ROZHOVOR: Zahoďte stud a vyrazte do fitka!

Sport / 30.4.2017

Léto se kvapem blíží a plavková sezóna tudíž také. Přečtěte si náš rozhovor s Alexandrou, která podlehla zdravému životnímu stylu. 

Tato osmnáctiletá rodačka z Frýdku-Místku, která si nepřeje být více uvedena, vám poví vše, co potřebujete vědět! Pro ni samotnou se stal sport pevnou součástí života a v našem rozhovoru se s vámi podělí o několik svých tipů.

Co všechno si s sebou do fitka nachystat?

Určitě sportovní podprsenku, pohodlné tričko, legíny a sportovní prodyšné boty, ve kterých se cítíte dobře. Aby vás nebolely při zvedání činek a ovládání strojů ruce, nezapomeňte na rukavice. Na delší vlasy je nutné vzít si gumičku. Mezi další věci, které byste neměli nechat doma, patří pořádné pití, nejlépe iontový nápoj, pak deodorant, sprchový gel a ručník. Po cvičení je běžné, že se jdete osprchovat.

Máte nějaké tipy pro úplné začátečníky?

Chystáte-li se do fitness centra, dejte si na jídlo něco, co dodává hodně energie. Mně vyhovuje například banán. Po jídle si hodinku odpočiňte, není dobré jít cvičit s plným břichem. Když se vrátíte zpátky, dejte si protein. Jestli máte problém se stydlivostí, zkuste to překonat. Nestyďte se za své tělo, protože je na vás obdivuhodné to, že se s tím snažíte něco dělat. To je důvod, proč si z vás v tomhle ohledu dělat legraci nikdo nebude, jedeme v tom spolu. Pokud vás při cvičení bude něco bolet, děláte to správně. Ze začátku je dobré cvičit třeba hodinku, ale pořádně a svědomitě. Délka cvičení se ale odvíjí od toho, jak častým návštěvníkem jste, pokud jste ve fitku například čtyřikrát týdně, můžete si zkrátit dobu cvičení na 45 minut.

fitness

Ve fitku se vůbec nemusíte stydět za své tělo, je přece obdivuhodné, že jste začali něco dělat. Zdroj fotografie: www.pexels.com

Je třeba mít osobního trenéra?

Osobní trenér se vám může určitě hodit, pokud nemáte žádné zkušenosti. Vysvětlí vám, jak správně provádět cviky, ale nejen to. Individuálně vám sestaví cvičební program, který vám bude vyhovovat a zároveň pomáhat. Je to ale poněkud drahá záležitost. Máte-li do kapsy hluboko, podívejte se před cvičením na několik videí na Youtube, abyste věděli, jak cviky provádět. Výborný je také časopis MUSCLE&FITNESS, každopádně stačí i to, když si zajdete zacvičit s kamarádem, který tomu rozumí.

Co čekat od „místa činu“?

Nebojte se toho. Když jsem šla poprvé do fitka, bála jsem se, že se mi ostatní budou smát a byla jsem nervózní. Vrátila jsem se ale nadšená a s pocitem, že tam chci jít znova. Teď jsem pravidelným návštěvníkem, místo jednorázových vstupů si kupuji permanentky, které vyjdou o něco levněji, a v posilovně mám několik známých, na které se pokaždé moc těším. Panuje tam uvolněná atmosféra, která je doprovázena nadsazenými vtípky o cvičení a je to vážně v pohodě.

zrcadlo zena

Cvičením si zlepšíte postavu, ale i zdraví. Zdroj fotografie: www.pexels.com

Jaký finanční obnos by si měl tedy budoucí návštěvník nachystat?

Na jednorázový vstup si přichystejte 60 až 200 Kč, záleží na konkrétním fitness centru. Od té ceny se pak odvíjí i permanentka, já platím na měsíc 880 Kč (mám časovou permanentku, tzn. mohu během měsíce, ve kterém je zakoupena, chodit do fitka jakkoli často). Za oblečení si raději připlatím, ale žádné šílené částky nevedu. Cvičit jdu oblečená asi za dva tisíce, je ale samozřejmé, že sportovních kousků potřebujete více, abyste je mohli střídat. Je pak na každém, jakou značku oblečení si zvolí, podle toho se odvíjí náklady.

 

Zdroj úvodní fotografie: www.redbullcontentpool.com
Zdroj náhledové fotografie: pexels.com

Anna Marenčáková

Zanechte komentář