Ubrání se vaše smysly hře Antichamber?

Technologie / 2.3.2013

Halucinogenní výplach mozku, jaký jste na PC ještě nezažili.

Na konci ledna se na distribuční síti Steam objevila novinka s názvem Antichamber. Na svědomí ji má nezávislý vývojař Alexander Bruce. Na první pohled upoutala svým pojetím „logické hry z prvního pohledu“ a zajímavou grafikou. Ale to už jsme viděli například u veleznámého Portalu. Tak co nám Antichamber může nabídnout nového?

Už samotný start hry je poněkud netradiční. Neexistuje žádné menu, po zapnutí jste rovnou vrženi do hry a to málo, co si potřebujete nastavit, se dá interaktivně naklikat na jedné ze čtyř zdí okolo vás. Na další zdi na vás pak čeká mapa, na které si zvolíte, do jaké části podivného labyrintu hříček s realitou vás hra pustí.

656678_20130111_640screen009

Ukázka ze hry

Antichamber je zaměřen na vaši schopnost „thinking outside the box“ neboli nahlížení na věc úplně jiným, novým způsobem. Vyšli jste po schodech 20krát nahoru a stejně jste se znovu ocitli na témže místě? Rozprostírá se před vámi jáma, kterou prostě nejde přeskočit? Kroužíte v neustálé smyčce dvou místností a nevíte jak ven? Zkuste se nad problémem zamyslet jinak. Občas nechte logiku logikou. A půjde to.

Po několika desítkách zmatených minut ve hře se dostanete k jedné z klíčových věcí – ke „zbrani“. Má podobnou symbolickou funkci jako v Portalu. Nikoho s ní neohrozíte (koneckonců ani není koho), ale zato vám pomůže překonat ony zmatené situace. Pravým tlačítkem můžete vysát jednu (nebo více) kostek, které jsou k nalezení na určitých místech, a levým tlačítkem je můžete zase zasadit zpět do prostoru. Nebo umístit na spínač. Nebo si postavit most. Zarazit dveře. Zastavit výtah. A tak dále.

656678_20130111_640screen002

Ukázka ze hry

Žádný příběh od hry nečekejte. Ostatně i to je jen další z mnoha faktorů, který slouží k zamotání vaší hlavy. Jediné, co postupem času odkrýváte, vyjma nových typů vaší zbraně, jsou jakési tabulky na zdi. Zpravidla slouží jako záchytný bod, který vám sdělí nějaké to životní moudro, jež se ovšem dá aplikovat i na řešení daného problému. Rozhodně jim věnujte zvýšenou pozornost.

Grafika Antichamber je jednoduchá, byť vizuálně velice atraktivní. Holé bílé zdi se občas zabarví, sem tam naleznete něco jako kulaté okénko v ponorce (kde se skutečně nacházíte je jen a pouze na vaší fantazii) a animace objevujících se mostů či posouvajících se kostek jsou hezky plynulé. Vše doprovází uklidňující a nic nerušící hudba.

Hru bych rozhodně doporučil příznivcům netradičních pohledů na řešení problémů, fandům série Portal a lidem, co se nebojí experimentovat s tím, co všechno jejich smysly vydrží. Připravte si pevné nervy, neboť až se popáté dostanete na tu samou křižovatku a nebudete absolutně tušit, kudy jste celou dobu chodili a co máte dělat dál, budete je potřebovat. Vězte ale, že odpověď je někdy jednodušší, než se zdá. Jděte na to jinak.

Zdroj obrázků: oficiální stránka hry Antichamber

Ondřej Martinů

Ondřej Martinů

Redaktor sekce technologie, student žurnalistiky na Univerzitě Palackého, amatérský fotograf, nadšenec do mobilů, fotoaparátů, automobilů a dobrého vína.

Zanechte komentář