Sportování na dovolené

Sport / 15.4.2017

Plánujete klasickou dvoutýdenní dovolenou a nikdy vás nenapadlo si s sebou zabalit věci na sport? Zkuste to.

Mnozí z nás už plánují dovolenou, prázdniny, výlety a podobné záležitosti. Pojmenování dovolená může evokovat dojem, že půjde o dvoutýdenní flákání a polehávání někde u vody. V mnohých případech to tak opravdu je a v mnohých případech následně můžete zaslechnout naříkání o tom, jak ta dovolená uškodila všem těm vypracovaným tělům a fyzičce. Což je trochu paradoxní, když většina lidí zdokonaluje postavu jen kvůli té dovolené.

Ve dvou to bude zase o něco lepší. Zdroj fotografie: www.pinterest.com

 

A přitom řešení je nasnadě. Není přece nic jednoduššího, než si s sebou zabalit pár kousků na sport. Zase tolik místa nezaberou a i kdybyste byli velmi limitovaní vahou nebo rozměry zavazadla, vždycky se dá doma nechat něco z civilního oblečení. Ano, deset halenek je opravdu dost a patery botičky jsou také trochu zbytečné. Všechno je to o prioritách a hlavně o „Co nemám, nepotřebuju.“

V duchu Pobřežní hlídky

Další výhodou je počasí, totiž že si většinou vystačíte s tričkem a kraťasy. Pokud ovšem někdo neplánuje výlet na Sibiř. A co může být motivací pro pohyb na dovolené například u moře? Moře. V Česku se nám prostě nepoštěstí běhat po pláži nebo podél pláže, kdy fouká ten úžasný mořský vánek, vychází slunce a vy při běhu můžete koukat na obzor. Je to tak skvělý pocit, že i největší běhací skeptik si běhání zamiluje.

Jediným problémem by mohlo být horko, ale i na to je řešení. Vstaňte velmi brzy (zní to hrozně, ale představte si to), v brzkých ranních hodinách je počasí tak akorát příjemné, horko není ubíjející, takže omdlení se bát nemusíte. A co je víc, než si po doběhnutí zacvičit na pláži nebo někde na terase? Žádné fitko tohle nikomu nenabídne a vaše dovolená se dostane do úplně jiných rozměrů.

Další výhodou je, že máte odtrénováno to, co potřebujete, a před sebou máte ještě celý celičký den. Čas, který byste zřejmě prospali, jste využili mnohem lépe a zbývá vám třeba ještě více času než normálně. Navíc budete nabití pozitivní energií a bude vás těšit myšlenka, že jste ani na dovolené nezaháleli a dělali něco dobrého pro své tělo.

Je to o prioritách

Je to všechno jen a jen na vás, nikdo vás do ničeho nenutí. Mluvíme tady o běhání, ale samozřejmě to není jediná možnost. U moře má člověk nespočet možností vodních sportů (jízda na nafukovacím banánu se do sportu bohužel nepočítá). Jako první se nabízí plavání, které je v „živé“ vodě o mnoho náročnější než v bazénu. A je to zadarmo, studenti ocení. A co takový paddleboard? Možná se to nezdá, ale úplné flákání to není. Surf je klasika, kde je pro začátečníky nejnáročnější to padání, nastupování, padání, nastupování, to vše neustále dokola.

Projížďka na paddleboardu vám udělá dobře. Zdroj fotografie: www.pexels.com

Samozřejmě, že do místního nebo hotelového fitka se můžete zavřít kdykoli, ale je to přece jen trochu škoda. Pak je také spousta možností si něco vypůjčit. Kolo, brusle… segway se také nepočítá. Ale přece jen vypůjčené brusle nebo kolo nejsou úplně ono, takže to běhání a cvičení na pláži se stejně jeví jako lepší nápad. Nebo stačí využít vlastní nohy a vydat se na svižnější delší procházku nebo rovnou túru někam do přilehlých kopců.

Možná to zkusíte a nebude se vám to líbit. A možná to zkusíte a sportování na dovolené si zamilujete.

 

Zdroj miniatury a úvodní fotografie www.pexels.com

Veronika Fryšová

Veronika Fryšová

Zanechte komentář