Recenze: RIDE 2 – cesta po dvou kolech

I když nám motorkářská sezóna již končí, hráčským řidičům těchto strojů teprve začíná a to druhým dílem arkádových závodů RIDE.

RIDE 2

Platforma: PC, PS4, Xone

Vývojáři: Milestone

Vydavatel v ČR: Comgad

Recenzovaná verze: PC

Her zaměřujících se na automobilové závody je opravdu dost a osobně mě to velice těší. Ale fanoušci dvou kol si ve virtuálním světě příliš pozornosti neužijí. Vývojáři z Milestone vždy tíhli spíše k hrám zaměřujícím se právě na motorky. I když svoji známost si také vydobyli sérií WRC, kterou tedy již přenechali někomu jinému. RIDE je od běžných závodních her, které Milestone vydal, trochu odlišný. Nezaměřuje se na licencované závody supersportů nebo motokrosové závody, ale nazval bych to takovou Forzou ve světě motocyklů.

I když preferuji čtyři kola, RIDE mě zaujal již v prvním díle. Tato hra vlastně nemá konkurenci, jelikož žádné jiné studio podobnou hru nevydává. Jsem moc rád, že to od studia nebyl pouze výstřel do tmy a na hře nadále pracovalo vydáním druhého dílu.

Trocha deště neuškodí.

Trocha deště neuškodí.

Začátek dobrodružství

Začátek hry je velice podobný prvnímu dílu. A to jak v dobré směru, tak i v tom špatném. Tvorba vaší postavy je vcelku slušná a zahrnuje to nejdůležitější, což je volba kombinézy, helmy, pohlaví, národnosti a jména. Pak už na vás čeká výběr první motorky a vyrážíte do světa závodění. Bohužel se vývojáři nedokázali zbavit zdlouhavého načítání, které je sice snesitelné, ale trochu kazí celý zážitek.

Hra již v prvním díle měla velice povedený režim jízdy, který je dosti arkádový, ale velice zábavný. Problém je trošku v tom, že v celé hře chybí pocit rychlosti a adrenalinu. I když letíte rychlostí 250 km/hod a těsně míjíte zeď, pocit dané rychlosti i adrenalinu jednoduše nemáte, a to je opravdu hodně velká škoda. Tohle vývojáři nedokázali hráčům dát ani v druhém díle.

Hlavně vybrat tuhle zatáčku.

Hlavně vybrat tuhle zatáčku.

Tratě, motorky a pády

I když RIDE 2 stejně jako první díl nijak neoplývá skvostnou grafickou stránkou, velký počet velice dobře zpracovaných tratí a motorek vás naprosto dostane. Již v prvním díle jsem se kolikrát přistihl, jak pozoruji krajinu a okolí tratě. Druhý díl nabízí o něco více tratí i strojů, které si opět můžete postupně vylepšovat až do doby, než si pořídíte opět nový stroj za těžce vyježděné herní peníze. Pro svoji motorku kupujete i takové drobnosti, jako je zrcátko, řetěz nebo klička k řazení. V multiplayerových závodech i stejná značka motorky může vypadat úplně jinak.

Kolize ve hře jsou naprosto stejné, jako byly v prvním dílu. Tedy jsou lepší než žádné, ale někdy působí až moc jednoduše.

Cesta ke slávě

RIDE 2 nabízí i slušný počet herních režimů od běžné kariéry, kterou si snad projede každý, aby si vyzkoušel všechny možné stroje a naplnil svojí garáž, tak ty běžné, jako jsou různé turnaje v multiplayeru, rychlé závody, nebo i splitscreen. Velice zajímavým módem je multiplayerové týmové klání, ve kterém proti sobě nastoupí osm jezdců rozdělených do dvou týmů.  A dle pořadí jednotlivých jezdců je hodnocen celý tým, proto na každé příčce záleží.

Zdroj všech fotografií: Milestone

0 75 100 1
75.5%

Ride 2

I když na hře RIDE 2 můžeme nalézt opravdu hodně chyb, jako je průměrná grafická stránka, nepříliš lákavý kolizní systém, absence dynamického počasí nebo pocitu rychlosti, tak nás hraní po celou dobu velice bavilo. Velký počet různorodých motorek a tratí a povedený jízdní režim nás u hry dokázaly udržet hodně dlouho a i přes velkou kritiku můžeme hru jen doporučit.

• Jízdní režim
    82%
    60%