Recenze: Lego Harry Potter: The Collection – návrat do Bradavic

Kdo by se nechtěl vrátit do školy čar a kouzel, kde si znova připomene a prožije kouzelné dobrodružství Harryho Pottera s kostičkami?

Lego Harry Potter: The Collection

Platforma: PS4

Vývojáři: TT Games

Vydavatel v ČR: Cenega

Lokalizace: bez české lokalizace

Předělávek her z minulé generace konzolí se za dobu působení té nové vyrojilo opravdu hodně. Některé se vážně povedly, jiné zase nenabídly nic, proč bychom se k té dané hře měli vracet. Vývojáři z TT Games jsou známí se svými předělávkami různých filmových světů do kostičkové podoby LEGO.  LEGO hry si svoji cestu k úspěchu vydobyly převážně kvalitní hratelností, zábavností pro dva hráče u jedné konzole a vtipem. Místo nového dílu jsme se dočkali vylepšení a spojení dvou her ze světa Harryho Pottera.

Dva v jednom.

Dva v jednom

Kostičkovaný Harry Potter vyšel ve dvou dílech podle ročníků 1-4 a 5-7. Kolekce pro nové konzole, respektive pro PS4, jelikož Xbox One hráči jsou o tuto kolekci ochuzeni, spojila obě tyto hry, všechny vydané DLC a přidala něco navíc, i když neočekávejte zase příliš.

Nejsou Bradavice kouzelné?

Novinky ve staronovém světě

Novinek je opravdu poskrovnu. Kromě krásných plynulých 60 FPS a rozlišení 1080 p se dočkáme ještě svítící LED Dualshocku 4 podle právě zvoleného kouzla, což může trochu napomoci při duelech, ale spíše se jedná jen o drobnost pro efekt. Dále hra využívá reproduktor na ovladači, kdy se z něho linou zvuky okolí nebo naříkání studentů v nesnázích. A to je, co se týče novinek, vše.

Vzhůru do Bradavic.

Stále se jedná o obdivuhodný svět plný čar a kouzel

Jak jsme již zmínili, novinek příliš není, ale nesmíme zapomenout, že se stále jedná o kompilaci dvou zábavných her, ve kterých na vás čeká dobrodružství jednotlivých dílů Harryho Pottera v roztomilých LEGO kostičkách. Učení se jednotlivým kouzlům, sbírání cvočků, ničení okolního prostředí a následné stavění trochu jiného, létání na koštěti, jízda na různých prostředcích a prozkoumávání nejrůznějších koutů od Bradavic až po ulice Londýna.

Největší zábava tkví ve spolupráci dvou hráčů před jednou obrazovkou. Hra nepotřebuje žádný online multiplayer. Stačí vzít přítelkyni/přítele nebo někoho z rodiny, zasednout a řešit hádanky. Odkrývat tajuplný svět Harryho Pottera je ve dvou o moc zábavnější. A koho zajímá, že jsme před lety již prošli celé kostičkované Bradavice křížem krážem. Škoda jen, že vývojáři nevyladili všechny neduhy. I v nové verzi se občas někde zaseknete a musíte kousek hry hrát znovu.

Zdroj obrázků: Mateu Pejsar, Generace 21

0 92 100 1
92.75%

Lego Harry Potter: The Collection

Pokud máte ještě oba díly a starou konzoli, je tato kompilace asi zbytečná, ale pokud ne, nevidím jediný důvod, proč si hru znovu nezahrát a třeba s někým, kdo ji ještě nehrál. Pokud se vám kouzelný svět kostičkovaného Harryho Pottera vyhnul, je nejvyšší čas na nápravu.

• Zpracování k filmové (knižní) předloze
    98%
    95%