Tomáš Seidl ze studia Prostor Interiors: Design není o tom cpát všude drahé věci

Design / 28.5.2017

Tomáš je spoluzakladatel studia Prostor Interiors, které se zabývá návrhem interiérů. A nám řekl, co všechno to obnáší. 

 

Proč jste se rozhodli založit interiérové studio?

Jsme tři, známe se ze školy, ale každý jsme pracovali jinde pro různé firmy, a řekli jsme si, že bychom chtěli dělat věci po svém.

V týmu jste tři interiéroví designéři. Máte každý nějakou svou specializaci, nebo děláte všichni všechno?

Všichni jsme dobří v navrhování. Společně řešíme celý koncept bytu, ale každý z nás do projektu přidává něco navíc. David dělá skvělé vizualizace, Aneta komunikuje s klienty a dodavateli, já se starám o marketing a webovky.

Dívala jsem se na vaše návrhy a přišlo mi, že je to hodně bílá, šedá a černá.

To je právě styl, který nás baví. Nechceme dělat příliš barevné věci, samozřejmě se dokážeme přizpůsobit přání klienta. Myslím, že klienti si nás vybírají právě proto, že se jim to taky líbí.

Jaký typ lidí využívá služeb interiérového designéra? Asi hodně lidí si to řeší samo…

Je to služba pro lidi, kteří mají málo času. Navrhování interiéru možná vypadá jednoduše, ale pokud ho chce mít člověk opravdu kvalitní, musí se z něho stát specialista na barvy, potřebuje znát dispozice úplně všech místností. Taky by se měl zorientovat v nabídkách sedaček, světel a doplňků, včetně třeba dřezů a baterií. Když by člověk spočítal, kolik času by mu to zabralo, je výhodnější si najmout někoho, kdo se vyzná a udělá to za něj. Designérská studia jsou také v kontaktu s více výrobci a často se jim podaří sehnat jednotlivé komponenty levněji. Další věc je, že ne každý má cit pro to vybavit koupelnu, ložnici a kuchyň tak, aby všechny místnosti tvořily jeden celek.

Focení k rozhovoru probíhalo v Paralelním Polis. Interiér kavárny a chuť tamější kávy se Tomášovi líbí. Zdroj: Pavel Šíma 

A je tato služba i třeba pro rodiny, které mají malé děti a počítá se s tím, že nábytek budou ničit?

Ano. Právě naposledy jsme spolupracovali s IKEA a do bytu dávali levnější nábytek. Je to o potřebách toho konkrétního klienta. Interiérový design není o tom cpát všude drahé kousky.

Jak probíhá naceňování vaší práce?

Většinou se to počítá podle metrů čtvterečních, na kterých budeme pracovat.

Jak řešíte vlastní propagaci?

Zatím nám nejlépe funguje osobní doporučení. Snažíme se působit na sociálních sítích.

Nenarážíte na nedůvěru klientů kvůli svému věku? Jste poměrně mladí…

To si nemyslím. Nejsme svázaní žádnými pravidly a v mnoha věcech můžeme být odvážnější a draví po nových věcech. A taky každý z nás v tom oboru pracuje již 6 let, takže nejsme žádní začátečníci. 

Co je dnes nějaká nová věc?

Novinky se projevují především v technologiích. Třeba topení napojené na mobily nebo trouby, které už vaří skoro samy. V samotném designu je každou chvíli nějaký nový boom, který za chvílí přejde. Myslím, že dobrý designer se pozná podle toho, že sice zná trendy, ale výsledek vypadá dobře i po mnoha letech.

Ukázka realizace studia Prostor Interiors. Zdroj: Prostor Interiors

Zdroj úvodní fotografie a miniatury: Martina Vincencová

Martina Vincencová

Martina Vincencová

Holka z moravské vesnice, co žije v Praze. Pracuje v marketingu. Má ráda umění a za to největší považuje umění žít. Má hlavu plnou otázek, rada vymýšlí vtipy na twitter a nakupuje trenýrky.

Zanechte komentář