Aplikace, které vám pomůžou s běháním a cvičením

Sport / 27.3.2015

Pokud se chystáte začít běhat nebo cvičit, máme pro vás několik tipů na užitečné aplikace.

Endomondo

Endomondo. Zdroj: www.play.google.com

Tato aplikace patří mezi nejznámější pomocníky při sportování. Pokud chcete mít přehled, kolik kilometrů uběhnete, kolik kalorií spálíte při jízdě na kole nebo se chcete dozvědět cokoliv jiného o svém sportovním výkonu, tak je právě Endomondo ideální aplikací. Můžete si vybrat z nepřeberného množství sportů. Například najdete v seznamu basketbal, fotbal, hokej, ale i méně obvyklé aktivity jako jógu, kajak, stolní tenis a další.

Ze začátku si vytvoříte svůj účet. Po přihlášení už můžete využívat Endomondo naplno, tedy pokud si koupíte Pro verzi. Pokud s Endomondem začínáte, bohatě vám bude stačit Free verze a možná u ní taky zůstanete. Ta totiž obsahuje celkem dost funkcí.

Hlavní obrazovka aplikace je velmi přehledná a dokonce si ji můžete upravit podle sebe. Můžete si zvolit, jaké údaje se vám zobrazí, jestli chcete vidět uraženou vzdálenost nebo třeba spálené kalorie. Ve spodní části obrazovky si můžete volit sport.

Poté, co si vyberete sport a zapnete Endomondo, začne se vám zaznamenávat trasa, kterou jste ujeli nebo uběhli. Můžete se podívat na mapě, jakou trasou jste například běželi a příště zvolit jinou. Po dokončení vaší aktivity si ji můžete uložit pod nějakým názvem a následně máte možnost podívat se do historie na vaše starší záznamy.

Odkaz na Google Play

Runtastic

Runtastic. Zdroj: www.play.google.com

Runtastic je velmi podobná aplikace jako Endomondo. Stejně jako u Endomonda máte na výběr z několika různých sportovních aktivit. Vzhled hlavní obrazovky je podobný v obou aplikacích. Můžete si taky určit, jaké statistické údaje uvidíte.

Runtastic má pouze dva režimy tréninku. Buďto základní trénink nebo trénink s určitým cílem, kde překonáváte nějakou hranici spálených kalorií, uražené vzdálenosti a jiné. Zato Endomondo nabízí navíc režimy překonej přítele, překonej sám sebe, následovat trasu a intervalový trénink. Jestli se vám však Runtastic zalíbí, můžete si stáhnout verzi Pro.

Obě aplikace mají i internetové stránky, které fungují jako sportovní sociální síť. Můžete se přihlásit a zkontrolovat své výkony z pohodlí domova na počítači. Obě aplikace jsou v češtině.

Odkaz na Google Play

Jefit

Pokud chcete začít cvičit a nevíte, jaké cviky máte zvolit, určitě vám pomůže aplikace Jefit. V Jefitu si ukládáte váš postup cvičení, počet opakování, série a jakou váhu jste například zvedali.

Většinu lidí odradí od cvičení právě to, že si nechtějí zjišťovat, jaké cviky by měli cvičit ,a stydí se dojít si k někomu pro radu. Jefit takovým lidem pomůže, protože nabízí hned několik tréninkových plánů pro různé svalové skupiny. Tyto plány si můžete podle sebe přizpůsobit. Pokud si nevyberete z určených plánů, můžete si sestavit svůj tréninkový plán z více než 500 cviků. Pokud bude i to pro vás málo, můžete si stáhnout další cviky z online databáze.

Ti, kteří to myslí vážně, si můžou do aplikace zadat své míry různých partií vašeho těla a postupně sledovat svoji proměnu. V aplikaci taky uvidíte různé grafy, které vám prozradí, jak na tom zrovna jste. Malou nevýhodou je absence češtiny. Nemusíte ale být nějaký zběhlý angličtinář, abyste aplikaci porozuměli. Je dostupná i ve verzi Pro.

Odkaz na Google Play

Jefit. Zdroj: www.jefit.com

7 minute workout

7 minute workout. Zdroj: www.play.google.com

Nemáte na cvičení čas? Nebo ho máte, a přesto se na nedostatek času vymlouváte? Konec výmluvám a směle do cvičení. S aplikací 7 minute workout vám bude stačit 7 minut denně. Aplikace je velmi jednoduchá. Stačí ji zapnout, udělat si kolem sebe v obýváku prostor a můžete začít. Stisknete start a ukáže se vám první cvik. Máte 10 sekund na pochopení cviku. Potom 30 sekund cvičíte jeden cvik a až máte docvičeno, tak si můžete zase 10 sekund odpočinout. Takhle to jde pořád dokola, než docvičíte všech 13 cviků.

V nastavení si můžete zvolit, zda chcete více sérií, cvičit cviky delší dobu, nebo mít více času na oddych. Navíc vás celou dobu řídí příjemný ženský hlas, který vám hlásí, jaký cvik bude následovat a kolik času vám zbývá. Takže po několika dnech si už cviky zapamatujete a můžete si telefon položit poblíž a jenom poslouchat co máte dělat. Aplikace je zcela zdarma.

Odkaz na Google Play

Vlastní zkušenost

Já osobně jsem vyzkoušel tři aplikace ze všech, které jsem zmínil. Endomondo jsem vyzkoušel loni na podzim, když jsem jezdil na kole. Porovnával jsem údaje na tachometru s údaji v aplikaci a opravdu všechno sedělo. Byl jsem s ní spokojen. Runtastic jsem si stáhl v Pro verzi a chystám se na jaře začít běhat. Jaro už vlastně je, tak doufám, že se k tomu dokopu a nebudu jenom slibovat. 7 minute workout jsem používal a vyhovovalo mi, že mi stačí opravdu jenom sedm minut denně. A když víte, že to za chvilku bude za vámi, hned se cvičí lépe. A co vy? Máte nějakou oblíbenou aplikaci, se kterou cvičíte nebo běháte? Podělte se s námi v komentářích.

Zdroj perexové fotografie: www.flickr.com , Robin McConnell

Patrik Kozlík

Patrik Kozlík

Jsem studentem žurnalistiky. Mezi moje nejhlavnější koníčky patří sport, čtení, psaní a technologie. Řídím se heslem: Dělej co tě baví a budeš nejšťastnější člověk.

Zanechte komentář