit atmosféru japonského města a dané doby se vývojářům docela povedlo. Všude mraky lidí, svítící neony, lehké děvy, hazardní hry a pouliční souboje.

Souboje a zase ty souboje, že si stále někdo dovoluje.

Souboje, souboje a zase souboje

Když pomineme příběh, velmi dlouhé videosekvence a rozhovory, dalších čtyřicet pět procent hry budete trávit v soubojích. Ale nečekejte žádné GTA přestřelky, zde se pracuje hezky ručně. Souboje jsou velice zábavné a hodně mi připomínaly staré automatové hry, akorát v modernějším kabátku a s více možnostmi. Každá z hlavních postav má tři odlišné bojové styly, které můžete využívat dle libosti. Ještě k tomu má každý bojový styl lehký a silný útok, takže různorodost je opravdu veliká.

Pokud vám tohle ještě nestačí, najděte si nějakou pálku, popelnici, značku nebo cokoliv, co vývojáři uznali za vhodné použít jako zbraň. Střelné zbraně ale nečekejte, i když protivníci někdy tyto zbraně využijí, vy se k takovému násilí uchýlit nemůžete, jelikož ve hře nejde nikoho zabít, pokud to tedy není nutné pro příběh.

A jde se hrát na starých automatech.

Výdělečná činnost

Zbylý čas budete trávit ve vedlejších misích, které se skládají z toho někam doběhnout, někoho zmlátit a jít zase zpět nebo jít někam a pohovořit si o něčem či něco přinést. Pak můžete trávit čas hraním různých miniher, ať už to jsou automaty,na kterých můžete zavzpomínat na první hry, nebo si v baru zazpívat karaoke, zahrát šipky nebo kulečník a mnoho dalších aktivit, které mě po soubojovém systému bavily na hře asi nejvíce.

Poslední činnost je podnikatelská. Každá postava má svoji. Kiryu si hraje na realitního makléře nebo spíše na velkoobchodníka, kdy skupuje různé nemovitosti a podniky. Majima shání nové dívky do svého nočního klubu. Své těžce vydělané peníze pak používáte na vylepšování schopností.

Zdroj všech fotografií: archiv vydavatele hry

0 66 100 1
66.25%

Yakuza 0

Tahle hra má dvě tváře. Pokud milujete dlouhé ukecané sekvence, koridorové hraní, jste fanoušek starých her a třeba ještě k tomu vás nějaký díl ze série Yakuza bavil, budete v sedmém nebi. Pokud jste jako já nikdy tuhle sérii neokusili a příliš vás nebaví dlouhé rozhovory v japonštině, tahle hra pro vás nebude. Jediné, co můžeme hře jako sérií nepolíbeni pochválit, je soubojový a RPG systém. Dále zábavné minihry a slušný příběh, pokud přežijete spoustu tlachání o ničem.

80%
    60%
    70%