Recenze: Civil War – The Last Full Measure

Hudba / 6.12.2016

Dunění kanónů ohlašuje příchod nové desky válečné úderky Civil War. Pěchota útočí bodáky, má je ale řádně naostřené?

Kapela Sabaton je u nás již takovou stálicí a teď se dostala do obecného povědomí hlavně nominací jejího zpěváka Joakima Brodéna na Zlatého Slavíka. V roce 2012 Sabatony opustili tři zakládající členové, a tak přibrali zpěváka Astral Doors Nilse Patricka Johanssona a kapela Civil War byla na světě. The Last Full Measure je jejich třetím studiovým albem.

Album nemá žádné intro a hned první písničku ohlašují dunivé a zběsilé kytarové tóny. Civil War málokdy polevují z nastaveného tempa. První skladby mají za účel posluchače strhnout a řádně ho přejet pořádnou dávkou powermetalu. Zde zazáří píseň Deliverance. Ačkoliv o invenci se dá mluvit stěží, jedná se o výbornou řemeslnou práci. Není se čemu divit, tihle lidé mají spoustu zkušeností ještě ze Sabatonů, legendy žánru vojenského atmosférického metalu. Nicméně už od čtvrté Tombstone je jasné, že se Civil War srovnání se svou předlohou tvrdě brání. Písně se snaží ozvláštnit jinou strukturou skladeb, i když jde o starý dobrý power metal, a povětšinou se to daří.

Druhá polovina alba začíná výbornou A Tale That Never Should Be – písní prodchnutou atmosférou až na dřeň. Jenže je tu problém s tím, že jedna z nejlepších skladeb celého počinu by se klidně dala splést s nějakou písničkou od Sabatonů. Zde se Civil War na rozdíl od zbytku alba drží zaběhnuté jistoty. V tomto bodě to působilo tak, že písně Civil War jsou jenom dobré, zatímco aby složili píseň skvělou, musí kopírovat. Píseň Gladiator naštěstí tyto obavy spolehlivě rozmetá. Bombastická úderná skladba, která žene kytary před sebou jako vlny tsunami. Aréna, písek, šelmy, pusťte mě na ně! Jestli byla A Tale That Never Should Be nejlepší písní alba, je Gladiator subjektivně nejlepší písní celé kapely. Celou tuto výpravu za vojáky a generály uzavírá kvalitně provedená powerbalada The Last Full Measure a dva poměrně nevýrazné bonusové songy.

Civil War – The Last Full Measure

civilwarlastfullcd

1. Road to Victory
2. Deliverance
3. Savannah
4. Tombstone
5. America
6. A Tale That Never Should Be Told
7. Gangs of New York
8. Gladiator
9. People of the Abyss
10. The Last Full Measure
11. Strike Hard Strike Sure (bonus song)
12. Aftermath (bonus song)

Vydavatel: Napalm Records
Celková stopáž: 56:09
Datum vydání: 4. 11. 2016

Zdroj foto: oficiální facebookový profil kapely
Zdroj video: youtube.com

0 75 100 1
75%

Civil War - The Last Full Measure

The Last Full Measure potěší všechny fanoušky výborně provedené metalové hudby. Asi se nedostane na žádné žebříčky alb roku 2016, ale Civil War mají skvěle našlápnuto a je vidět, že se snaží ze sebe shodit okovy Sabatonů více než na předchozích albech. Bodáky naostřeny, vpřed!

• Zvuk
    80%
  • Inovace