Ochraňte svou pleť před mrazem i slunečním zářením

Krása a móda / 12.2.2017

Mrazivé dny stále nepominuly a vaše pleť je popraskaná a vysušená? Vyzkoušejte několik tipů, které vám zachrání nejen krk, ale i zbytek těla.

Hydratační krém je základ

Krémy pracují na ochraně kůže v extrémních teplotách poměrně spolehlivě. Volte ty, které mají větší obsah oleje než vody. Nanášejte je večer po koupání, kdy je pokožka zahřátá a póry otevřené, tím si pleť vezme z krému to, co potřebuje.

Méně sprchy, teplé vody i sprchového gelu

olejíček

Krémy a olejíčky vaše pleť v zimě jedině ocení

Pro zachování krásné pleti i v zimních měsících zkuste omezit dobu, kterou v strávíte ve vaně či sprše. Čím déle tam budete, tím bude vaše pokožka vysušenější. Místo horké lázně zvolte raději vlažnou vodu a omezte i sprchový gel. Více vám naopak může pomoci hydratační mýdlo určené pro obohacení hydratace kůže.

I v zimě svítí slunce

Jste-li z těch, kteří si nedokážou zimu představit bez řádné lyžovačky nebo zkrátka často chodíte ven, pozorně čtěte. Zimní sluneční paprsky jsou velmi ostré, proto je i v tomto ročním období nutné mazat se opalovacím krémem, a to alespoň s ochranným faktorem 15.

Rádi v zimě jezdíte lyžovat do Alp? Pokud si svou zálibou nechcete zavinit předčasné stárnutí pleti, vysušování a pnutí, sáhněte po opalovacím krému s vyšším ochranným faktorem – nejméně 30. Dlouhodobý pobyt na slunci totiž způsobuje předčasné stárnutí kůže, rakovinu kůže i vysušování pokožky.

Pozor na vítr

Podle dermatologů je správné začít v zimě včas nosit rukavice, i drobné prasklinky se totiž mohou proměnit v pořádné praskliny. To se ale nemusí stát, když začnete nosit rukavice hned na začátku zimy. Určitě nezapomínejte ani na důležitý balzám na rty. Rozpraskané a poté i krvavé rty nejsou lákavé na pohled.

Nepodceňujte vitamíny

Důležitou roli v zimě hrají i živiny a vitamíny. Jedním z těch velmi důležitých je vitamín D, který má velký vliv na imunitní systém. Nedostatek se může projevit chřipkou nebo infekcemi. V létě se tato látka vytváří pobytem na slunci, v zimě jí je ale málo. V potravě vitamín můžeme přijímat z rybího tuku, jater, žloutku i mléka.

Zdroj fotografií: pixabay.com

Anna Marenčáková

Zanechte komentář