Pilates posiluje nejen tělo, ale i mysl

Sport / 6.3.2013

V čem nám může rehabilitační cvičení pomoci a kolik nás to bude stát úsilí? Podívejme se na pilates trochu podrobněji!

Návrat do časů Josephových

Devatenácté století se zrovna chýlí ke svému konci, a přestože první světová válka je zatím vzdálenou hrozbou, v jednom západoněmeckém městečku probíhá velká a významná bitva. Malý Joseph Hubertus Pilates se totiž zrovna pokouší pokořit všechny neduhy, které ho již od dětství trápí. Křivice, astma a revmatická horečka versus obyčejný německý chlapec. Ačkoli je to téměř nepochopitelné, Joseph Pilates se rozhodne posílit své bojem znavené tělo tím, že začne pravidelně cvičit.  A vida, za pár let je z něj talentovaný gymnasta a lyžař!

Které známé osobnosti cvičí pilates?

Hugh Grant, britský herec

Jennifer Aniston, hvězda seriálu Přátelé

Madonna, královna pop music

– John Cleese, komik, herec a producent

Zdroj: Pilates Central

Studio v New Yorku

Během první světové války získal J. Pilates cenné zkušenosti při ošetřování pacientů připoutaných k nemocničnímu lůžku, které následně využil při sestavování nové cvičební metody. Tu si v roce 1926 nechal patentovat v New Yorku, kde za podpory své ženy Clary založil první specializované studio. Oblíbenost Pilatesovy metody stále rostla a do jeho centra docházeli známí američtí sportovci a tanečníci.

Pilates u nás

Cvičení pilates

Cvičení pilates vám pomůže najít rovnováhu. Zdroj: Robert Bejil Photography, Flickr.com

Dnes můžete pilates cvičit pod vedením kvalifikovaných instruktorů v téměř každém větším fitness centru. Kromě samotného cvičení na podložce jsou vám navíc k dispozici prověřené rehabilitační pomůcky, na jejichž zdokonalování se neustále pracuje. Hodiny doprovází také relaxační hudba, která napomáhá k uvolnění celého těla.

Metoda cvičení

Pilates sestává z několika klíčových bodů. V první řadě se jedná o nezbytné soustředění, kontrolu, plynulost a přesnost. Dále je velice důležité správné dýchání, kterým lze aktivovat nejen zádové a břišní svalstvo, ale také pánevní dno. Tím se dostáváme k označení powerhouse, jež se používá právě pro nejhlubší oblast lidského těla (hluboké břišní svalstvo, hýždě, vnitřní strana stehen a bedra). Právě z tohoto centra by měly všechny prováděné cviky vycházet.

Pravidelnost a trpělivost přinášejí výsledky

V nejideálnějším případě by se měl pilates cvičit 2krát či 3krát do týdne. Za předpokladu, že skutečně dodržujte základní principy, můžete pozorovat změny již po deseti lekcích. Všechny dámy zajisté potěší, že pilates formuje postavu, udržuje optimální tělesnou hmotnost a napomáhá k plochému bříšku. Navíc dochází k výraznému zlepšení rovnováhy, estetiky pohybu, držení těla a celkové fyzické kondice!

Na první pohled se pilates zdá jako zázračné cvičení. Jaké zkušenosti s ním máte vy? Váš názor zajímá nejen nás, ale zajisté i ostatní čtenáře!

Zdroj perexové fotografie: Wikimedia Commons

Aneta Zachová

Aneta Zachová

Studuji žurnalistiku a mezinárodní vztahy na MU v Brně, ráda se učím cizí jazyky a cestuji. Již od dětství hraji volejbal, jezdím na koních a s radostí opečovávám všechna zvířata, která se mi dostanou pod ruku. Můj život je hektický, krásný a šťastný. Snad je to tím, že jsem blázen.. :-)

Zanechte komentář



Vaše názory

  • Martin Bílek

    Musím tady udělat reklamu jednomu studiu. Přítelkyně začala taky cvičit pilates a objevila studio, kde platí za individuál jen 300,- za hodinu, má tam všechny možný pomůcky – TRX, Bosu, Rollery žebřiny a já nevím co ještě. Je z toho nadšená. Jo a tady je ta adresa: http://www.studioamara.cz