Recenze: Gravity Rush 2 – hrátky s gravitací

Druhý díl malebné japonské hry s ještě lepším příběhem a hrátkami s gravitací, které jen tak neomrzí. Nově z handhaldu přímo na PS4.

Gravity Rush 2

Platforma: PS4

Vývojáři: SIE Japan Studio

Vydavatel v ČR: Sony ČR

Lokalizace: bez české lokalizace

Hra Gravity Rush 2 je jedna z prvních velkých exkluzivit pro PS4 v tomto roce. První díl byl jednou z pilotních her na handhald od Sony a to PS Vita, který bohužel i přes své kvality úplně neobstál u uživatelů a vývojářů. Ale Gravity Rush měla u hráčů a recenzentů docela úspěch. Proto jsme se v minulém roce dočkali její remasterované verze pro PS4. Nyní je tu druhý díl, který je větší a lepší. Znalost prvního dílu je bonus, nikoliv nutnost. Proto se nemusíte bát, že když jste nehráli první díl, tak při hraní druhého vám bude něco unikat. Sice vám ze začátku nebudou nic říkat Catini přátelé, ale do toho se rychle dostanete a zjistíte, jak silné pouto z prvního dílu s nimi má. Ale není nic jednoduššího, než si pustit i první díl.

Tohle nebude jednoduchý souboj

Krásné malby a komiks ke čtení

Gravity Rush 2 stejně jako předchůdce zaujme několika věcmi. Do očí bijící je příjemná kreslená grafická stránka hry. I když nejsem příliš velký fanoušek japonského výtvarného umění a jejich her, grafický kabátek hře opravdu sluší a oproti prvnímu dílu, který se tvářil stále ponuře, vypadá druhý díl mnohem lépe. Další hry bych s tímto výtvarným stylem asi hrát příliš nechtěl, ale u Gravity Rush bych si nedokázal představit něco jiného a velice jsem si tento styl oblíbil.

Druhá věc je vyprávění příběhu. Kromě běžných rozhovorů, které běží klasicky při hraní, hra nenabízí skoro žádné cut-scény, na které jsme již zvyklí z většiny AAA her, ale jako v prvním dílu svůj příběh vypráví v podobě komiksů. Opět tento styl nemusí sednout každému, ale k téhle hře patří.

Chce někdo donut?

Gravitace jako přítel

To, co hru kromě její vizuální stránky dělá unikátní, jsou samotné schopnosti hlavní hrdinky. Hrátky s gravitací jsou velice dobře vyladěné a nabízí opravdu ojedinělý zážitek. Jedním z tlačítek se hlavní hrdinka ocitne ve stavu beztíže a za používání gravitace a jejího popírání se dá říct, že létá. Následně se můžete prolétávat nad krásně zpracovaným městem nebo jen v úžasně malovaných oblacích.

Gravitaci Cat využívá i na souboje. Cat totiž nepoužívá žádné zbraně, pouze svoje tělo a schopnosti. Převážně tedy své ladné nožky. Ale kop z deseti metrů je přeci jen účinnější než ten ze země. Boje jsou téměř nezměněné oproti prvnímu dílu, jen vývojáři přidali nová komba, bojové styly a útoky. Vylepšení se dočkal i RPG systém, kdy opět za pomocí fialových diamantů posetých různě po světě, které dostáváte jako odměnu za splněné mise, vylepšujete Catiny schopnosti. Gravity Rush není o soubojích, ale spíše o příběhu, hrátkách s gravitací a o vedlejších aktivitách.

Komiksové vyprávění příběhu

Cesta rozletu

Jako většina open-world her, i Gravity Rush 2 nabízí spousty vedlejších úkolů – různé výzvy, kde se můžete předhánět s dalšími hráči díky online funkcím, nebo pomocí fotek hledat poklad atp. Někdy zachraňujete životy prostým občanům města, někdy plníte pouze jejich rozmary, jako je roznáška novin nebo shánění dárků a někdy zase pracujete pro svoje přátele. Vedlejší aktivity mají důvtip, jsou velice zábavné a zpříjemňují hraní. Když budete chtít vše splnit, můžete se s herní dobou dostat až na nějakých 50 hodin.

Další věc, pro kterou si hru dokážete oblíbit, je její samotný příběh, který vývojáři umí napsat. Začínáte s Cat a jejími příteli v hornickém údolí, kde se živíte těžbou, ale nic nemůže být jen tak růžové. Na scéně se objeví kočka Dusty, což je pomocník Cat, a s tou i Catiny schopnosti. Ve hře jsou i další osoby, které dovedou ovládat stejné schopnosti jako Cat a mnoho dalších nestvůr. Země je opět v ohrožení a Cat musí přijít na to, co se vlastně děje.

Není to úplně tak jednoduché

Samozřejmě, hra má svoje chyby a nedodělky. Hlavní problém je asi příchod stereotypu. Hra mě neskutečně bavila, ale po nějaké šestnácté až osmnácté epizodě z dvaceti jedné jsem si přál, abych hru již dohrál, jelikož všeho moc škodí. I když hra má své nedostatky, tak nic, co bych mohl úplně vyčítat.

Zdroj všech fotografií: archiv vydavatele hry

0 89 100 1
89.25%

Gravity Rush 2

Gravity Rush 2 je velice dobrou hrou. Pokud jste se bavili u prvního dílu, druhý je povinností. Pokud ne a zaujal vás grafický styl a hrátky s gravitací, nebudete rozhodně zklamaní. Opravdu nejsem fanouškem mangy nebo asijských her, ale zde jsem udělal výjimku a jsem za to rád. Škoda jen natahování herní doby a prostoru na vylepšení, ale to je spíše otázkou financí než schopností vývojářů.

90%
    92%
    86%