Příjemná oddechová komedie o lásce a o tom, jak blízko má k nenávisti. Pro ještě větší pohodlí nyní k dispozici na DVD.

Jack se chystá vyplout

komedie/romantický/drama

USA, 2010

Režie: Phillip Seymoure Hoffman

Hrají: Hoffman, Ryan, Ortiz, Rodriguez

Cesty osudy jsou nevyzpytatelné, stejně jako láska dvou lidí. Nikdo dopředu neví, kam nás zavede, jaká úskalí nám přichystá a zda nakonec skončíme jako vítězové či poražení. Ve filmu Jack se chystá vyplout sledujeme životy dvou párů, z nichž jeden pomalu propadá lásce, zatímco druhý se ocitá v krizi, ze které je obtížné nalézt cestu ven. Podaří se Jackovi splnit Connie její velké přání o romantickém letním výletě na lodičce i přesto, že vůbec neumí plavat? Překoná manželství Clyda a Lucy nástrahy společného soužití? A může vůbec vydržet přátelství dvojic, z nichž jedna lásku pomalu objevuje a druhá rychle ztrácí?

Kvůli lásce se Jack musí naučit plavat Zdroj: Overture films

Kvůli lásce se Jack musí naučit plavat. Zdroj: Overture films

Herec a režisér v jednom

Film je režijním debutem herce Philipa Seymoura Hoffmana, který zároveň ztvárnil i hlavní roli Jacka, řidiče limuzíny, který miluje reggae. Stejně jako v jiných filmech (Nejhledanější muž, Hunger Games, Piráti na vlnách), i tady Hoffman předvedl skvělý herecký výkon a v roli nejistého outsidera, který se pod křídly lásky promění v opravdu fajn chlapa, zahrál opravdu na výbornou.

V roli půvabně nesmělé Connie můžeme vidět Amy Ryan, kterou z poslední doby známe z oscarového snímku Birdman, i z o něco starších filmů: Plán útěku, Zelená zóna, Výměna.

O něco smutnější dějovou linii Clyda a Lucy si zahráli John Ortiz (Terapie láskou, Hrdost a sláva, Veřejní nepřátelé) a Elizabeth Rodriguez (Power, Špinavý prachy, Nezvratná diagnóza).

Romantika při měsíčku se nekoná

Ve své roli režiséra Hoffman potvrdil, že chápe problémy, dilemata, ale i radosti a potěšení obyčejných lidí, kteří se snaží životem proplout s co nejmenším počtem ztrát. Stejně jako v reálném životě, ani v jeho filmu není žádná postava hollywoodsky dokonalá, nekonají se polibky při západu slunce, milování na měsícem zalité pláži, ale život je divákovi nabídnut takový, jaký doopravdy je.

Balancování na hraně

Snímek po celou dobu svého trvání balancuje na hranici mezi komedií a dramatem, radostí a smutkem, láskou a nenávistí. A právě v tom tkví kouzlo celého filmu. Pokud bychom ho totiž hledali v zápletce, nejspíše se nedopátráme. Naučit se plavat kvůli vyjížďce na lodičce se svou milou opravdu není to, na co je moderní divák zvyklý z filmových pláten či televizních obrazovek. Ale jak už bylo řečeno, v životě nám také naše každodenní problémy připadají daleko vážnější a důležitější, než soutěže krásy, policejní vyšetřování a akční honičky policistů a zlodějů aut. Přesto však v první části právě kvůli o vlas nudnější zápletce snímek působí trošku utahaně a chvílemi se skutečně vleče.

Film Jack se chystá vyplout je příjemná, hořce sladká komedie, místy klidná, místy divoká, chvílemi rozvleklá, chvílemi plná nečekaných zvratů, asi jako život sám.

DVD k recenzi poskytl Generaci 21 Bontonfilm. Vy si můžete tento film a mnohé další zakoupit v jejich eshopu.

Film Jack se chystá vyplout si na DVD můžete pustit česky nebo anglicky, titulky jsou k dispozici v češtině a velmi oceňuji také možnost zapnout si titulky v českém jazyce pro neslyšící.