Harlem Shake dobývá svět

Hudba / 21.2.2013

Autor:

Mysleli jsme si, že nic bláznivějšího než Gangnam Style jen tak nepřijde. Mýlili jsme se.

Na internetu platí nepsané pravidlo – kdo chce být virální a uspět v celosvětovém měřítku, musí se odpoutat od všednosti a být co nejbláznivější. Například postavit se uprostřed firemní porady, nasadit si plyšovou hlavu lva a začít se zvolna vlnit. A za pár vteřin střih a už se s vámi v rytmu elektronické hudby „svíjí“ celá kancelář včetně ředitele. Přesně takový je hlavní (a patrně jediný) rys videí, která na internetu od začátku února přibývají rychleji než houby po dešti. A tak, sotva odezněla vlna loňského jihokorejského fenoménu Gangnam Style, se na nás valí další, ještě bláznivější internetová lavina – Harlem Shake.

Jeden nápad, stovky následovníků

Harlem Shake je původně styl hiphopového tance, zaměřeného na pohyb horní poloviny těla (především ramen), datující se svým vznikem do roku 1981 (tehdy ještě pod názvem albee). V srpnu 2012 si pro svojí instrumentální heavy bassovou skladbu toto pojmenování vypůjčil americký umělec s pseudonymem Baauer (Harry Rodrigues).

Dne 30. ledna 2013 pak internetový video-blogger s pseudonymem Filthy Frank publikoval epizodu s názvem „Do the Harlem Shake„, která začíná právě krátkým klipem se čtyřmi lidmi v převlecích tančících na zmíněnou Baauerovu elektronickou hudbu. A spustil lavinu.

Strmý vzestup

Odezva na sebe totiž nenechala dlouho čekat. Během několika málo dnů se stal Harlem Shake obrovským internetovým fenoménem. Na serveru YouTube přibylo v průběhu druhého únorového týdne až 4 000 videí denně a souhrnný počet jejich shlédnutí se pohybuje okolo 50 milionů. Aktéři těchto krátkých snímků vystupují v nejrůznějších situacích a na rozličných místech a pohyb se již neomezuje pouze na ramena. K tomu všemu ještě navíc používají různé bizarní převleky, masky a pomůcky – vidět tak můžeme například „nahého“ závodníka, mimozemšťana, Tinky Winkyho z Teletubbies či Ghostface z Vřískotu.

Po tomto raketovém vzestupu dosáhla 14. února skladba Harlem Shake v online hudebním obchodě iTunes na třetí místo v žebříčku nejprodávanějších skladeb ve Spojených státech. A potenciálu Harlem Shaku si pochopitelně velmi rychle všimly i společnosti, které jej využily ve svých reklamách.

Pokud vás tedy již omrzel Gangnam style a chcete jít s dobou, con los terroristas, let’s do the Harlem Shake! A jestli sami natočíte nějaké vlastní Harlem Shake video, určitě se s námi nezapomeňte podělit!

zdroj perexového obrázku:  thechronicleherald.ca

David Eršil

David Eršil

Vystudovaný počítačový grafik se závislostí na internetu a moderních technologiích, momentálním zaměstnáním například vývojář mobilních aplikací pro operační systémy Android a Windows 8 Metro. Vášnivý cestovatel, cyklista, fotograf a příležitostný psavec jednadvacáté generace. --Máte námět na článek? Napište mi na david.ersil@generace21.cz.

Zanechte komentář