Přísné diety jsou k ničemu, říká blogerka Nikki, vzor pro všechny ženy

Sport / 20.2.2013

Za tři měsíce tato žena ztratila 14 cm přes bříško a 13 cm přes zadeček. Pokračovala dál a dosáhla zázraku. O kom je řeč? O blogerce Nikki! 

Má skvělou postavu, věrného přítele, malého synka, děťátko na cestě a vlastní blog! A i při tom všem si na nás udělala čas a poskytla nám rozhovor o tom, jak to všechno začalo, probíhalo a bude probíhat!

Nikki

Jméno: Nikki
Věk: 32
Mladá žena, bydlící poblíž Opavy, která se rozhodla udělat něco se svou postavou. Pravidelným cviče- ním a úpravou jídelníčku, dokázala vybojovat vysněnou postavu a stát se krásnou maminkou a pohlednou přítelkyní.

Celé vaše stránky, a hlavně vy samotná, jste proslulá a obdivovaná za to, že jste dokázala se svým tělem udělat hotový zázrak! Kdy přišel ten první moment, kdy jste si řekla, že už máte všeho dost a musíte to změnit?

Bylo to na konci dubna 2012, kdy jsem se svým synkem jela k lékařce. Byli jsme ve výtahu, který byl obložený zrcadly a já se zděsila toho, co vidím. Nepoznávala jsem se. A styděla se za to, kam jsem to až nechala zajít. Ten den jsem do toho práskla a rozhodla se všechno změnit.

Bylo to tedy rozhodnutí ze dne na den?

Bylo to rozhodnutí spíše z hodiny na hodinu. Neměla jsem sílu na cokoli čekat, takže jsem hned po návratu z nemocnice usedla za počítač, hledala vhodný cvičební program a nastudovala to základní ve stravování. Ani mne tehdy nenapadlo, že bych si řekla, že si ještě ten den budu dopřávat a druhý den začnu. Začala jsem hned. Byla jsem na sebe tak naštvaná, že to ani jinak nešlo.

Pokoušela jste se o změnu vícekrát, nebo byl tento pokus první a hned vyšel?

Tohle byla moje třetí snaha o změnu, ale první, po které jsem toužila sama. V prvním případě mne do toho spíše tlačilo okolí, když mi bylo asi 17. Všude jsem slyšela lidi říkat, jak jsem přibrala, ale já se sebou byla spokojená. Nicméně jsem tedy kvůli nim začala dvoufázově cvičit a změny se dostavily. Ale asi po dvou měsících jsem se na to vykašlala. Nešlo mi to ze srdce a nechtěla jsem to.

Každá dřina přináší své výsledky.

Každá dřina přináší své výsledky.

V druhém případě to po mne chtěli manažeři a lidi z hudebního nakladatelství, pod jejichž křídly jsem kdysi dávno zpívala. Potřebovali mě prý hubenější. Opět jsem to dělala kvůli někomu jinému a tentokrát to dost odnesla i psychika.  Potřetí už jsem to chtěla sama a dopadlo to dobře .

Držela jste nějaké diety, nebo bylo vše o cvičení a dřině?

proměna

Dietu jsem kdysi držela dělenou, ale ta mi absolutně nevyhovovala. Takže jsem to asi po měsíci vzdala. Když mi bylo 19, právě v době, kdy jsem zpívala a vystupovala, po mne lidé chtěli, abych hubla.

Byla jsem holka z malého města a přistoupila na jejich „dobré rady“. Přikázali mi přísnou dietu, jedla jsem jen rýži a vařenou mrkev. Žaludek oblbovala teplými čaji a už za 3 týdny ze mne byli neskutečně nadšení a tleskali mi. Ze mne ale byla troska. Smutná a bez nálady, vyždímaná jak fyzicky, tak psychicky, pleť získala šedivý odstín, začaly mi vypadávat vlasy, bylo mi strašně. Nikoho nezajímalo, co se se mnou děje. Hlavně že měli svůj produkt, který chtěli prodat.

Tehdy mi došlo, že tohle nemám zapotřebí, a konečně jsem se najedla. Samozřejmě jsem to všechno přibrala zase zpátky, ale bylo mi to jedno. Potřebovala jsem se dát dohromady jako člověk. Diety, obzvlášť takto přísné, jsou naprosto k ničemu. Pouze vyváženým jídelníčkem a vhodným pohybem se dostanete k cíli. Opravdu jiná cesta není.

Všimla jsem si, že jste cvičila podle různých měsíčních programů, jak jste na ně přišla?

Všechno mají na svědomí různé blogerky. V té době se o různých programech Jillian Michaels dost mluvilo, tak jsem neviděla důvod, proč to nezkusit. Navíc, to se mi fakt zamlouvalo, jsou tréninky sestaveny ze samých základních cviků, žádné šílené variace. Je to opravdu efektivní a pro každého.

Který cvičební program byl podle vás nejlepší? A který naopak nejméně efektivní?

To lze těžko říct, protože každý program, který je pro vás přínosem, je efektivní a tím pádem nejlepší. Pokud naopak u něčeho necítíte ono vyčerpání, tak je to spíše krok zpátky a je zbytečné takové programy cvičit. Pro mne byl například velmi efektivní program 30 Day Shred, byla jsem naprosto bez fyzičky, bez síly, proto byl skvělý a bude jistě skvělý pro všechny lidi bez kondice a bez pohybu. Naopak je pro mne momentálně velkou výzvou jakýkoli trénink se Zuzkou Light. Ale to snad pro každého. Je to už velmi náročné.

2-2Můžete mi popsat, jak vypadal váš klasický den, od rána do večera?

Asi jako u každé pracující ženy. Ráno se rychle nachystat se synem do školky, vyvenčit psa, utíkat do školky (měli jsme to 30 minut pěšky), pak rychle do práce (dalších 30 minut pěšky). Oběd jsem kupovala na rychlo ve městě, z práce kolem třetí pro synka do školky, s ním nakoupit, domů, se psíkem ven, to už bylo kolem půl páté až páté, rychle poklidit, pohrát si se synem a zařídit všechno jak má být, abych měla klid na cvičení. Kolem sedmé večer jsem cvičila, kolem půl deváté večeře, napsat své poznámky ze dne na blog, vykoupat, vyčistit zuby a spát.

Vyzkoušela jste i různé fitness lekce, nebo všechna vaše dřina probíhala doma?

Na návštěvu fitness opravdu nebyl čas ani peníze. Navíc bydlíme úplně na kraji města, takže bych docházkou tam a zpátky ztrácela další hodinu. Navíc jsem se ve fitku nikdy necítila příjemně, nikdo mi s ničím neporadil, cítila jsem se vždy spíše trapně než chtěná. Doma jsem si mohla machrovat a nadávat, když jsem nějaký cvik nezvládala. Doma to bylo stokrát lepší!

Jak vše zvládáte dohromady? Myslím tím rodinu, práci na blogu, cvičení… Nemusela jste něco obětovat, abyste získala čas? Musí to být velmi náročné!

Je to náročné, ale nějak jsem se to naučila kombinovat. Obětovala jsem hlavně svůj veškerý volný čas. Když to začalo zasahovat i do času, který jsem mohla věnovat synovi, řekla jsem si dost. Tohle jsem nikdy nechtěla. Rozhodla jsem se ubrat, bohužel na úkor čtenářů, ale žijeme jen jednou.

Z vašich stránek vím i o vašem těhotenství. Nejprve vám chci jménem celého portálu Generace 21 pogratulovat a popřát hodně štěstí do budoucna a hlavně zdraví! Jak se vám v tomto krásném období daří?

Děkuji moc za gratulaci. Daří se nám dobře, i když je to za cenu celodenních nevolností a neskutečné únavy, neměnila bych. Těším se na konec září, kdy by se mělo miminko narodit.

Chcete se ještě věnovat cvičení? Jak dlouho to máte v plánu?

Určitě se budu dál věnovat cvičení nebo pohybu, jakkoli mi to mé tělo dovolí. I kdyby to měly být jen procházky na čerstvém vzduchu, tak to budu dělat. Nicméně se těším, až se po porodu zase pustím do Jillian a budu „naříkat“ nad tím, jak je těžká a náročná i rozcvička.

Dovolím si osobní otázku, prozradíte, kolik jste celkem ztratila kilogramů a centimetrů za devět měsíců dřiny?

Za devět měsíců vám to nepovím, jelikož se už neměřím, ani moc nevážím. Člověk dospěje prostě do okamžiku, kdy mu je jedno, co ukazují čísla, a hodnotí se tím, co vidí v zrcadle. Ale mohu vám říci, jaké úbytky byly v prvních třech měsících. Ztratila jsem celkem 11 kilogramů a k největšímu úbytku v centimetrech došlo přes zadeček (13 cm) a bříško (14 cm).

A poslední otázka, co vás přimělo k tomu vytvořit si vlastní blog? Plánujete na něm pokračovat, i když jste si již splnila svůj cíl?

Mým cílem byla jediná věc. Vést si internetový deník, protože jak znám sebe, s psaním na papír bych to mohla rychle vzdát. Takhle mi to vyhovovalo. S blogem bohužel žádné plány nemám, zatím píšu, ale může se klidně stát, že si dám na delší dobu přestávku a pak se k němu zase vrátím. Nevím sama. Psaní blogu mě baví, ale upřímně si nemyslím, že tady budu i za deset let. 

Zdroj všech fotografií: mojetelo.blogspot.cz

Martina Baierová

Martina Baierová

Editorka sekce Cestování a šéfredaktorka portálu, která se snaží jít vždy za svým snem. A hlavně se nevzdávat, že jo.

Zanechte komentář



Vaše názory

  • Tinka

    V článku sa písalo o úprave jedálnička ale nikde nebolo popísané ako sa zmenil. Vedeli by ste mi v tomto poradiť?
    Ďakujem

    • Martina Baierová

      Dobrý den Tinko, přesně jak píše níže naše čtenářka Jana. Úpravou jídelníčku se myslí například zařazení zeleniny a ovoce, vynechání tučného a smaženého jídla či stravování se pravidelně a ve stejný čas. Pokud k tomu přidáte i trochu pohybu, výsledky se určitě ihned dostaví. Hezký večer!

  • Jana

    Tinko, tou změnou jídelníčku myslela určitě jíst zdravěji a pravidelně. Jíst hodně zeleniny a ovoce. Nepřejídat se, hlavně ne večer. A na nějakou dobu úplně vynechat fastfoody, pizzy a podobné hodně tučné jídla. Já osobně tohle dodržuju 12 dní a z toho 6 cvičím s Jillian 30days shred a všude mám o 2cm méně. Takže to určitě jde 🙂

  • Lenka K.

    Díky za tenhle rozhovor! Blog Nikki sleduju už delší dobu, našla jsem tam spoustu inspirace ohledně cvičení, stravování, knížek…

  • Gabriela Pařízková

    Tak proto něco dělej!!

  • Nikol

    Prosím vás, mohla byste tady vložit všechny odkazy podle kterých jste cvičila? Děkuju mockrát!

    • Silvie Trebatická

      Nikol, doporučujeme navštívit blog slečny Nikky. Odkaz je na konci tohoto článku 🙂
      Krásný den a hodně odhodlání!

  • Nikol

    Skvělý rozhovor,

    díky mojetelo.blogspot.cz jsem se sebou také začala něco dělat, našla jsem otázky na vše, co jsem chtěla znát o zdravém životním stylu a cvičení.
    Začala jsem cvičit s Jill a po měsíci se cítím mnohem lépe, spokojeně, nadšeně a chci pokračovat dál. To vše díky blogerce Nikky 🙂

    • Martina Baierová

      Velmi děkujeme za pochvalu Nikol, moc si toho vážíme. Jsme rádi, že se vám rozhovor líbí a gratulujeme k úspěchům!
      Hezký den a hodně síly!

  • maria

    skvostné!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! odhodlání, setrvání i výsledek!!!! Gratuluji M