Recenze: Farming Simulator 2017 – farmář, dřevař, chovatel a převozník

Vžijte se do kůže pravého farmáře pěstováním nejrůznějších plodin, hospodařením s dobytkem nebo si vydělávejte zpracováváním dřeva.

Farming Simulator 2017

Platforma: PS4, PC

Vývojáři: Giants Software

Vydavatel v ČR: Comgad

Lokalizace: PC verze české titulky

Fanoušci virtuálního farmaření se opět dočkali nového dílu. Simulátor farmaření si získal velkou popularitu a to i díky možnosti vytváření módů, díky kterým se hra stala několikanásobně větší. Ale kvůli módům nám vývojáři trochu zlenivěli nebo nepřidávali tolik novinek a nového obsahu, kolik by si hráči přáli. Jestli se vývojáři poučili, to se dočtete v článku.

Trocha romantiky.

První krok farmáře

První kroky mohou vést buď vlastní kariérou farmáře pro zkušené hráče, nebo se vydáte do tutoriálu pro nováčky. Ten vám dobře ukáže základy hry a naučí to nejnutnější. Pokud jste v sérii noví, můžete si nechat zapnutou nápovědu i v průběhu hraní kariéry. Každá rada se počítá a ve Farming Simulatoru hned dvakrát. I když nejsem úplný začátečník v sérii, nechal jsem si nápovědy zapnuté, aby mě upozorňovaly na novinky a připomněly, jak být dobrým farmářem.

I v noci se musí pracovat

Ve hře jsou na výběr dvě rozlišné mapy a to východoevropská a severoamerická. Východoevropská je všem hráčům série velice známá a je mezi nimi populární. Severoamerická je úplně nová mapa, která se vývojářům tentokrát velice povedla a hned jsem si ji oblíbil. Pak už si jen vyberete svého protagonistu (pohlaví a drobné změny v oblečení), dostanete pár polí, nějakou tu základní techniku a dluh u banky. Samozřejmě nám vývojáři nechali i nějakou tu hotovost, ale ta vzhledem k cenám vybavení je tak na motorovou pilu a doplnění zásob osiva.

Železná zásoba nebo odvoz do skladu

První kroky jsem si pracoval na svém poli a uschoval první sklizeň na horší časy. A místo čekání na růst mých polí nebo sbírání vajíček u slepic (kurník máte taky od začátku hry) jsem se vydal na plnění misí pro ostatní farmáře. Tato novinka v ročníku 2017 je docela vydařená. U každého pole vás čeká nějaký úkol nebo odkup pole. Některé úkoly mohou zabrat i hodinku času, ale odměna je slušná. Než rozšíříte vlastní podnikání, je tohle nejlepší způsob, jak vydělat dostatek peněz na nové vybavení, které vám váš postup značně urychlí.

Další výhoda je, že si osaháte jiné vybavení a traktory.  V té smršti obsahu si vyberete již předem, které vám zrovna padne. Škoda jen, že vývojáři nedali také úkoly, co se týče dřevařství, práce se zvířaty,či nějaké převozy techniky nebo zvířat.

Práce se dřevem slušně vydělává

Ekonomická stránka a ostatní činnosti

Hra opět nabízí kromě farmaření možnost chovu zvířat, jako jsou prasata nebo krávy. Nebo se můžete dát na dráhu dřevaře, což známe z minulého dílu. Jak fanoušci znají z předchozích dílů, i v tomto je dobré hlídat si ceny jednotlivých plodin a podle toho se rozhodovat, kam svoji úrodu odvezete. Nově vám k tomu může dopomoci železnice, kdy svoje plodiny naložíte na vlak a hurá na výkup. Jedná se spíše o vizuální a takovou minimalistickou novinku v sérii.

Ceny nových budov a zařízení jsou docela vysoké a reálné, proto se musíte dosti otáčet, abyste se dostali na to nejlepší vybavení. Když budete mít trochu peněz nazbyt, můžete je investovat do výdělečných budov, jako je skleník, kde se automaticky pěstuje různá zelenina, nebo větrná elektrárna. Tyto budovy vám generují automatický zisk a dobře pokrývají náklady na stroje.

Více farmářů víc vydělá

Samozřejmě hra nabízí opět oblíbený režim pro více hráčů. Přeci jen jsou mapy hodně velké, a když stále vývojáři nepřidali živou umělou inteligenci, která by mapu naplnila, jsou nejlepší možností další hráči. Na konzoli se k vám může připojit až pět hráčů, což je pak úplně jiná zábava.

Zdroj všech fotografií: Vydavatel hry

0 85 100 1
85.2%

Farming Simulator 2017

Farming Simulator 2017 nenabízí příliš novinek, kromě nové mapy, trošku většího obsahu, využití vlaku a vylepšeného chovu zvířat. Ale stále se jedná o nejlepší farmářský simulátor na trhu a s prací komunity, která opět pracuje na spoustě módech a to i pro PS4, vám hra nabídne desítky až stovky hodin zábavy. Teda pokud rádi virtuálně farmaříte.

• Simulátor
    98%
    88%