Recenze: Mario Sports Superstar – kapesní sportování

Co takhle si zahrát fotbal, golf, tenis, baseball nebo si zazávodit v sedle koně? S Mariem to není žádný problém a ještě hezky na cestách.

Mario Sports Superstar

Platforma: Nintendo 3DS

Vývojáři: Nintendo

Vydavatel v ČR: Conquest

Lokalizace: anglická

Značka Mario je pro Nintendo takový svatý grál a bezedný oslíček, který se každou chvíli otřásá. Každý rok vychází hned několik her, kde se objevuje tento italský instalatér a jeho přátelé. Poslední řádku let se velmi často zabývá sportem. Ještě mám v živé paměti, jak jsme sportovali na olympijských hrách a to jak letních, tak na těch zimních, kde si vzal na pomoc i modrého ježka Soníka.

Pět sportů v jedné hře

Tentokrát si vývojáři vybrali pět náhodných sportů nebo třeba svých nejoblíbenějších, kdo ví. A to fotbal, baseball, tenis, golf a jízdu na koni neboli závod přes překážky. Každý sport se hraje odlišně. Vždy máte na výběr, jaký sport si zrovna zvolíte a dále jestli chcete hrát hru pro jednoho hráče a to buď rychlou hru, nebo turnaj, kdy každý sport ukrývá tři turnaje. Je tu také možnost pustit se do hry s více hráči.

To bude odpal.

Fotbal

Jako první jsem se pustil do fotbalu, do mého oblíbeného sportu. První turnaj jsem se docela bavil, ovládání je intuitivní a podobné jako z velkých fotbalových her. Potěšil mě výběr dvou hlavních postav, které mohou po nabití aktivovat svůj speciální kop. Následně si zvolíte zbytek hráčů do svého týmu, ti jsou však stejní. Pak zbývá jen brankář, u kterého je ten výběr trochu chudší. Co se týče životnosti, fotbal je jeden z těch nejzábavnější sportů v kompilaci, ale i přesto se brzy dostaví stereotyp a ani vyšší obtížnost to nezachrání.

Teď se do toho pořádně opřít.

Golf

Dále jsem se pustil do golfu, jelikož jsem si myslel, že se zde nedá nic zkazit. Což by i sedělo, golf plní své očekávání a velice mě potěšila schopnost umělé inteligence. Bohužel obsahově toho tolik nenabízí. Chtělo by to více hřišť a trochu nápaditosti v nich, když už jsme v tom světě fantasie.

Zkontrolovat vítr a odpal….

Jízda na koni

Neotřelá novinka, která spíše zklamala, je jízda na koni. Vývojáři nám tu trochu těžili ze znalostí Mario Kart, ale tady to opravdu aplikovat nelze. Zrychlovací pruhy mi zde absolutně nesedly a výhra v závodech byla po zjištění té nejlepší taktiky zcela jistá. Podotýkám, toto zjištění trvalo pouze jeden závod. Takže se stačí trefovat na již zmíněné pruhy a sbírat hvězdičky a mrkve, jenž využíváte na doplnění boostu, který chytře využíváte. Tratě nejsou příliš pestré a tato disciplína mě začala nudit již třetí závod.

Jeď koníku a hopem pro mrkvičku.

Tenis

V našich končinách je tenis stále oblíbenějším sportem, ale co se týče herních adaptací, to už je horší. V tomto případě nás to moc nezachrání. Sice se vývojáři hezky zaměřili na různé povrchy hřiště, ale to je asi vše. Jinak se to moc nezměnilo od jiné Mariovské hry, která obsahovala tenis.

Mária princezna se dala také na sport.

Baseball

I když mě ještě kdysi dávno bavilo jít si jen tak ven zahrát baseball, tak ve virtuálním světě má obliba v tento sport již nepokračovala. Ale musím říct, že zde jsem byl velmi příjemně překvapen. Oproti jízdě na koni a tenisu měl zápas náboj až do úplného konce. Sice pouze volíte postavu, za kterou hrajete a pak buď odpalujete, nebo házíte, ale možností jak hodit či odpálit je tu dost. Dále dáváte pokyn k vyběhnutí na další metu, takže i trochu té  taktiky tu máme.

Zdroj všech fotografií: vydavatel hry

0 64 100 1
64%

Mario Sports Superstar

Kolekce sportů není úplně špatná, když máte půl hodinky v dopravním prostředku a chcete jen něco na ukrácení chvíle na vašem 3DS, nebo jste zarytí fanoušci Maria. Bohužel po dokončení turnajů jsem již neměl chuť si to celé zopakovat, i když hra nabízí ještě multiplayer, který některé nedostatky umělé inteligence napravuje. Pak je tu možnost sbírání kartiček za vyhrané zápasy. Avšak ani jeden z uvedených důvodů mě nedonutil hru opět spustit.

• Výběr sportů
    70%
    64%