Příběhy českého designu #1 | CLEVER MINDS

Design / 11.4.2016

Pokud jste nadšenci do plánování, TO DO listů či zaznamenávání svých zážitků, nemůžete českou značku CLEVER MINDS minout. Seznamte se!

„Každý den vstáváme s tím, že jdeme za zábavou, ne do práce.“  Myslím, že nemohu začít tento článek lépe než tímto citátem, na který jsem narazila na stránkách české značky CLEVER MINDS . Pocit, že práce je hra a naplňuje člověka štěstím, zažívají její zakladatelé Petr a Honza dennodenně. Svět byznysu vyměnili za vytváření hezkých věcí, které potěší a reálně pomohou.

Slova tvůrců

„Díváme se dopředu s optimismem, nadějí a vírou, že jaké si to uděláme, takové to budeme mít.“

Trefili se do černého. Funkčních diářů a zápisníků, které jsou dotažené do posledního detailu a navíc vypadají skvěle, je stále na našem trhu málo. U značky CLEVER MINDS si ale můžete vybrat nástroje, které se zaměřují na každodenní plánování, zapisování nápadů, myšlenek a úkolů, myšlenkových map či – jako protiváha k pracovním nástrojům – zaznamenávání radostných okamžiků či krásných prožitků, kterým se oddáváme ve svém volném čase.

Ochutnávka zápisníků aneb Co nás baví

Minimalistické desky, tečkovaný papír i zábavná gumička. Přidejte promyšlený vnitřek a máte typické znaky zápisníků CLEVER MINDS.

Týdenní NEdiáře

clever minds week planner zápisník

Clever Minds zápisníky diář

Plánovače úkolů TO DO TODAY

Clever Minds TO DO LIST

Notesy pro volný čas

clever minds zapisniky

Degustačník, Kapesník, Deník hubeňoura a Výletník. Který zvolíte?

Tři základní teze v DNA značky CLEVER MINDS

  • #KonečněZasePondělí: Možná to sami znáte. Neděle večer, víkend zase utekl jako voda a vám už je mdlo z toho, že jakmile se příště vzbudíte, začíná pětidenní maraton. 3 z 5 lidí se život smrskl do víkendu a zažívají každou neděli stres. S tím se rozhodli tvůrci CLEVER MINDS bojovat a vytvořit takové produkty, díky kterým se lidé budou do své práce těšit a užívat si každý den. I ten pondělní!
  • #OvěřenoŽivotem: Petr a Honza vychází při vytváření zápisníků a (ne)diářů z praxe a životních zkušenosti nejen svých, ale i svých přátel a lidí kolem nich. Výsledkem tak mohou být výrobky, které jsou životem ověřené a skutečně mají potenciál pomoci.
  • #PíšuRukou: I když jsou technologické vymoženosti skvělé, při plánování života vsází značka na tři nesmrtelné pomocníky. Papír, tužku a ruku.

5 otázek pro Honzu Straku, spolutvůrce značky

Clever Minds zápisníky

Měl jste k diářům a zápisníkům vztah už jako malý?

Popravdě ano. Notesy, notýsky, to bylo vždy moje. Baví mě pocit při otevření nového sešitu. Je to jako v životě – ta první nepopsaná stránka jako by hlásila – piš. Je na tobě, co napíšeš. Každý den dostaneme jednu prázdnou stránku a je jen na nás, čím a jak jí popíšeme.

První diář jsem měl v 7. třídě a vyrobil jsem si ho sám, protože mě prostě fascinovalo mít „vše pod jednou střechou“. Cítil jsem se tenkrát děsně dospěle. (úsměv)

Jak dlouho se v hlavě rodila myšlenka na CLEVER MINDS? Co jí předcházelo?

Některé z našich výrobků jsou v šuplíku od roku 2008… takže dlouho (úsměv). Jde o výrobky, které jsou unikátní svým zaměřením. Je v nich obsažena spousta praktických situací ze života. Baví mě přemýšlet na papíře. Papír mi dává rychlou zpětnou vazbu. Když jsme plánovali CLEVER MINDS, chtěli jsme na trh přinést něco, co zde ještě není. Technologie je všude plno, ale jednoduché nástroje, které člověku pomohou jít dopředu, bez větších nároků na prostředky, ale s o to větším zaměřením na cestu… ty mi tu scházely.

Clever Minds

Když se řekne CLEVER MINDS , co vám jako první naskočí?

Mé třetí dítě… (úsměv) Každodenní radost a vděčnost! Chytré myšlenky. Prostě chceme přinášet vše chytré, vychytané a přitom funkční. Co přinesl a ověřil sám život.

Vaše diáře a zápisníky jsou v Česku ojedinělé. Odkud čerpáte inspiraci?

S kolegou Petrem jsme našli jednu společnou notu. Kolikrát vymyslíme 3-4 nové výrobky za jeden den. Prostě si sedíme. A ta inspirace – té je všude kolem plno. Přináší jí sám život. Každý den. V autě, na ulici, v obchodě… anebo taky třeba na poradě.

Na co kladete největší důraz, pokud jde o samotný design vašich produktů?

Chtěli jsme jednoduchý a účelný výrobek. Záměrně jsme zvolili kroužkovou vazbu pro její nesporné výhody oproti klasické knižní vazbě. Výrobek, který musí být funkční, jednoduchý a přitom dostatečně elegantní. A hlavně, aby uživatele inspiroval a motivoval. Aby si ho uživatelé chtěli sami dodělat, vymalovat, zosobnit. Což se také děje.

Zdroj všech fotografií: Archiv CLEVER MINDS

Silvie Olbrichová

Silvie Olbrichová

V duši stále malá holka, která má ráda milé lidi, hřejivé slovo, motivační citáty a fotografie. Inspiraci hledá všude kolem sebe a nachází ji i tam, kde ostatní ne. Miluje, když den prožije naplno a napíše hezký článek. Kontaktovat ji můžete na silvie.olbrichova@generace21.cz

Zanechte komentář